Mara ik heb het recept niet hier op mn werk. Zal het vanavond of morgen voor je plaatsen!
nientje78
Geplaatst: 17-05-13 08:56
Bedankt voor de leuke reacties Ben er ook erg blij mee dat hij zo goed is gelukt.
Aankomend weekend maar weer eens een kwarktaartje maken voor de verandering
FuGeLiCu
Geplaatst: 20-05-13 11:46
Mara, hierbij nog het recept voor mueslibrood zoals beloofd!
Mueslibrood
Ingrediënten brood • 275 gr volkoren tarwebloem • 175 gr gewone bloem • 2 el suiker • 10 gr zout • 11 gr droge gist • 200 ml melk • 1 ei • 30 gr gesmolten boter
Ingrediënten vulling • 50 gr muesli (dit is de fijne mueslisoort, als je de grove gebruikt, zou ik iets meer toevoegen) • 60 gr gewelde rozijnen • 100 gr gedroogd fruit in stukjes gesneden
Bereiding • Zeef de gewone bloem en tarwebloem boven de beslagkom. Het laatste beetje tarwebloem wil (door de granen) niet door de zeef, dit kun je gewoon in de kom doen. • Voeg suiker, zout en gist toe en roer met een lepel door elkaar. • Voeg ei, melk en de gesmolten boter toe, roer even met de lepel en kneed het deeg vervolgens goed verder met de hand. Maak er een bal van en laat het deeg 30 min in de beslagkom rusten. (dek de beslagkom af met een handdoek/theedoek) • Wel ondertussen de rozijnen en snijd het gedroogd fruit in stukjes van ongeveer ½ bij ½ cm. • Meng de vulling van rozijnen (licht afdrogen), muesli en gedroogd fruit stukjes in een kom. • Kneed als het deeg 30 min gerust heeft de vulling door het deeg. • Kneed het deeg vervolgens zo dat het in de vorm (cakevorm van 26 cm) past. Laat het deeg daarna nog 30 min rusten. • Verwarm de oven 5 min voor op 200 graden. • Bak het brood op 200 graden in ongeveer 30 min gaar. (Na 30 min met een lang stokje in het brood prikken, komt deze er schoon uit, dan is het brood klaar. Is het stokje nat, dan het brood nog even langer in de oven laten staan)
_Laura_
Geplaatst: 20-05-13 12:33
Waarom kom ik dit topic nu pas tegen... Ik HOU van bakken! Vooral taarten, cupcakes en koekjes Ik ben er niet heel goed in ofzo (ben ook pas 15) maar vind het wel superleuk om te doen! Mijn slechtste punt is denk ik het bedekken met fondant, ben daar zo'n kluns in Heb zaterdag nog een taart gebakken. Gewoon basisbiscuit met als vulling een soort geïmproviseerde moccacrème en chocoladeganache. Helaas heb ik niet een hele goede foto, behalve deze van de bovenkant:
En deze, van ongeveer 2 maanden geleden (dat groene randje is gewoon een rolletje fondant omdat de onderkant er rampzalig uitzag ) :
nientje78
Geplaatst: 20-05-13 13:05
Ziet er toch best netjes uit
Wat voor fondant gebruik je? kan nml ook verschil inzitten....ben ik ook pas sindskort achtergekomen
Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, maar ik vroeg me af hoe jullie de fondant/marsepein "bevestigen" op de taart? Ik heb het eens met Jam en ook eens met pudding geprobeerd, maar na een uur was er niks anders dan een sponzige taart over
_Laura_
Geplaatst: 20-05-13 13:14
nientje78 schreef:
Ziet er toch best netjes uit
Wat voor fondant gebruik je? kan nml ook verschil inzitten....ben ik ook pas sindskort achtergekomen
Rolfondant van de Albert Heijn
nientje78
Geplaatst: 20-05-13 13:29
moelly; Jam is idd te nat Ik gebruik voor nu botercreme. Zelfs chocopasta kan gebruikt worden (dan wel kijken of het kan in combi met de vulling) Je kan nog wel meer gebruiken,maar ik bak zelf ook nog niet zolang en kom momenteel niet verder dan botercreme
_Laura_; het schijnt (ben ik ook net achter ) dat fondant uit de supermarkt flut is. Ik had ook altijd ruzie en het begon ook altijd te scheuren. Nu gebruik ik fondant van http://www.deleukstetaartenshop.nl en heb nergens geen problemen mee
Hallo! Ik hou ook heel veel van bakken, maar als ik wat bak is het meestal al iets wat ik eerder heb gedaan... Nou vroeg ik me af of jullie nog ideeën hebben om iets lekkers te bakken! Heb alleen op dit moment geen marsepein of fondant in huis, o.i.d. Alvast bedankt!
