Taarten Decoreren IX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Taarten Decoreren IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:28

Ja inderdaad, achja

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:48

Zo, ik kom ook weer eens even buurten, ik denk dat ik voor mijn verjaardag een chocoladetaart ga maken, maar die wil ik dan eigenlijk op z'n amerikaans maken, dus afsmeren met chocolade. Is dat ganache waar je dat mee doet, of is dat wat anders. Zat eraan te denken om 'n te vullen met zelfgemaakte chocomousse en tiramisu. Verder wel met biscuit, dus geen cake. Iemand nog tips voor het afsmeren? Wordt dus niet met marsepein, ga natuurlijk voor mijn eigen verjaardag wel een taart maken die ik zelf ook lekker vind :D!
Best suf eigenlijk, ik maak natuurlijk allerlei creaties, en voor mijn verkaardag ga ik aan de kwarktaart en appeltaart _O-!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:08

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:44

Ben bezig met n taartenmap, daar komen allemaal ontwerpen in, bestellingen, afgeronde bestellingen, rekeningen van de webshops, patronen, recepten enzo, best leuk :+

Nu ff offtopic: vrijdag n vis gekocht bij de Intratuin, zaterdag ziekte in t aquarium vandaag alle vissen dood :\ heb nog nooit eerder n ziekte of iets erin gehad! Dus ik ga nu met n zakje dode vissen naar de intratuin :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:11

He getver, wat naar zeg. Dan mogen ze de boel inderdaad wel even netjes vergoeden.

@kelly, thanx, ik ga die howto even bekijken. Is die ganache lekker?

Laat maar, heb 'm al bekeken, is simpel zat zo :j. En slagroom met chocolade is altijd goed :))
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 24-08-10 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:12

Mm, officieel moet je eigenlijk ook nieuw gekochte vissen eerst een week in quarantaine houden voordat je ze bij je eigen vissen doet. Maar het is wel balen natuurlijk, ik denk niet dat de Intratuin er wat aan doet maar succes!
Laatst bijgewerkt door Ehona op 24-08-10 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:15

Nou, ik mag toch hopen van wel, als zij zieke vissen verkopen waardoor al jouw vissen doodgaan dan mogen ze de boel best vergoeden. Die beestjes moeten gewoon gezond zijn, punt.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:21

Zoals ik al zei, officieel moet je nieuwe vissen in quarantaine houden. Intratuin geeft hooguit een nieuwe vis zoals de ene die ze gekocht had, maar gaan echt niet alle vissen vergoeden.

Ik heb zelf bij een tuincentrum gewerkt dus weet helaas wel een beetje hoe het daar gaat.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:25

Dat zal best, maar dan nog moeten zij wel een gezonde vis verkopen, ongeacht die quarantaineperiode. Als het beestje ziek was dan maakt die week quarantaine ook niet uit waarschijnlijk.
Heb trouwens ook nog nooit gehoord van die week quarantaine, wel dat je het zakje eerst op temperatuur moet laten komen, maarja, ik ben ook geen vissenmiep.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:27

Idd, ze moeten mij gewoon n gezonde vis verkopen.. moest ff wachten tot ik aan de beurt was, dus ff in die bakken daar geloerd en in bijna elke bak zwom wel een vis op zn kop..

Net eens gegoogled en ik ben blijkbaar niet de enige met nare ervaringen bij intratuin..

Ik heb trouwens ook nooit gehoord van die quarantaine periode, houd al een jaar of 8 vissen in aquaria en is altijd goed gegaan!
En als dat zou gelden, moeten ze niet op dat zakje die stomme handleiding schrijven hoe je je vis aan je aquarium toevoegt terwijl die eigenlijk in quarantaine moet

Ontopic: zelfs bij de intratuin verkopen ze taarten spul :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:33

Quarantaine heb ik ook nog nooit van gehoord. Wel eerst met zakje en al in het water leggen. En wij kopen onze vissen heel bewust niet bij Intratuin, maar bij een vijvercentrum.

Klopt Jaime, maar niet bij elke Intratuin helaas.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:48

Ze hadden nog best wat ook.. maar was meer gericht op cupcakes..

Wel ff 1 spuitmondje meegenomen en cupcakevormpjes gewone witte..

