Is het vandaag al begonnen? In die folder staat toch 28e? Ik vind die windtunnel wel wat denk ik..
OldSkipper
Geplaatst: 21-02-11 16:51
Misschien is het per regio verschillend? Hier is t vanaf vanadaag de 21ste tot de 23ste volgens de folder. Hmm vaag bij de tuinkas staat weer vanaf do. de 24ste
Jaaaaa, hier is ook alweer leven! Ik ga eens kijken wat jullie allemaal al hebben gedaan ik heb vorige week even een nieuw stuk erbij gedaan, 2 x zo groot. (pffff wát een werk, gras eraf halen, spitten...)
ik ga dit jaar ook weer aan de slag met mn moestuin! Heb sinds vorig jaar al een stuk uit gebreid, dus dit jaar weer meer plantjes zaaien. Ik wilde eigenlijk al wat plantjes zaaien in een klein kasje binnen, zijn er hier meer mensen die dat doen?
Och je kan het proberen! hahaha geen idee of t werkt Hier gaat mest van de paarden erover heen. En misschien pak ik een schepje kippenmest als de kippenstal leeg gaat. Maar dat weet k nog niet.
Volgens mij is mest prima van zowel kippen als konijnen en natuurlijk ook paarden. Maar het moet al wel composteren... meestal iets van 6 maanden minimaal. Dus gewoon op de composthoop ermee... en dan later lekker verspreiden. O ja... niet alle groenten willen evenveel mest. Pompoenen juist wel... die groeien het liefst op de compost/mest bult.... maar bij andere is het beter als er eerst een jaar iets anders heeft gegroeid.
HAha, die zijn hier niet in de buurt, ezels wel... maar goed, heb de paarden staan, dussuh. De rabarber komt hier ook al op zag ik.
Freedom1
Geplaatst: 22-02-11 21:05
anneliesdj schreef:
Hoeveel en waarmee mesten jullie? Doe je dat alleen begin van het seizoen of tussendoor ook?
gedroogde koemest! Werkt heel goed. Ik strooi buiten nu zo ongeveer en soms in de zomer nog een beetje
Vandaag heb ik weer wat in mijn tuin gezeten! De rabarber komt idd op! heb het vandaag ook gezien! Mijn lookjes staan al mooi! Binnen staan mijn gezaaide uitjes al 5 cm hoog!!! Ik heb ook binnen wat rode ajuintjes gezet! heb die gekocht! mmm ik verlang er al naar tot ze groot zijn!
Ik zou even wachten tot april. Het plantje komt wel op enzo maar je moet het dan behoorlijk lang binnen laten staan voordat het naar buiten kan en vruchten geeft. Als je te vroeg plantjes zaait krijg je eerder zwakkere planten en dat wil je eigenlijk niet. Meer info over courgette kweken http://www.tuin-wiki.nl/Main/CourgetteKweken