Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:54

Nou, laat ik dan ook maar weer eens een poging doen om er wat kilo's af te krijgen, het is nu echt te veel geworden

Ik wil terug naar de 65 kilo. Klinkt voor de die-hard lijners in dit topic misschien als héél zwaar, maar ik blijf realistisch en weet dat ik het anders toch niet volhou

Ik sport naar mijn idee genoeg: ik rijd elke dag paard, fiets bijna elke dag 12 kilometer en tennis enkele keren per week een uur.

Ik eet drie maaltijden per dag;
- Ik ontbijt met 2 boterhammen met worst of chocoladevlokken.
- Ik lunch meestal met 4 boterhammen, beleg verschilt, meestal weer worst of chocoladepasta/vlokken.
- Ik eet 's avonds gewoon warm. Hangt ervanaf wat er op tafel komt, meestal gewoon groente, vlees en gekookte aardappels. Wel eet ik er vaak mayonaise bij.
Brood dat ik eet is trouwens wel altijd bruin of volkoren.

Ik wordt langzaam maar zeker steeds zwaarder. En dus ga ik nu afvallen. Ik noem het geen dieët, want ik weet dat ik dat niet volhou. Ik ga gewoon letten op wat ik eet.
Wat ga ik doen;
- Tussendoortjes beperken tot 1 plak ontbijtkoek 's ochtends, en 's middags fruit.
- Daarnaast geen snoep/chips meer eten.
- Veel water drinken i.p.v. light frisdranken.
- Geen mayonaise meer bij het avondeten.
- Magerder beleg op mijn boterhammen.

En ik hoop zo wat kilo's kwijt te raken. Ik hoef zeker niet in een paar weken op 65 kilo te zitten, wil het rustig aan doen, maar ben zeker van plan het dit keer vol te houden.

Iemand nog tips, of commentaar op mijn voornemen?
Ik begin nu! Wens me succes

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:25

Ik vind 65 al behoorlijk licht, haha Maar goed, ik weeg ook 6 kilo zwaarder...
Pfoei, stond vanochtend op de weegschaal (met pyjama aan), 72.2
Nou ja, was gisteravond natuurlijk uit eten geweest, en dan die drop en die chocola van vrijdag, dus het viel me nog best mee. M'n pyjama weegt namelijk zo'n halve kilo, dus 't scheelt maar 0.5 kilo met afgelopen week. Tel daarbij op dat 'k behoorlijke spierpijn heb en dus nog steeds spieren aan 't kweken ben (Laura, ik hou me aan jou vast hoor ), en dat zorgt ervoor dat 'k niet geheel ontevreden ben.

Straks nog eventjes hardlopen, niet al te veel want ik heb de hele dag staan schilderen enzo, dus ben aardig moe.

Maar goed, heb vandaag 3 sneetjes bruin brood gegeten, met light paturain, filet americain en komijnekaas. Verder nog 2 koekjes, 1 stukje chocolade en wat koekkruimels, en een beker Optimel vla. En net nog een bakje kersen en een appel.
Best netjes, vind ik zelf. Vanavond hebben we geloof ik salade.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:31

tamaraatjuh schreef:
Wat ga ik doen;
- Tussendoortjes beperken tot 1 plak ontbijtkoek 's ochtends, en 's middags fruit.

En ik hoop zo wat kilo's kwijt te raken. Ik hoef zeker niet in een paar weken op 65 kilo te zitten, wil het rustig aan doen, maar ben zeker van plan het dit keer vol te houden.

Nou hiermee moet je al een HEEEL EIND komen.........

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:25

_Scarlet_ schreef:
Ik vind 65 al behoorlijk licht, haha Maar goed, ik weeg ook 6 kilo zwaarder...

Haha ik vind 65 ook best licht Zit er nu ook wat boven (zo'n 6 kilo denk ik...)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:28

orionneke schreef:
tamaraatjuh schreef:
Wat ga ik doen;

Nou hiermee moet je al een HEEEL EIND komen.........

Dat is ook de bedoeling

Heb wel besloten niet te gaan matigen op mijn gewone eten, dus niet veel minder avondeten e.d., of alleen magere dingen, anders hou ik het nooit vol Heb vanavond ook gewoon mee gebarbecued...wel de mayonaise laten staan

En heb vanmiddag bij oma al een cakeje en chocola afgeslagen, water gedronken i.p.v. frisdrank, e.d.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:42

Ja het zijn ook de 'kleine' dingen die vaak hard aan tikken hoor!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:51

Ik vrees het ook Daarom ga ik gewoon de vele koekjes e.d. 's avonds laten staan, en omdat ik daarnaast best veel sport moet het toch te merken zijn mag ik hopen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:04

Vanmiddag laat opgestaan

Gelunched met vier krackers met smeerkaas 20+ en kipfilet en 1 boterham met appelstroop en een glas vruchtensap

Als avondeten een bord chinese tomatensoep, 1/3 stokbrood met groentensalade en een beetje salade met cherry tomaatjes, komkommer en yoghterdressing.