P.S. dat van mij lukt nooit zo goed als dat van op de foto's! (hierboven)
_Mara_
Geplaatst: 20-05-13 16:09
Dankje Fugelicu! Deze sla ik op en ga ik binnenkort proberen!
@_Laura_: Welkom! En wauw! Dat doe ik je niet na hoor! Heb het nog nooit geprobeerd, met fondant werken, maar ik ben bang dat ik daar totaal het geduld niet voor heb.
Ik ben gisteren ook lekker bezig geweest in de keuken, het was hier helemaal niet zulk mooi weer als voorspelt dus heb lekker de middag gespendeerd in de keuken. Heb chocolade-pecankoekjes gebakken en appelscones die geen scones zijn maar wel lekker. Verslagje, foto's en recepten zijn hier te vinden: http://www.mijnzoetebesluit.blogspot.nl ... iever.html
Laurabram
Geplaatst: 22-05-13 19:46
Nou ik vind die taart er lang niet gek uitzien hoor! En mislukte randjes wegwerken die ik nooit
Ik had nog een foto beloofd van de cupcakes in theekopjes vorm. Op de voorgrond een heel schattig ienie mienie tulband vormpje. Dat worden echt hele kleine cakejes
Cupcake op de luie manier deze keer niet voorzien van toppunt ofzo het was echt even uitproberen.
Amigo_
Geplaatst: 23-05-13 18:05
Omdat ik geopereerd ben en de eerst komende tijd niet bij de paarden mag komen. Ben ik ook maar weer aan het bakken geslagen.
Had eerst een heerlijke chocolade cake met frambozen erin.. Die was echt om je vingers bij op te eten!
En eergister heb ik deze gemaakt:
Pff wat is dat rampzalig zeg! Maakte hem voor de eerste keer dus heb het volgens recept gedaan maar volgende keer weet ik wel dat ik het heel anders ga doen! Niet dat die vies was! Hij was zelfs erg lekker. Maar als je die chocolade er van bovenaf op giet.. Pfff, stroomde er net zo hard weer uit!
En kwa fondant figuurtjes maken moet ik nog een hoop uren maken. Het moesten koeien voorstellen maar was er niet erg tevreden over
Nou bij mij was de chocolade gewoon veel te vloeibaar.. En de kitkat/koetjesreep sluiten natuurlijk ook niet veiloos aan. Dus het nodige ging er wel doorheen. Maar als ik het zo links en rechts hoorde viel het bij mij nog mee.. Had toch wel een cm chocolade laag er boven op. Een vriendin had hem ook gemaakt maar bij haar zag je echt het cakebiscuit al weer verschijnen
Ben nu beetje aan het kijken wat ik nou ga maken, zit te deken aan zo`n regenboog cake. Iemand daar al ervaring mee?
ja of eerst dikker later worden. Of iets bedenken dat het er niet uit kan stromen Ik zat zelf te denken aan om de cake dan met botercreme in te smeren. Dan de chocolade er tegen aan (kitkat of wat je dan ook gebruikt).. En dan daar ook een laagje aan binnenkant smeren zodat het er niet uit kan lopen? Of het ook werkt dat weet ik niet
Voor de regenboogcake zat ik aan zo iets te denken
Alleen nog even flink oefenen om een mooie my little pony te maken
FuGeLiCu
Geplaatst: 24-05-13 18:34
Amigo, volgens mij heeft iemand deze cake hier wel een keer gemaakt? Heb het wel een keer voorbij zien komen hier, maar weet niet meer zeker wie het was.
Saskiaa_
Geplaatst: 24-05-13 20:43
Ik heb die regenboogtaart wel eens gemaakt! Alleen dan zonder My little pony.
En de taarten die ik laatst voor mijn vaders verjaardag heb gemaakt. Van de Franse appeltaart heb ik geen foto, helaas. Mango-yoghurttaart.
Het viel op zich wel mee hoe lastig hij is. Gewoon alle lagen apart bakken en dan goed nadenken over in welke volgorde je de kleuren wilt hebben. Het is gewoon biscuittaart, maar dan met kleurstof erdoor. Hij smaakte gewoon naar slagroomtaart.