Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:15

Ik heb een opdrachtje gekregen, alleen tis meteen mijn eerste stapeltaart :P . Nu vroeg ik me af hoe jullie zo'n ding vervoeren? Want die hoge dozen zijn eigenlijk best duur := . Of zijn die nog ergens goedkoper te krijgen dan bij DLT?

Samantha_

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:16

Wij kregen onze bruidstaart, 3 lagen, in een doos die open stond en dan met cellofaan eroverheen zeg maar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:17

Ik zag op de website van Mjam dat je hem stut met chocolade staafjes die je erin duwt? Ligt de bovenlaag er dan los op??

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:18

Oh dat kan ook inderdaad :j Of opbouwen op locatie.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:23

Ja, hij moet wel 2 dagen gestapeld staan, want hij wordt door een carnavalsvereniging aangeboden bij de Boerenbruiloft aan het boeren bruidspaar. En de volgende dag wordt ie dan weer geveild (net als de rest van de cadeaus die ze krijgen :P ). Dus dan is het denk ik wel een goed idee om hem ergens in te doen waar ie goed op te bergen is?
Oh ja, zo'n topsy turvy taart lijkt me wel leuk, maken jullie die van gewone biscuits door ze schuin af te snijden? Of hebben jullie er een speciale vorm voor?

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:27

Vandaag mijn eerste taartje gemaakt. Wees niet al te streng! Ik heb twee weken geleden een workshop basistaart gedaan. Daarna wat spulletjes ingeslagen. Ik heb ook nog niet al het juiste gereedschap.
Ik wilde een diddle op de taart hebben, Ik heb 0,0 % ervaring met puzzelplaatjes ook met de royal icing geen ervaring en gewoon maar wat geprobeerd.
Het moet nog veel strakker. Kun je ook zwarte royal icing kopen? Gebruiken jullie die kant en klare tubes of maken jullie het zelf?
De groene lijn had ik zwart willen hebben, maar dat hadden ze dus niet.
Het was niet de bedoeling dat het boltaart je werd, maar hij kwam zo mooi rond uit de oven, vond het eigenlijk wel mooi.
Er zit een vulling in met mascarpone aardbeien witte chocola, citroen en sinaasappellikeur.
Tips zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:34

Zonnetje81 schreef:
Is dat bananen/slagroom/chocolade idee niks?? :+ of gewoon mona toetje waar ik veel over hoor.

Daar zeg je me wat, dat is misschien wel een idee. Ik heb nog pure chocolade callets liggen waar ik wel een crispy laag mee kan maken. En diverse fruitjes in de vriezer. Thanks!

@rinske: voor een topsy turvy heb je speciale vormen, maar als je handig bent kan je hem ook zelf zo snijden. Ik heb ooit een tutorial gezien op youtube.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:45

Ik moet nog tot morgen wachten voordat ik de Mjam kan lezen, ben nu wel heel nieuwschierig geworden..

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:50

Rinske schreef:
Ik heb een opdrachtje gekregen, alleen tis meteen mijn eerste stapeltaart :P . Nu vroeg ik me af hoe jullie zo'n ding vervoeren? Want die hoge dozen zijn eigenlijk best duur := . Of zijn die nog ergens goedkoper te krijgen dan bij DLT?

Op laten halen :Y)
Nee ik doe het met zo'n onderplaat en daarna inpakken met cellofaan..

@ Zonnetje ik stut hem altijd met rietjes en heb tussen de 2 taarten altijd taartkarton tussen, zodat je ze van mekaar af kan halen. Is handig met aansnijden!

Sundance voor een eerste taart is het best goed gelukt hoor! En hij is inderdaad mooi rond....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:53

Okidokie, onderplaten heb ik wel liggen, en cellofaan kan ik nog ff kopen. Doe ik het gewoon zo en mag ze hem op komen halen :P . Nu nog even kijken hoe ik een topsy turvy kan stutten, is het handig om dan tussen die 2 taarten wat botercreme te doen, want anders glijdt ie denk ik van de onderste taart af?

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:55

Hoelang hebben jullie erover gedaan voordat je je taarten ging verkopen en er opdrachten binnenkwamen?
Het lijkt mij ontzettend leuk als ik het straks beter kan en meer ervaring heb om daar ook wat meer mee te doen.

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:57

@sundance spuiten met royal icing is iets wat je veel moet oefenen, helemaal op een bol vorm vind m zeker voor een eerste keer echt niet slecht. De vorm heb je trouwens retestrak bekleed :j

@rinske stapeltaarten vervoer ik of los van elkaar of ik zet de door voor de passagiersstoel (lekker stabiel) en tegen het verschuiven een stukje anti slip mat onder de onderplaat. moet lukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:02

Ik ga over 14 dagen weer een taart maken, dan heb ik lekker carnavalsvakantie.
heb wat spulletjes besteld, ben benieuwd wat ik er nog van kan hihi.

het wordt een klein bolletje iig

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:05

Rinske schreef:
Okidokie, onderplaten heb ik wel liggen, en cellofaan kan ik nog ff kopen. Doe ik het gewoon zo en mag ze hem op komen halen :P . Nu nog even kijken hoe ik een topsy turvy kan stutten, is het handig om dan tussen die 2 taarten wat botercreme te doen, want anders glijdt ie denk ik van de onderste taart af?

Botercreme tussen de platen?? En ik denk dat je die topsy turvy ook kan stutten met rietjes die kan je handig afknippen.. Erin steken stukje omhoog doen knippen en weer trg duwen!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:06

sundance11 schreef:
Hoelang hebben jullie erover gedaan voordat je je taarten ging verkopen en er opdrachten binnenkwamen?
Het lijkt mij ontzettend leuk als ik het straks beter kan en meer ervaring heb om daar ook wat meer mee te doen.

Halfjaar ofzo?!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:20

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:46

Jemig, wát een werk zeg.....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:50

Ik heb net ingredienten voor een bokkepootjes taart ingeslagen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:28

Mijn doos ligt bij de buren *\o/*
Even eten wegwerken en dan pikken we hem even op en gaan we aan de slag :D

Ow, en check deze site even :o
http://www.frankys.nl/

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:29

ik heb besloten om een puzzeltaartje te maken, maar de puzzel kan ik ook van te voren al wel maken en koel wegleggen in de koelkast en hem dan donderdag op de taart plaatsen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:31

:j even plasticfolie wikkelen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:32

Haha gaaf Falona :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:34

Deze foto is ook beter gelukt dat de mijn dus die trek ik er straks vanaf om aan mijn portfolio toe te voegen :D
Laatst bijgewerkt door Dorus op 22-02-11 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:35

MamaMiesje schreef:
:j even plasticfolie wikkelen

bedankt voor de tip :)

kan ik morgen even biscuit bakken en kan die nog mooi een nachtje in de vriezer en dan donderdag bekleden :)

hebben jullie net ook die angry birds taart bij editie nl voorbij zien komen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:44

Haha, die angry birds wilde ik net posten, staat ook op Dumpert.nl :D . Wel zonde, de vogeltjes zijn zo leuk :P .