Tussendoor twee waterijsjes.

Net terug van hardlopen, zo'n kilometer of 6/7 in 45 minuten!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:17

Zo. Laura is terug van een weekend kamperen voor 4th of July, en jullie willen niet weten wat ik gebunkerd heb Dat noem ik netjes 'de refeed' van mijn voedingsprogramma om mijn metabolisme op gang te houden maar eigenlijk was het gewoon prut. Heb nog wel verzocht of whole wheat bread waar dat kon, en de tiramisu voor ontbijt ingeruild voor fruit ( tiramisu als ontbijjjjjt ) en bij de Amish-winkel suikervrije oatmeal cookies gekocht, maar voor de rest bestond mijn dieet uit hotdogs, chocoladebrood, chocolate chip cookies en marshmallows.

Ik ga dus ook niet op de weegschaal staan de komende week maar lekker sporten en mijn programma hervatten. En het voordeel van zo'n weekend is dat je zo ziek bent van al het vreten (serieus, mijn sandwich van Panera had gewoon 9 plakken vlees!! ) dat het totaal geen moeite kost morgen were gezond te eten. Sterjer nog, ik kijk er naar uit. Even detoxen

Belsje: Wat ben je van plan met cardio?
Mijn algemene richtlijnen:
- cardio altijd NA je krachttraining
- op je goede hartslag trainen (die kan je uitrekenen adhv een formule of laten testen bij de sportscjool. Zoek maar eens op google)
- Je hartslag daar houden of krijgen dmv interval (bv op een fiets kom ik nooit aan mijn vetverbrandingshartslag. Als ik 5 min warming up doe, dan stevige resistance en 2 min voluit, dan 5 minuten stevig, 2 min weer voluit werkt het een stuk beter)
- Niet langer trainen dan een uur a anderhalf (anders gaat je lichaam in catabool-stand zoals het heeft geloof ik en dat doet je goede trainingsresultaten teniet)
- cardio liefst combineren met krachttraining. Spieren verbranden nl veel vet
- Houd het afwisselend en roei met de riemen die je hebt. Ik doe zelf het liefst 3x15 min op fiets/ellip/crosstr. ipv een machine 45 min. Als je dat niet bij de hand hebt ga je fietsen of hardlopen.
- Eet het liefst na je training iets eiwitrijks om je spieren bouwstof te geven. Voor de training zo min mogelijk eten.

Dat is even alles waar ik op kan komen
@Scarlet: Idd, niet focussen op die weegschaal Ga maar van de spiegel uit, zie je vast al dat alles een stuk strakker en gestroomlijnder wordt. En dat is toch een stuk leuker om op hetzelfde gewicht te bereiken dan twee kilo eraf maar nog zo drillerig als een gelatinepudding
@Jamy: Ik denk dat jij teveel wilt, of je metabolisme al in zijn reserve gezet hebt. Het 'meer eten doet afvallen' prncipe werkt ook niet van de een op de andere dag natuurlijk. En is ook aan een aantal regeltjes gebonden Helaas, kilos zijn er ook niet na een nachtje bijgekomen, die zullen er ook niet na een nachtje afgaan....
@tamaraatjuh, goed plan. Klinkt inderdaad alsof dat al een hoop zal schelen!
@passival: Als je die pauzes op je werk heb, probeer dan ook wat te eten. Het is zoveel beter voor je verbranding om hem op gang te houden dmv 5 a 6 kleine maaltijden ipv 3 grote!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:13

Ben gister 2 kilo afgevallen, de weegschaal staat weer mooi op 52,5 zoals een paar weken geleden. Ik vrees dat die 2 kilo er snel weer aan gaat zitten hoor maar ik had gister echt geen trek om iets te eten. Komt bij mij zelden voor! Nu nog steeds echt geen zin om te eten maar ik pak me even een kommetje muesli/cruesli.
Vanavond bij macDonalds eens zo'n grilled chicken pasta salad ofzoiets uitproberen. Weet iemand of het wat is?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:41

Wat goed 2 kilo afgevallen! nu hoef je nog maar 1 kilo?? Bij mij gaat het vandaag goed, als ontbijd twee boterhammen met kip. Net tentamen gehad en ga zo weer naar huis,

Nu eindelijk zomervakantie

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:09

Poison schreef:
Ben gister 2 kilo afgevallen, de weegschaal staat weer mooi op 52,5 zoals een paar weken geleden. Ik vrees dat die 2 kilo er snel weer aan gaat zitten hoor maar ik had gister echt geen trek om iets te eten. Komt bij mij zelden voor! Nu nog steeds echt geen zin om te eten maar ik pak me even een kommetje muesli/cruesli.
Vanavond bij macDonalds eens zo'n grilled chicken pasta salad ofzoiets uitproberen. Weet iemand of het wat is?

