Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:40

Alles wat met chocola te combineren is :D Ik gebruik gewoon huismerk chocoladerepen van de supermarkt :D

Maar wel echt dun smeren, geen dikke laag, want het hard minder goed uit en als het eenmaal is uitgehard kom je er amper nog doorheen :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:42

Ow oke, ik heb namelijk altijd ES van de ah.. die vind ik erg lekker! Maar misschien een combineren met banaanbavarois, of slagroom met aarbeienjam.. of met die werthers vulling (schijnt ook erg lekker te zijn). Ik ga het een keer proberen.. dankje!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:22

Hmmm die crispy chocolade klinkt goed!
Ga ik ook eens proberen :D

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:29

Linda, ik vind je herfst taart wel leuk hoor, die kopjes zijn echt schattig :D

Kelly wow die is echt prachtig!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:31

Na weet ik hoeveel mensen al gemaild te hebben probeer ik het hier nog maar, is er iemand die een taart voor mij zou kunnen maken voor 11 december (uiteraard wel op rij afstand van Oudenbosch of Middelbeers).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:35

Je hebt de twee bokkers in Brabant uit de OP al geprobeert? Beide zijn te bereizen vanuit Middelbeers.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:46

Ha medebakkers,

Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met onderstaande website. Ze verkopen taartdozen voor een stuk minder euri's dan de andere winkels waar ik gekeken heb. Bij bijv. DLT kwam ik uit op ong. 2 á 3 euro per doos en hier op 75 cent per doos.
Is iemand bekend met de kwaliteit van de dozen?

http://www.theeentaartspulletjes.nl/Webwinkel-Category-140580/Gebaksdozen.html

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:47

Mayo schreef:
Alles wat met chocola te combineren is :D Ik gebruik gewoon huismerk chocoladerepen van de supermarkt :D

Maar wel echt dun smeren, geen dikke laag, want het hard minder goed uit en als het eenmaal is uitgehard kom je er amper nog doorheen :D

Wat ik vaak doe is dan met een wegwerpspuitzakje héle dunnen sliertjes spuiten, als een soort spinnenweb heen en weer en over elkaar zeg maar. Dat wordt ook krokant :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:01

Kieffer schreef:
Ha medebakkers,

Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met onderstaande website. Ze verkopen taartdozen voor een stuk minder euri's dan de andere winkels waar ik gekeken heb. Bij bijv. DLT kwam ik uit op ong. 2 á 3 euro per doos en hier op 75 cent per doos.

Dat is de winkel waar ik altijd mn spullen haal :j.. 2 weken geleden ook een paar dozen daar gekocht. Net zo goed als bij andere webshops.. Vorige maand heb ik bij taart en decoratie een paar dozen meegenomen maar die vond ik niet zo fijn :n..

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:03

@ MM: Dat is ook wel een goede tip! Volgens mij is dat super lekker als je crispy chocolade doet en dan aardbeien jam en slagroom erop :9

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:04

crispy choco is ook heerlijk onder kersenvlaaivulling :9

Hele mooie taart Kelly!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:10

Bedankt voor de tip Lindas2 :D Dan ga ik daar binnenkort eens wat dozen en andere dingetjes bestellen :D
Moet helaas eerst nog maar de verzekering afwachten, heb nog niks over mijn auto gehoord en ik vrees dat het nog wel even gaat duren :(

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:21

@ Lisette03: En dan met iets van monchoubavarois erbij ofzo?

@ Kieffer: Wat vervelend zeg! Balen dat dat altijd zo lang duurt.. Hopelijk heb je snel meer en beter nieuws :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:25

Kieffer schreef:
Ha medebakkers,

En waarom kom je nou met deze site terwijl ik net gisteren eea bij taart & decoratie heb besteld >;)

Ik heb trouwens maar 1 doos besteld, heb er binnenkort een nodig, maar weet niet in hoeverre ik vaker dozen nodig ga hebben. Maar ik deze site zeker onthouden. Ze zijn net wat goedkoper dan bij taart & decoratie en ze hebben veel meer keus. En ik heb ook al weer mail binnen dat mijn zending onderweg is. Gaat iedere keer vliegensvlug als ik bij hun bestel.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:49

Zo ben ik weer, ben nog niet aan mijn taartje begonnen hoor. Heb inmiddels wel de bolschaaltjes kunnen scoren bij xenos. Maar er is nergens marsepijn te vinden en van die leuke plugers voor de figuurtjes. :( Moet dus nog ff bekijken hoe ik er snel aan ga komen, anders moet ik ze bestellen maar dan duurt het weer 2 dgn en ik wil nu aan de slag, haha!
Weet iemand toevallig een winkel in de buurt van Leiden? (ben morgen weer daar een week)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:54

da's inderdaad een goede site, ik had helaas ook gisteren net bij DLT besteld.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:03

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:41

Sorry Falona, ach, nu weet je het voor volgende keer en wie weet is dat ook mooi meegenomen :D Volgens mij zijn de kartonnetjes er ook iets voordeliger!

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:30

wow mooie taarten weer meiden...waar laten jullie die foto's voor op de taart maken?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:40

volgens mij zijn er een aantal die dat doen bij eetbaarprinten.nl

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:54

Kieffer schreef:
Sorry Falona, ach, nu weet je het voor volgende keer en wie weet is dat ook mooi meegenomen :D Volgens mij zijn de kartonnetjes er ook iets voordeliger!

Het scheelt idd net een fractie ja. En wat ook scheelt is dat je ze per stuk kan kopen en dat ze meer verschillende maten hebben. Zo'n site heb ik gisterenavond dus naar zitten zoeken, maar niet kunnen vinden.

@vraagje_: Ik weet dat er in Den Bosch een winkeltje zit en mijn ervaring met taart & decoratie (Geldermalsen) is dat ze ook vrij snel zijn. Heb nu twee keer in het weekend besteld. De eerste keer kwam het dinsdag al binnen en het ziet er nu naar uit dat deze bestelling ook dinsdag al binnen komt.

edit: zie nu pas dat je richting Leiden gaat voor de komende week. Ik zat nog met Oss in m'n kop :o

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:10

Jupz, ben nu weer in Leiden. Inmiddels weet ik dat ik hier mn marsepijn/fondant enzo bij sligro kan halen. En de uitstekertjes in de stad. Dus die ga ik morgen halen en dan ga ik eens aan de slag :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:24

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:40

wooooooooooooooooooooooooooow :oo
ál die details.. wat mooi zeg! :~

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:42

LetsgoKelly schreef:
Hele mooie blond taart!
Ik zag ook nog heel wat andere mooie taartjes en smakelijke vullingen. Leuke cakepops ook!
Ik gebruik altijd pure chocolade callets om te smelten. Vind ik lekkerder dan melkchocolade.

Deze taart heb ik vorige week gemaakt. Voor 50 personen, het grootste wat ik tot nu toe heb gemaakt :)
Het thema was Willemstad (curaçao). Ik was er best wel trots op.
De vullingen zijn, van onder naar boven, Citroenkwark en citroencreme. Mokka creme met een laagje crispychoc, aardbeienjam en aardbeiencreme.

[mg]http://img.photobucket.com/albums/v460/devennetjes/Taarten/willemstadb2.jpg[/img]

Wauw wat knap! Mag ik zeggen dat ik vind dat jij wel heeeel erg vooruit gegaan bent met je taarten? Echt een verschil zeg! +:)+