Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:46

gabyfedde schreef:
Over ganache: je hoeft je taart als ie klaar is niet gekoeld te bewaren als je ganache gebruikt hebt. Klinkt onlogisch, maar door het verhitten van de slagroom is gekoeld bewaren niet nodig.

Wel als je een koelkast-vulling gebruikt. Op youtube kun je zoeken op "ganache michelle", zij heeft een driedelige serie over het afsmeren met ganache. Ik gebruik nooit meer botercreme, altijd ganache, wordt veel strakker en mooier.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:11

Rinske schreef:
gabyfedde schreef:
Over ganache: je hoeft je taart als ie klaar is niet gekoeld te bewaren als je ganache gebruikt hebt. Klinkt onlogisch, maar door het verhitten van de slagroom is gekoeld bewaren niet nodig.
Wel als je een koelkast-vulling gebruikt

:D

ZE VONDEN 'M HEERLIJK!!!!!
Bijna op. *\o/* *\o/* _/-\o_ *\o/* *\o/*

Kinke

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:15

We waren vanmiddag even op een 'creatief' markt. Er stond ook een mevrouw die taarten verkocht, niet bekleed met marsepein oid maar meer de amerikaanse stijl, en er zaten eetbare bloemetjes en fruit op. Natuurlijk 2 verschillende stukken meegenomen. 1 afgesmeerd met o.a. mascarpone en binnenin her en der een laagje ganache, frambozen, bosvruchten, aardbeien en 1 met een bodem waar iets amandel doorheen zat, daarop een laagje gehakte hazelnoten en daar bovenop ook weer frambozen, aardbeien en bosvruchten. De laatste variant vond ik het lekkerste. Die taarten zagen er echt prachtig uit, kreeg gelijk weer zin om m'n Hummingbird bakboek uit de kast te trekken :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:23

Rinske schreef:
gabyfedde schreef:

Wel als je een koelkast-vulling gebruikt. Op youtube kun je zoeken op "ganache michelle", zij heeft een driedelige serie over het afsmeren met ganache. Ik gebruik nooit meer botercreme, altijd ganache, wordt veel strakker en mooier.

Ja, dan wel. Maar dan is het door die vulling, niet door de ganache.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:46

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:52

hee allemaal,
zoals ik al zei heb ik dus gister voor het eerst een taart gemaakt met alles erop en eraan ( fondant enzo.. voor mij als beginner dan natuurlijk). ik heb de taart gemaakt voor me moeder omdat ze meedeed aan de ladiesrun voor pink ribbon, iets wat ze een jaar geleden nooit had kunnen doen omdat ze toen nog 50 kilo zwaarder woog.

dit is hem geworden
Afbeelding

de binnenkant is biscuit met aardbeienmousse en een laag met echte aardbeien. hij is natuurlijk niet perfect, de weg was net wat te kort afgesneden en het glitterpoeder dat ik had, waren grove deeltjes in plaats van hele fijne deeltjes maargoed. ondanks dat vond ik het zo leuk om te maken, dat ik zeker binnenkort weer een taart ga maken. nu alleen nog even kleinere cake vormen halen zodat ik ze wat kleiner kan maken ( niet goed voor de lijn die grote taarten )

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:06

Jemig wat een naaam 'Wonderworst', hoe kom je er op :=
Maar je taart is strak hoor voor een eerste keer.
En goed van je moeder dat ze mee heeft gedaan +:)+

Kinke, de amerikaanse manier, bedoel je daarmee dat ie helemaal is afgesmeerd met Buttercream Icing?
Ik vind dat namelijk echt goor, heb laatst bijna 3/4 taart weggegooit omdat zelfs mijn kids het niet lekker vonden.

Hmm dan ga ik ook maar eens proberen af te smeren met ganache.
Diva, weet jij ook hoe de verhouding is met witte chocola??
En hoeveel taart kan je afsmeren (ongeveer) met 300 gr slagroom + 300 gr pure choco??

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:11

haha dankje :D ik had 1 heel klein scheurtje in het fondant aan de zijkant helemaal onderaan dus dat viel bijna niet op. als je nou een keer een grotere scheur hebt, wat kan je dan het beste doen om het te repareren? kan iemand mij dat vertellen? (offtopic: het is niet wat je denkt, mijn eerste verzorgpaard heette wonderfull, en omdat hij wat dikkig was werd hij altijd worst of wonderworst genoemd _O- :') )

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:16

:') nou ik dacht niet gelijk aan een ander soort 'worst' hoor :o
Scheur? Ik heb geen flauw idee, zodra ik een scheur er in heb, trek ik alles er weer af en begin opnieuw.
Kleine scheurtjes plak ik meestal wat decoratie op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:18

Claudia, nee, er zag gelukkig geen buttercream icing op :) Ik bedoelde meer qua uiterlijk, en taarten als cheesecake e.d.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:20

dit is haar site. ik zie geen foto's, maar als je op de witte plaatjes klikt komt er toch een foto tevoorschijn.
www.bloemopdetaart.nl
edit...toch niet ....vreemd...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:32

ClaudiaHS schreef:
Hmm dan ga ik ook maar eens proberen af te smeren met ganache.
Diva, weet jij ook hoe de verhouding is met witte chocola??

