Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:16

Het beslag smaakt al héérlijk! Ik heb goede hoop, haha.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:41

En hij smaakt super! Zeker een blijvertje! Dus mensen, laat je niet misleiden door de worteltaart, je proef geen wortel en het smaakt fantastisch!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:23

Mooi dat hij smaakt Mara.

Morgen visite en ik moet suikervrij bakken? Iemand suggesties? Heb al suikervrije appeltaart gegoogled.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:05

Appelflappen / abrikozen flappen etc, dat maakte mijn moeder altijd voor mijn overgrootmoeder die suikerziekte had.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:12

Worteltaart is lekker!! Vooral met cheesetopping!!
Heb wel ergens een foto van mijn worteltaart....

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:39

Hoe maak jij de cheesetopping? Ik heb um laatst gemaakt maar daar ging nogal wat poedersuiker in. Heel lekker maar dan wordt hij een tikje hard, het buitenste laagje krijgt net een knispertje. En ik wil juist een topping die echt smeuïg blijft.

Ik had vandaag brownies met extra chocola gemaakt. Ze waren bijna zwart van kleur en super van smaak. Maar ze bleven net iets nat. Volgende keer maar weer gewone maken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:42

• Voor de creamcheesetopping: 450gram roomkaas (niet de 'light' variant, want dan mislukt de topping)
• 115gram boter op kamertemperatuur
• 250gram poedersuiker
• 5ml vanilleextract
Cream cheese topping: meng de roomkaas met de boter tot je een egaal mengsel krijgt. Voeg de poedersuiker en vanille extract al roerende toe totdat je een mooi wit en romig geheel krijgt.

Ik moet zeggen dat het wel echt ontzettend veel was en dat ik ook veel over had :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:43

Oh dat klinkt goed, ik geloof dat ik van mijn recept er een pond poedersuiker door moest doen. In de mijne zat ook wat citroensap, dat was dan wel weer erg lekker! Thanks, ik ga um proberen!

edit: dit zijn de verhoudingen die ik gebruikte, snap nu wel waarom het niet smeuïg blijft. :j

500 gram poedersuiker
80 gram roomboter
80 gram roomkaas
1 eetlepel citroensap

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:10

Ik had veeel minder frosting gebruikt. Ik had 100 gram monchou, 125 gram poedersuiker, 50 gram roomboter en een half zakje vanillesuiker. Precies genoeg voor op mijn taart zonder dat het een enorme laag werd. Vind het echt heerlijk maar proef toch ook graag de taart zelf.

Hij was wel erg laag gebleven, ongeveer boterkoek-formaat is het geworden. Maar ik vergeet de hele tijd de doorsnede van onze taartvorm. Volgens mij is dat ding 26cm en recept was voor 24. Ach, hij smaakte er zeker niet minder om! Had trouwens dit recept:

http://overeten.com/2011/worteltaart/

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:47

Mmm misschien toch een keer die worteltaart proberen! Ik moet nog zoveel bakken. :')

Deze aardbeiencupcakes gister gemaakt, vanille cc met jam erin en aardbeienbc :9 ;

Afbeelding

Ook nog bananencupcakes gemaakt met chocoladebotercreme, ook suuuuperlekker maar die is niet zo boeiend voor op de foto :P

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:22

Afbeelding
Voor stalgenoten deze chocolademuffins gemaakt.

