Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:46

Ik vind hem ook nog best we meevallen. De kleurencombinatie is ook echt geweldig.
Heb je hem niet gestut dat hij inzakt of gewoon door de warmte dat hij inzakt? Het is ook best nog warm. Liep net zonder jas buiten en vond het echt lekker. Niet te wam en niet te koud.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:31

Ik vind het ook heel erg mee vallen, gezien je worstelpartij :j
Mooi kleuren combi!
Ik denk dat je vriend er blij mee zal zijn en gezien je vulling zal het ook vast heel goed smaken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:34

Dat valt reuze mee hoor. Denk dat je vriend heel tevreden zal zijn :)
Het is ook mega plak weer, had woensdag een paar bloemen gemaakt, klein beetje fondant en 3 kwart flowerpaste....die krengen zijn nog niet helemaal droog!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:29

De reacties vallen nog mee _O- hahaha. Ben blij dat hij toch een beetje goedgekeurd is :D .
en mijn vriend vind hem geweldig mooi, zo ook mijn ouders. Het vriendje van mij zoontje stond met z'n mond open de koelkast in te kijken := dus bij hem ook in de smaak gevallen :) .

Ik had de taart wel gestut, maar ik denk dat het met het weer ook te maken heeft. Het was echt zweten
vandaag hier en het plakte zo erg dat marsepein.
De kleuren vind ik zelf ook helemaal geweldig :j nu hopen dat hij lekker smaakt :P

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:59

leuke taart hoor Ingrid!!
Strik is idd errug gaaf!!!

Was wel even apart om de foto te zien, want ik had mezelf helemaal ingesteld op een 3D-vrachtwagentaart...
Misschien heb ik je verward met iemand anders? hiihi

Nou meiden, ik ben er even tussenuit voor een korte vakantie!
Tot snel!!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:26

Had vandaag ineens een idee... Heeft een van jullie wel eens mergpijpjes gemaakt? Moet toch in hetzelfde rijtje vallen als de taarten? Cake, vullen met jam en bc, afsmeren met bc, marsepein erover en in de gesmolten choco dopen... Of is het proces lastiger dan ik denk?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:23

Dat was inderdaad eerst de bedoeling Valina :j , maar ik waag me nog maar niet aan zoiets := .
Fijne vakantie *\o/*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:31

Geen idee Shirley, ik vind die dingen niet te vr.ten ;)
vandaag is het toch echt mega slecht weer om te taarten. Ik heb een taartje voor een vriendin gemaakt, wilde hem net even op de foto zetten, ze krijgt hem vanmiddag. Je ziet de flowerpaste bloemen gewoon inzakken.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:05

Goedemorgen,

Zie weer erg mooie creaties voorbij komen van iedereen! En las weer allemaal goede tips!

Had het even wat rustiger (ook wel is lekker hoor :+ ) kon ik mijn huis even weer poetsen!

Hier een creatie weer van mij:

Afbeelding

Fijn weekend allemaal! Geniet nog even van de zon, want die schijnt vandaag weer te schijnen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:51

Wauw monique, die is leuk zeg!

Wie kan mijn geheugen even opfrissen? Hoe zat het ook alweer met de inhoud van een bakblik van afwijkende maat, en dan berekenen hoeveel mix je nodig hebt?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:03

Gaaf monique, echt een super mooie taart :j

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:08

IMD dat zou ik echt niet weten. Sorry!

Bedankt voor de complimenten Ingrid en IMD

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:32

Wauw ik ben echt weer mooie taarten tegen gekomen :oo
In oktober ga ik met mijn schoonzus, haar zusje en een goede vriendin van mij naar een cursus waar je de basis leert en hoe je moet bekleden. Heb er nu al zin aan :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:55

@im: inhoud opmeten met een litermaat en als je uit gaat van de tabellen kan je de verhoudingen per liter berekenen. Of je gooit de inhoud dadelijk even over de brug en dan gooi ik hem door mijn excelletje ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:17

Falona schreef:
Of je gooit de inhoud dadelijk even over de brug

Is dat niet een beetje zonde :P ?

Ingrid, ik vind je taart helemaal niet zo mislukt hoor! Het is ook gewoon enorm rotweer om taarten te maken, veeeeeel te vochtig en warm. Je strik is overigens wel mega goed gelukt!