Verder nog op de niet taarten afdeling leuke standaards gekocht, 1 past wel mooi een taart op, 2 zijn daar te klein voor maar zijn wel heel mooi om boetseersels op te showen bijv :)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:43

Jaime_ schreef:
Ben bezig met n taartenmap, daar komen allemaal ontwerpen in, bestellingen, afgeronde bestellingen, rekeningen van de webshops, patronen, recepten enzo, best leuk :+

Nu ff offtopic: vrijdag n vis gekocht bij de Intratuin, zaterdag ziekte in t aquarium vandaag alle vissen dood :\ heb nog nooit eerder n ziekte of iets erin gehad! Dus ik ga nu met n zakje dode vissen naar de intratuin :j

Balen van je vissen, zeg... ;(

Zo'n taartenmap, wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb je gewoon een schrift met die dingen erin of een multomap met tabbladen ofzo?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:47

Een portfolio idee toch?
Maar Jaime, heb je nou wel je vissen vergoed gekregen?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:09

Mayo schreef:
Chernique schreef:
Ik had eerst ook geen idee, maar ik wil nu iets maken vol met bloemetjes en vlinders :D
En die dan mooi dusten (H)

Maar dusten betekend poederen. Als je dust aanmaakt met alcohol, dan word het verf en ga je dus verven. Dat zijn verschillende technieken met hele veschillende resultaten.

Ohja dankjewel! :)
Dust met alcohol aanmaken bedoelde ik eigenlijk ook voor bijv. lijntjes van de vlinders enzo en de rest poederen
hihi, ach naja ik ben ook nog een super beginner :=

Jaime, fijn dat die jongen zn taart vandaaag kwam ophalen! :)
En jeetje.. wat raar dat je zoveel verzendkosten moet betalen voor zo'n mega bestelling! Vind het sowieso belachelijk dat je nog verzendkosten moet maken als je voor 400,- bij ze besteld!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:18

Heb 3 euro vergoed gekregen van al die vissen :\

En het is idd een multomap met tabs, daar doe ik gewoon alle papieren in die met de taartenhobby te maken heeft

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:24

Ik was nog aan het bijlezen.. maar jeetje, maar 3 euro?! :l
Nou dat komt niet eens in de buurt van de prijs wat jij voor die levende vissen betaald hebben, en die ZIJ dus vermoord hebben :roll:

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:26

Ben weer met een stapeltaart bezig!
Denk dat ik die toch echt 10x leuker vind om te maken... :D

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:29

Geen lekkere taartjes meer :|
Wij hebben vanmiddag 2 cake's gebakken voor me zusje haar verjaardag..
De ene viel uit elkaar en de andere was net een krater :)
Was overigens wel erg lekker!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:49

Wat balen van je vissen jaime_!

Ik ga volgende week weer een taart met ganache maken.. maar ik wilde hier nog wel puzzelplaatjes op doen van marsepein.. kan dat gewoon? Of zou dat gaan smelten?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:51

Dat moet wel kunnen, Linda. Afsmeren met pasta kan tenslotte ook.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:59

Dat is ook zo MM :j.. ik ga het er maar op wagen :D

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:49

hyppolyte schreef:
Dat zal best, maar dan nog moeten zij wel een gezonde vis verkopen, ongeacht die quarantaineperiode. Als het beestje ziek was dan maakt die week quarantaine ook niet uit waarschijnlijk.
Heb trouwens ook nog nooit gehoord van die week quarantaine, wel dat je het zakje eerst op temperatuur moet laten komen, maarja, ik ben ook geen vissenmiep.

Waarom voel ik mij persoonlijk aangevallen? Ik zeg toch nergens dat dat míjn mening is. Maar Intratuin gaat er waarschijnlijk niks aan doen. Bij bijna alle tuincentra drijven er dode vissen in de bak, als je echt goede visjes en garantie op je visjes wilt moet je naar een aquaria speciaalzaak gaan. Heb je uiteindelijk nog wat gekregen Jaime?

Ik heb zin om weer wat te bakken maar heb geen marsepein en een gebrek aan tijd..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:52

Ik heb geen idee waarom je je persoonlijk aangevallen voelt :n. Ik heb het toch duidelijk over het gebrek aan service van intratuin :+.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:53

Dan was dit helaas een misverstand :)