Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:12

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:38

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:31

Kickstart van Lisa Steltenpool?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:57

Tgh is hier ook favoriet <3

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:16

Ik begreep wel dat TGH niet per sé een vegan kookboek is, omdat er af en toe aangeraden wordt welk vlees je eventueel kan toevoegen? Ik heb het van horen en zeggen hoor, dus misschien is dat helemaal niet zo.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:40

Ik heb het boek nog niet binnen, dus nog niet gezien iig. Maar ze zijn inderdaad plantaardig, dus als dieet. Geen ethische veganisten dus.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:47

De Groene Meisjes? Ik vind het wel jammer dat zij vooral ingewikkelde en vaak dure recepten hebben..

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:05

voor zover ik gezien heb heeft het boek van Lisa veel 'realistische' recepten, waarvoor je niet gelijk 4 uur in de keuken moet staan en die in te passen zijn in een druk leven :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:30

Tgh is wel plantaardig niet vegan inderdaad maar er zitten geen recepten bij met dierlijke producten :) tenminste ik ben ze niet tegen gekomen :D

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:39

Haii, ik zou graag meepraten :)
Nog een veganist hier, nu bijna een jaartje. Ben begin oktober overgestapt nadat ik op yt allemaal veganistische kanalen was tegengekomen. Ik was 14 toen ik de stap maakte.
Ik ben vegetariër geweest van mijn 6e tot iets van 8e of 9e. Daarna ben ik weer vlees gaan eten. Maar het 'dierliefhebbende' is dus altijd iets geweest wat ik heb gehad, en dat is waarschijnlijk de reden dat ik nu vegan ben.
Ik moet overigens bekennen, dat ik meer plantbased dan veganistisch ben, hoewel ik wel 100% geloof in de veganistische levensstijl. Het is meer dat ik nog steeds leren dingen bezit, ik heb een paard waar ik op rij etc. Dus ik sluit het 'gebruik' van dieren voor eigen doeleinden niet helemaal uit, maar ik eet niks dierlijks en ik heb ook geen wol of leer gekocht sinds in ben overgestapt op veganisme.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:47

Ik heb helaas moeten constateren dat ik toch afgevallen ben toen ik minder dier ben gaan eten. Zit nu in een dubio :\

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:02

Welkom lotje! Er zijn hier inderdaad veel mensen die hun leren zadels en hoofdstellen liever gewoon opgebruiken. Niks mis mee! Dat doe ik ook inderdaad :) Zonde om zo'n mooi, degelijk zadel weg te moeten doen als paardlief er fijn onder loopt, toch?

BlazeIt, had ik jouw probleem maar! Ik woog altijd 53 kilo, als vegetariër.. nu als veganist ineens naar 64 kilo gestegen :o Nog steeds niet echt te zwaar voor mijn lengte, maar ik begon echt een buikje te krijgen :+
Ik ben nu dus bewust minder aan het eten om maar niet zwaarder te worden haha.
Zelf maak ik vooral veel gerechten uit het forks over knives kookboek. Die werken vooral veel met peulvruchten als linzen en allerlei soorten bonen.. met zilvervliesrijst en granen.. en ook met noten.. allerlei recepten die behoorlijk goed aanzetten als je er een flink bord van eet, en ik vind ze zo lekker dat ik met gemak nog een tweede portie opschep :+

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:07

Blazelt: Ik ken je probleem wel, ik ben de eerste maanden ook best wel wat afgevallen. Maar ik at eigenlijk gewoon niet genoeg calorieën. qua hoeveelheid heel veel, maar zeker bladgroente is vooral veel en niet calorierijk. houd eens een eetdagboek bij en probeer dan te zien waar je misschien iets anders moet gaan eten. Sinds ik meer peulvruchten en noten ben gaan eten, gaat het beter :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:39

Ik ben sinds ik veganist ben 30 kilo kwijt inmiddels. Ik werd echt dik van vlees en vla/yoghurt.
Nu eet ik ook nog wel regelmatig zoetigheid op brood of koek of iets dergelijks maar kom niet meer aan. Alleen m'n buik is nog dik maar dat heeft wellicht een andere oorzaak :') na 2 zwangerschappen is dat een slap zooitje geworden.

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:35

Oké gelukkig maar :D

Ik heb dus helemaal niks aan mijn gewicht gemerkt. Mensen beweren dat de kilootjes eraf vliegen, en nou ben ik nooit echt dik geweest, ik blijf een beetje tussen de 57 en 60 kilo schommelen.
Jeetje Mallow, dat is een flink getal. 30 kilo is niet niks

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:04

het ligt denk ik heel erg aan wat er veranderd in je eetpatroon. Als je veel kaas/room/yoghurt vervangt voor alleen maar meer bladgroente(zoals ik eerst deed) dan kom je gewoon calorieën te kort. Als je dat sowieso al niet at, of het vervangt door nootjes/peulvruchten dan zul je ook veel minder afvallen :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:38

Ik kwam geen calorieën te kort hor :D het was ook wel nodig om af te vallen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 02:49

Ik heb ook geen veranderingen in mijn gewicht gemerkt toen ik vegetariër of veganist werd. Ik was toen nog niet uitgegroeid, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het geen invloed heeft gehad :) Ik ben best zwaar gebouwd, wel slank.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:04

Weet iemand misschien een vegan/plantaardig alternatief voor zure room? Ik kook vaak vegetarisch voor iedereen hier en besloot eens wat veganistisch te maken voor de familie:
Afbeelding
Linzen/rucola/champignon salade met zoete aardappel chips en vegan kipstukjes gebakken in honing, + dus die zure room.

Volgende keer zal ik agavesiroop gebruiken i.p.v. honing maar ik had de fles al leeggemaakt hahaha :D Maar een alternatief voor zure room? Geen idee :o

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:57

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:12

269_life schreef:
Ik zie deze weleens in de natuurwinkel: http://followyourheart.com/products/sour-cream-3/. Wel erg duur! Er zijn ook veel recepten te vinden via google, bijvoorbeeld: http://www.glutenfreeveganpantry.com/th ... our-cream/.

Recept ziet er leuk uit! :) maar ik zou dat toch niet echt een vegan maaltijd noemen, aangezien er honing en zure room bij zit. Goed bezig dat je de volgende keer voor agave zou kiezen! _/-\o_

Het was ook meer een poging tot aangezien ik dus niet alles in huis had :') Maar dankjewel!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:46

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:32

Dankjewel voor het delen!

Heeft er iemand tips voor traktaties op het werk? Ik wil graag trakteren, het liefst iets met chocolade, want daar houdt iedereen van hier :P Maaaaar... Ik ben niet de beste bakker, dus als iemand een simpel recept heeft.. Graag :o

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:36

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:37