300 gram witte chocolade en 125 ml slagroom :)

Hoeveel je precies nodig hebt probeer ik ook nog achter te komen...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:33

Kinke schreef:
dit is haar site. ik zie geen foto's, maar als je op de witte plaatjes klikt komt er toch een foto tevoorschijn.
http://www.bloemopdetaart.nl
edit...toch niet ....vreemd...

Alleen bij het linker witte plaatje komt er een afbeelding (lavender cake)...

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:41

roosje78 schreef:
Amyyy schreef:
Jongens! MAKRO Aanbieding! Mixer voor 77 euro. Mooi ding, ik ga hem halen!

Misschien ben ik wat argwanend, maar is'ie wel sterk genoeg? Voor zo weinig geld?!?

En wat zijn jullie hard gegaan in twee dagen tijd! :oo Ik heb gisteren wedstrijd gehad en lees nu pas bij. Even echo: hij liep echt fijn en was tweede met winst in het z1.
Ik zie heel veel mooie taarten voorbij komen, maar de cars vind ik echt super gaaf! Was het een tweeling waarvoor je die maakte, Patricia?

Als het goed is wil ik vandaag toch de bosch mum 54420 ophalen, is 900 watt, dat is toch weg krachtig? Zou genoeg moeten zijn toch?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:26

Misschien zit ik wel scheef te kijken, maar die is toch niet in de aanbieding bij de Makro? Of bedoel je wat anders?

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:48

roosje78 schreef:
Misschien zit ik wel scheef te kijken, maar die is toch niet in de aanbieding bij de Makro? Of bedoel je wat anders?

Sorry, klopt, maar had ik op een pagina hiervoor een vraag over gestekt, vandaar mijn vraag naar het vermogen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:39

Ik zou er iig op letten dat de kom groot genoeg is, en dat de kloppers door de hele kom komen, anders heb je kans dat er ergens ongeklopte mix achterblijft.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:43

Dat is een goede tip! :)*

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:44

Zo die Cars taarten zijn super leuk zeg :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:07

Weinig tijd vandaag om te reageren, doe ik vanavond op m'n gemak :)

Omg zag net op facebook foto's van de bruiloft van iemand die ik nog ken van mn opleiding.. Die hadden een bruidstaart :oo Nu wil ik niet zeggen dat ik het zo goed kan, maar deze was echt helemaal ingedeukt en gebobbeld, gewoon NIET strak :n Er zat ook een losse vierkante taart bij, die was bol bovenop en ook echt heel lelijk afgewerkt.. Niet mooi, zou zoiets niet durven leveren :=

Ik ga mn volgende taart ook ganache proberen. Is de chocoladesmaak daarvan niet heel overheersend?? (als je bijv. een vulling hebt waar chocola niet bij past?)

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:15

Patriciavt schreef:

Omg zag net op facebook foto's van de bruiloft van iemand die ik nog ken van mn opleiding.. Die hadden een bruidstaart :oo Nu wil ik niet zeggen dat ik het zo goed kan, maar deze was echt helemaal ingedeukt en gebobbeld, gewoon NIET strak :n Er zat ook een losse vierkante taart bij, die was bol bovenop en ook echt heel lelijk afgewerkt.. Niet mooi, zou zoiets niet durven leveren :=

Ik ga mn volgende taart ook ganache proberen. Is de chocoladesmaak daarvan niet heel overheersend?? (als je bijv. een vulling hebt waar chocola niet bij past?)

Ik heb voor een bruidspaar dat wilde ze ook graag een chocolade biscuit met gevuld gele room en witte chocolade mouse.
Ze waren er helemaal weg van en vonden hem super lekker :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:22

Had ik al verteld dat ik zaterdag de Colette workshop ga doen?? :D *\o/*

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:46

Neee :D graaf zeg :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:15

Patriciavt schreef:

Dat vraag ik me dus ook af, of de ganache niet overheerst als je de taart hiermee afsmeert :j

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:19

Chantaltje23 schreef:
Patriciavt schreef:

Ik heb voor een bruidspaar dat wilde ze ook graag een chocolade biscuit met gevuld gele room en witte chocolade mouse.
Ze waren er helemaal weg van en vonden hem super lekker :D

Sorry begreep hem verkeer niet goed gelezen |(