vanmorgen wilde ik ff snel iets bakken, stond achterin de kast nog een pak mix voor kruidkoek met rozijn & hazlnoot van een bekend merk hoefde alleen maar water bij en dan kon ik hem zo in de bijgeleverde vorm bakken nou je word er niet blij van kan ik je zeggen.. maak hem volgende keer maar gewoon weer op de 'normale' manier !
dat wilde ik ff kwijt, niet dat jullie er iets aan hebben maar toch haha..
_Mara_
Geplaatst: 31-08-11 12:41
Hahaha, ja die dingen met alleen water toe te voegen ben ik ook niet enthousiast over.
Ik heb gister een citroentaart gemaakt en ik heb net een stukje geproefd en hij is niet slecht. Je moet er denk wel alleen van houden, het is veel citroen , maar wel lekker fris! Vanavond als toetje bij clubavond.
De dingen wat je met water moet toevoegen vind ik heeeel lekker als ik ze ongebakken zijn haha. Vooral kruidcake van homemade. Lekker in een mix beker doen en water erbij en klaarmaken en dan uitlepelen heeeeerlijk. En als ze gebakken zijn vind ik ze niets meer aan.
Oeh lekker! Ik houd wel van citroen! Zit nu aan een bak optimel citroen kwark
Hier zit nu een appeltaart in de oven, blijft lekker En vanavond ga ik denk ook weer wat bakken, weet alleen niet wat we nog in de kast hebben staan dus dat wordt een verrassing
Lidewijke
Geplaatst: 31-08-11 13:27
Mijn vriendje is volgende week jarig, ik ga een chocoladetaart voor hem bakken. Ik ben zelf niet zo voor een overdosis chocola, maar 't is voor zijn verjaardag, moet hij 'm ook maar opeten
Ik heb thuis het boek 'Roald Dahl's revolting recipes' liggen, daarin staat een chocoladecake met glazuur geloof ik. Ga't recept eens bekijken als ik thuiskom en anders op zoek naar een andere. Ben aan't twijfelen of ik hem ga bakken op mijn kamer of thuis. Thuis heb ik een normale goede oven, op mijn kamer een klein oventje met de standen 1,2,3,4 en max (geen idee wat dat in graden is, dus niet zo handig ). Ding is dat ik hem nog moet kunnen vervoeren. Of misschien dat ik hem thuis bak en het glazuur op mijn kamer maak
Deze keer ga ik wel voor foto's proberen zorgen Heb zelf helaas geen camera, maar ik vind wel wat
Nouu me appeltaart is mislukt Ik haalde hem uit de springvorm en de appelsap droop er al uit...is natuurlijk nooit goed Ben hem nu wel aan het eten en hij is wel lekker Ookal is ie soppig
Komen lekkere dingen voorbij hier. Ik ga als ik het red vanavond en anders morgen ochtend een lekkere aardbeienkwarktaart maken, vind dat echt onwijs lekker is mn favoriet
Carolinef
Geplaatst: 31-08-11 14:31
lisasander schreef:
Hahaha ja maar ik eet sowieso alles ook al is het harstikke mislukt xD
anders lust Sander hem wel
LisaaBloem
Geplaatst: 31-08-11 20:47
Carolinef schreef:
lisasander schreef:
Hahaha ja maar ik eet sowieso alles ook al is het harstikke mislukt xD
Even snel een vraagje.. ik had een nieuwe cupcake recept gevonden die ik wel wou uitproberen alleen moet je daar bakpoeder voor gebruiken. Is dat persee nodig? Want in het recept van nigella die ik normaal doe hoeft geen bakpoeder.
_Mara_
Geplaatst: 03-09-11 12:41
Bakpoeder is toch altijd om het geheel wat luchtiger te maken? Een soort van zelfrijzend bakmeel effect alleen dan net anders. Weet niet of je er al zelfrijzend bakmeel in doet? Zo niet dan zou ik het er denk wel indoen, zowel, kan je het erin doen maar of het persee nodig is... Ik heb ook wel eens recepten waarin staat dat het erin moet maar dan gooi ik er een snufje zelfrijzend bakmeel bij en dan vind ik het ook wel weer prima. Al zit er denk wel verschil in het uiteindelijke resultaat als je er bakpoeder of zelfrijzend bakmeel ingooit. Maar voor een cupcake.. ik denk dat het wel meevalt.
Ik ga ook eens denken wat ik morgen wil gaan bakken, mijn koekjes zijn op en ik heb besloten dat als ik trek heb in koekjes of gebak dingen dat ik het zelf moet maken. Even door mijn bakboeken bladeren. ^^
Ik doe ipv. de espresso doe ik er cappuchino/wiener melange door en daar maak ik ook de botercreme toef van. Hoop dat het wat word!
Emytje
Geplaatst: 03-09-11 12:43
Ik ga zo mijn eerst poging doen om cupcakes te maken. Deze om precies te zijn. Helaas had de Deen geen spuitzak en dergelijke meer, dus het word erop smeren en dan word het waarschijnlijk niet zo mooi als jullie cupcakes. Maar ach, die dingen zijn toch binnen 2 dagen op.