Dus je hebt gister de hele dag niets gegeten? Of begrijp ik het verkeerd?
Als je niets eet heb je inderdaad kans dat die 2 kg er weer snel aankomt. Als je 2 kg in 1 dag afvalt is dat heus geen vet ofzo..
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van jou, of maten ofzo, want ik kan me niet voorstellen dat er bij jou nog iets af moet? Hoe lang was je ook al weer?

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:32

Ik heb smorgens muesli gehad en smiddags een appel en verder niks meer. Ik kon ECHT niks door mn strot krijgen ik voelde me niet zo lekker en had helemaal geen eetlust. Achja voor een keertje is dat niet erg hoor, als je ziek bent eet je toch ook bijna niks, vaak wel langer als een dag.
Ik heb geen recente foto's alleen met mn hoofd maar daar heb je niks aan
Mijn maten zijn ongeveer 83-62-90 (van boven naar beneden) ik weet eht neit precies want ik kan het meetlint nergens vinden.
Ik ben 1.71.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:36

Ooh nee ik bedoelde eigenlijk meer je buik, benen enzo..
Ja nouja als je je een keer niet lekker voelt kan ik het me voorstellen, dan eet ik ook echt niets.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:19

Als je ziek bent en daardood een dagje niet eet, maakt dat volgens mij niet zo heel erg veel uit. Maar wat je in 1 dag afvalt kom je in 1 dag ook weer gemakkelijk aan lijkt mij. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar is die 1 kg dan niet vocht enzo? en als je eet dat dat gewicht wat nog in je darmen zit dan ook nog meetelt?? :s

Het lijkt mij anders wel handig 2 kg in een dag afvallen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:22

Ja idd Passival.

Ik heb ontbeten met 2 blue band boterhammen met 2 gekookte eiwitten. (had 2 eitjes gekookt en het eigeel er uit gehaald)
En had nog een grote augurk gegeten en heb nu al 1 liter water gedronken.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:29

Ik heb ontbeten (zie paar berichten naar boven) toen om 11 uur kop koffie (zonder melk/suiker) en een soort granenkoek. Die was volgens de verpakking erg gezond. Om half 1 lunchen. Weet nog nit watik dan ga eten.
Is koffie trouwens wel goed voor je als je wilt afvallen?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:35

Ze raden koffie altijd af als je aan het afvallen bent volgens mij. Ik kan je alleen niet vertellen waarom, heb geen idee

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:32

Het is juist goed als je wil afvallen omdat je dan makkelijker vet verbrandt ofzoiets. Je hart gaan sneller kloppen van cafeïne=meer verbranden.
Die 2 kg zal er inderdaad snel weer aanzitten maarja geeft wel extra motivatie.

Waarom haal je het eigeel eruit? daar zitten juist de meeste eiwitten en goede vetten in.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:43

Omdat ik het niet lekker vind, soms eet ik het gewoon en maakt het me niets uit, maar af en toe moet ik er echt niet aan denken, zoals vanmorgen dus.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:09

hmmmm
Is koffie nu wel of niet goed voor je? zonder iets erin dan he bedoel ik.
Zonet geluncht. Het volgende gegeten
1 geroosterde boterham met kip
2 wasa krackers met sandwichspread
2 wasa krackers met tomaat.
1 beker melk

Wel goed zo toch??

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:16

Ziet er gezond uit Passival!
Ik heb pas rond 11 uur ontbeten, dus ga denk ik rond een uur of 2 lunchen, heb nu geen trek ook. Zit nu aan mijn 2e beker thee vandaag. (en had al een liter water op)

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:38

Ik ben blij, want ik ben na evengoed wat alcohol dit weekend (kermis ) en nog een milkshake niet aangekomen
Net ontbeten met plakje ontbijtkoek met boter en 2 broodjes. Een met appelstroop, een met kipfilet en andere helft smeerkaas (waren volkorenkadetjes)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:48

Vanmiddag bij vriendje ontbeten/gelunched....

1 geroosterde witte boterham met kaas
250 gram aardbeien
2 glazen vruchtensap

Moet vanavond werken, van half 6 tot half 10 en moet al op tijd weg, is dus niet echt handig met eten, maar ja geld nodig voor de vakantie

Ik ga zo ff langs supermarkt, maak ik een pastasalade voor een paar dagen.
Sla, tomaat, komkommer, pasta (duh ) mais, erwtjes, boontjes en tonijn. Dat kan ik dan lekker in de koelkast laten staan en hoef ik niks klaar te maken vlak van tevoren.

Ik moet echt weer meer water gaan drinken, met die weer heb ik altijd zo weinig dorst.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:23

Water gaat er hier ook moeilijk in met zulk weer

Mijn dagje tot nu toe;

ontbijt; 1 boterham (volkoren) met kipfilet

tussendoor; paar wortels

lunch; 1 boterham kipfilet
1 beschuit kipfilet
1 plakje ontbijtkoek

en net nog een appel