Deze week weer zelf pizza maken en ook franse uiensoep, ben benieuwd hoe de laatste gaat smaken!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:14

Spikkelfire, je cupcakes zien er weer heerlijk uit! Jammie :D
Ik ga zo een chocoladebrood bakken. Ben benieuwd, heb het recept nog niet eerder geprobeerd. Hoop dat het echt smaakt als brood, niet als cake. (dat had ik laatst namelijk met een recept wat appelbrood moest zijn...) Laat het jullie weten! :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:35

Lekker chocoladebrood. :D Alles met chocola is lekker. :')

Mn website is (bijna) af! 8-) Sommige dingen moeten nog netjes naast elkaar maar dat moet mn broer doen.. verder ben ik er echt heel blij mee. :D

www.chooseyourcupcake.nl :):)

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:39

Op zich een erg mooie site. Persoonlijk vind ik de strepen op de achtergrond te druk om de tekst fijn te kunnen lezen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:17

Bedankt. Hmm zelf niet zo last van en kan het eigenlijk ook niet aanpassen. Ik ga nog wel de lettertype groter maken want die vind ik een beetje klein.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:23

O SpikkelFire die topping ziet er wel heerlijk uit met die stukjes aardbei erin :9 .

Ik heb weer een niet gebakken taart gemaakt voor m'n andere verzorgpaardje die is vandaag jarig:

Afbeelding

Slobber met mandarijntjes en paardensnoepjes als kaarsjes.

Oh, en m'n appelflappen waren goed gelukt voor de visite gisteren. Ik had twee verschillende appels genomen en ze even door de custardpoeder geroerd voordat ik ze in het bladerdeeg had gedaan. Waren jammie.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:47

Hahah mmmmm jammie, lekkere taart. :P

Ooh lekker, appelflappen..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:23

Ik vind het een leuke site :) Ben het een beetje eens over de strepen, wellicht als je ze wat breder maakt dat het makkelijker leest. Lettertype vind ik erg leuk :)

Mijn vriend vraagt zich wel af waarom je een hotmailadres gebruikt en niet je michelle@chooseyourcupcake.nl als je het domein hebt?

Oh en zet m ff in je onderschrift, gratis reclame :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:36

Ja klopt, maar ik weet (nog) niet hoe ik op dat emailadres moet komen. _O- Ik wil eigenlijk zo'n emailformulier hebben, zodat mensen gelijk kunnen mailen! Weet alleen niet hoe dat moet..

Strepen kan ik helaas niet meer veranderen... kost een hoop werk en wil mn broer vast niet meer voor mn doen. :')

OS is een goeie, tnx. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:53

Ah :') Das lastig ja :+

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:03

Oeh ik heb schandalig lang niets meer gebakken, krijg meteen inspiratie als ik hier weer mee begin te lezen! Mijn oven was kapot en heb nu pas weer een nieuwe. Wat een lekkere recepten en mooie foto's kwamen er weer voorbij (ik moet me echt inhouden om die gebakken cheesecake niet direct te gaan maken) Ik heb hier nog minstens een halve kilo amandelmeel staan, maar tot nu toe nog geen lekker recept gevonden om ermee te werken. Iemand een lekker receptje met amandelmeel?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:14

Chocoladebrood is wel goed gelukt, had alleen wel ieieieiets minder chocola in gekund. Maargoed, waren enthousiast hea :P En er zit een scheur door het midden (net geen gat) dus vrees dat het brood er iets langer in had gemoeten, hoewel het satestokje er wel schoon uit kwam. Als er liefhebbers voor het recept zijn kan ik het wel plaatsen?
Iemand een ander idee hoe het gat in het midden zou kunnen komen?

Site ziet er goed uit Spikkelfire!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:23

Zat er gist in het brood? Ik weet van bakpoeder dat als je dat niet goed verdeeld, dat er daardoor gaten kunnen ontstaan, misschien is dat ook als je het gist niet goed verdeeld?

Of misschien heb je het opgerold en dat je binnen in de rol al een gat had zitten? (dus zeg maar met het naar binnen vouwen van de flappen)

Ben wel benieuwd naar het recept :)

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:20

Vandaag kreeg ik van iemand een cake gebakken in een conservenblik. Leuk idee. Nadeel is dat de cake breder is dan de rand die er in zit. Nu wil die er niet uit.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:40

Cake als in een muffin/cupcake? Of 1 grote cake in een enorm blik?