Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:Kleine vormen zijn moeilijker te bekleden dan grote vormen. Hoe veel fondant had je nog extra, dus hoe groot was je lap? Ik adviseer altijd om een behoorlijke lap fondant te pakken voor een klein taartje, hoe meer er overheen steekt, hoe makkelijker bekleden. En je marsepein of fondant steeds optillen en glad strijken bij een hobbel. Ik bekleed zonder problemen 10cm taartjes op deze manier (maar dan wel met goed uitgeharde ganache).
Wat was er misgegaan met je ganache trouwens? Teveel slagroom erdoorheen?
Jolien87 schreef:Oooh wauw, heel mooi voor je eerste taart. Het ziet er al netjes uit.
En wat is dat thema leuk zo, heb je dat zand van koekkruimels gemaakt?
loesjevosje schreef:zijn er hier mensen die ervaring hebben met sugergun. Marsepein krijg ik er goed doorheen, maar fondant wat een ramp zeg. Mensen tips, gebruik al crisco?
En ik ben op zoek naar muzieknoten uitstekers, molds of iets of uit hand maken, iemand tips daarvoor?
heb opdracht gekregen voor muziekstapeltaart, ga dus onderste taart als piano doen en wil bovenste vol kleine muzieknootjes maken en bovenop een grote g-sleutel laten uitharden uit fondant.
Rinske schreef:Leuk taartje trouwens die bovenste Dancertje, hoe groot is hij? Jammer dat hij zo gebobbeld is aan de zijkanten, was ie strak geweest dan was ie echt heel mooi geweest denk ik. Ook jammer van het scheve rechter bovenkantje van de V en de wat dikke stamper van de bloem. Mooie kleuren!