Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nou ja, helaas, dat doe ik óók al niet, dus hè. Gelukkig werken ze (onder meer) met verrassingsmenu's dus daar valt altijd wel iets in te fabriceren zei hij. Ik ben benieuwd
d
. Dat kan ik niet serieus nemen. Ik denk dat ze zich eerst wat beter moet verdiepen in klimaatopwarming en niet zomaar alles vertellen wat ze hoort.
. Heb daar een recept voor uit een oud Amerikaans kookboek en de melk vervangen door soya melk en het ei gewoon weggelaten. Als suiker kokosbloesem suiker en als meel speltbloem. Kind heeft gesmuld
.
Fijn dat dit meer in beeld komt.
Myrth97 schreef:Over kippenslacht. Ik ben zelf geen 100% vegetariër. Simpelweg omdat mijn gezin er echt niet aan meewerkt. Ik eet toch 1 keer in de week vlees. Als ik bij anderen eet doe ik dat meestal ook, omdat ik me dan niet banketstaaf wil voelen. Maar elke keer als ik weer wat zie zoals dit kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om vlees te eten..
Ik hoop voor je dat je ouders bijdraaien! Uiteindelijk was het het voor mij helemaal waard om even door te zetten
Zelfde voor hamsters enzo, die worden in Oost-Europa als bijbaantje gekweekt door arme boeren. Blegh. Sonja_vR schreef:Er zijn ook nogal wat hamsters die niet uit het Oostblok vandaan komen
Hier in de regio komen veel van de knagers en dergelijke bij lokale kwekers weg (mijn oude school leverde aan een aantal zaken, een leraar bij een latere opleiding kweekte bepaalde kleuren Russische hamsters en die leverde ook aan wat winkels
Maar denk dat als je ergens een huisdier vandaan haalt je altijd kritisch zou moeten zijn over de herkomst
Wie vraagt zich nou helemaal af waar die beestjes vandaan komen die in de dierenwinkel zitten? Ik had er tot die aflevering ook nooit bij stilgestaan.
Zoals je misschien hebt gelezen is niet iedereen genezen met zulke open-minded ouders.
maar dit zijn allemaal vegan tips, en die kunnen óók voor vegetariërs
vandaar. Het is niet dat ik vind dat je nu direct veganist moet worden ofzo.
Heb dat namelijk al eens eerder gehad. Binnen 2 weken krijg ik uitslag er over. Wilde juist gaan minderen met het consumeren van dierlijke producten. Maar vind het heel lastig!
Dus had een paar vraagjes hoe jullie het volgende maken:
Tofu/soja vind ik sowieso echt niet lekker. Melk drinken wij hier overigens ook niet. Ook geen vervanging overigens. Wij vinden het allemaal echt niet lekker. Wel verschillende merken geprobeerd van vervangers en dat was ook geen succes helaas. Dus wij houden het op yoghurt. Hier maak ik ook ijsjes van bijvoorbeeld of een smoothie. Of gewoon als toetje na het avondeten.