Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:Granoek schreef:Mijn lievelings, de lekkerste pompoensoep
[ [url=m/gEiZ5f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan wil ik wel weten hoe je die maakt
Granoek schreef:LEUK DAT JE HET VRAAGT want omg ik vind hem zo lekker.
Ik snijd 1 flespompoen in schijven, een ui (geschild) in de helft en die masseer ik in met olijfolie en dan kruiden met peper en zout, dan leg ik ze op een ovenschaal (pompoen met de schil omlaag) en rooster ik hem. Laatste keer heb ik denk ik kwartier gedaan op 210 graden, tot ik er een vork in kan steken
Dan laat ik hem afkoelen tot ik ze met mijn handen kan vastpakken zonder te verbrandenen dan schuif ik een lepel tussen de schil en het vlees, die komt super makkelijk los normaal!
Alle stukken pompoenvlees en ui doe ik in een soepketel met 2 tenen knoflook, even stoven en dan 1,5-2L water er bij en kippenbouillon
Even pruttelen, grote lepel crème fraiche er bij en dan met de staafmixer er in, wat peper van de molen en klaar!
Ik heb hem wel graag dik dus je kunt meer water toevoegen als je wilt
Hoop dat ik niks vergeet want ik eyeball eigenlijk altijd een beetje haha
pien_2010 schreef:Wat prachtig kleurrijk eten marygoround. De pasta salade ga ik ook doen. Wat een goed idee.
Onderste foro is dat spinazie blaadjes? Want die moet ik ook echt gaan oogsten. Anders doe ik gekookte spinazie met ei, en pasta salade met sla uit de tuin en kruiden. ♥ dank voor je idee. Want ik heb 1 maaltijd en echt groente die ik op moet maken.
Exitium schreef:Ach, ook als het veldsla is kun je dat prima vervangen door spinazie in zo'n gerecht. Ik gebruik wel vaker spinazie in bijvoorbeeld een wrap of onder de shoarma
Hier tostitijd, nieuwe tosti-ijzer proberen
[ [url=m/0Vx83u.jpg]Afbeelding[/url] ]