Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Zelf taarten maken - hoe begin ik daaraan?
Wil je, na het zien van al deze foto's ook eens aan de slag? Dan helpt het misschien om even mijn tips te lezen die ik hier neerzet.
STAP 1: maak een plan
Dit hoeft niet persé opgeschreven te zijn, maar het kan je helpen om even te brainstormen over wat je nu eigenlijk wil gaan maken
- Hoe groot moet de taart worden?
- Welke vullingen wil ik in de taart doen?
- Welk thema ga ik volgen?
- Welke kleuren ga ik gebruiken?
STAP 2: research
Als je weet welk thema je gaat doen, kun je op onderzoek uitgaan. Wellicht heeft iemand al eens een taart gemaakt in dezelfde stijl als wat jij in gedachte hebt. Met een beetje zoekwerk vind je al snel veel voorbeelden.
Je hoeft deze voorbeelden niet exact na te maken, maar een voorbeeld kan je helpen om zelf op originele ideeën te komen.
STAP 3: voorbereiding
Als voorbereiding op het eigenlijke bakken en decoreren van de taart zelf, dien je eerst nog wat voorbereidingen te doen. Heb je alle benodigdheden om een taart te bakken? Denk dan vooral aan:
- bakvorm.
- Bakpapier en boter voor in de bakvorm (tegen het kleven).
- materiaal voor biscuit te maken.
- spatel om de biscuit uit de vorm te halen en afsmeren.
- Satéprikker om de gaarheid van het biscuitdeeg te controleren.
Mooi effect met de structuurmat!!SienenIvo schreef:Heeft er niemand een idee voor de taart van mijn moeder?
*of je vind mijn idee niet leuk, ook heel goed mogelijk natuurlijk
*
) voor haar dochter ga ik die ambitieuze taart maken
Dochterlief had de plaatjes gezien en was helemaal enthousiast
Gelukkig, ik heb compleet de vrije hand met alles, zolang er maar geen jam in de vulling gaat hihi! Ze vertelde ook dat haar buurvrouw ook een taart wilde of ik dat wilde doen.. Heb haar gezegd dat ze maar even moet kijken op de verjaardag van het meisje (dan is ze er ook) wat ze van mijn taart vind, en aan de hand daarvan kan beslissen of ze idd een taart wil van mij (aangezien ik nog zo'n beginneling ben
) Wel heel leuk dat er al zoveel interesse is!
Droomde dat ik mee deed met een wedstrijd maar dat ik spullen nodig had uit de winkel en dat de winkel steeds dicht was.. Frusty
SienenIvo schreef:Heeft er niemand een idee voor de taart van mijn moeder?
)
Even m'n topics bijlezen (dat is er een beetje bij ingeschoten na 3 heel drukke dagen) en daarna ga ik eens oefenen met deze how-to: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=184399 
*nu blijf ik maar foto's bekijken
* 
Kinke schreef:Patricia, heb je een goede virusscanner op je kompjoeter? Cakecentral heeft veel last gehad van virussen vorig jaar.
Ik heb deze laptop pas een maand of 3 nu, vriendje heeft em helemaal geinstalleerd enzo. Ben niet van plan om allerlei linkjes te openen, vind het alleen zo vreselijk leuk om al die gemaakte taarten te bekijken
Maar wel bedankt voor het waarschuwen!!! SienenIvo schreef:En hoe doe je dat?
Zal ze alleen wel zelf moeten maken aangezien ik geen bak-apparaat heb. Zit nog te peizen over een uitdeeltraktatie voor m'n broertje (die wordt 30 april 9) Vond die push-cake-pops erg leuk, maar gewoon een versierde cakepop is ook erg leuk...