Monique, wat een prachtige taart! Die dolfijn is heel goed gelukt, en die visjes op de bovenste taart zijn echt super schattig!

Ik heb net mijn Dora taart afgemaakt en hij is opgehaald. Hij is iig goed ontvangen :D . Het was alleen zo vochtig en warm, dat zelfs de ganache er verschrikkelijk last van had. Ik zal dadelijk even een foto posten :) .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:20

Dank je wel rinske :D . Ben ook super trots op m'n strik en weet nu wat ik fout heb gedaan de vorige keren.
Toen maakte ik de strik helemaal en zette deze compleet op de taart. Elke keer storte heel die strik in.
Nu heb ik de strik op de taart pas in elkaar gezet :j en dat gaat natuurlijk veel beter :D .
Weer wat geleerd :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:23

Falona schreef:
@im: inhoud opmeten met een litermaat en als je uit gaat van de tabellen kan je de verhoudingen per liter berekenen. Of je gooit de inhoud dadelijk even over de brug en dan gooi ik hem door mijn excelletje ;)

Thanx! Ga het echter anders aanpakken nu, dus is al niet meer nodig :') Maar thanx anyway :))

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:01

Via de how to laten ze wel zien dat je eerst de strik maakt en dan pas op de taart zet. Dank voor de tip, want ik heb gister de lussen te drogen gelegd voor mijn eerste strik. Ben benieuwd.

Ben vanmorgen 'even' langs de nieuwe taart en decoratie geweest. Was om 10 uur al zo druk. Wel een mooie winkel. Heb alleen een half uur in de rij gestaan, maar het was de moeite waard. Ik heb alles wat ik nodig had (en meer :+ ) en kreeg nog een goodybag kado! Verschillende kleurtjes marsepein, pareltjes, cupcakepapiertjes, een cakemix en nog wat dingetjes. Nuttige dingen in elk geval en niet alleen de troep waar ze niet vanaf komen zoals je wel eens ziet. Ga zo ook een taart vullen en bekleden. Hopelijk lukt dat een beetje, want het is weer lekker klef warm...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:19

Ik zet de strik ook apart in elkaar met royal icing, maar ik doe er wel een kartonnetje onder, én ik laat de royal icing ook minstens een drogen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:19

Ettesil schreef:
Via de how to laten ze wel zien dat je eerst de strik maakt en dan pas op de taart zet. Dank voor de tip, want ik heb gister de lussen te drogen gelegd voor mijn eerste strik. Ben benieuwd.

Ben vanmorgen 'even' langs de nieuwe taart en decoratie geweest. Was om 10 uur al zo druk. Wel een mooie winkel. Heb alleen een half uur in de rij gestaan, maar het was de moeite waard. Ik heb alles wat ik nodig had (en meer :+ ) en kreeg nog een goodybag kado! Verschillende kleurtjes marsepein, pareltjes, cupcakepapiertjes, een cakemix en nog wat dingetjes. Nuttige dingen in elk geval en niet alleen de troep waar ze niet vanaf komen zoals je wel eens ziet. Ga zo ook een taart vullen en bekleden. Hopelijk lukt dat een beetje, want het is weer lekker klef warm...

Klopt, daarom maakte ik de strik ook eerst helemaal en dan pas op de taart.Maar dat was nooit zo'n succes bij mij :D . Dit vind ik veel fijner werken :j

Je bent in Etten-Leur geweest bij de nieuwe winkel? Ik ga volgende week even kijken. Dan is het misschien wat minder druk :D .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:40

De Dora taart, die ondanks de ganache, toch nog wat is ingezakt door het warme vochtige weer.
:)
Afbeelding

Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:10

Gave taarten weer hoor!

@ Rinske, je kan ondanks het inzakken door de warmte/vocht toch heel goed zien dat je taart opzich mega strak is, hoe krijg je het toch voor elkaar *\o/*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:25

Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat het een dummie was. Die is echt super strak!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:32

inderdaad, toch nog superstrak!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:32

Deze heb ik vanmiddag aan een taartvriendin gegeven voor haar verjaardag :)
Afbeelding