Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:44

Netjes toch! Ik zat ook eerst laag, moest het toen gaan verhogen en val nu opeens wel af :') Weet even niet op hoeveel ik nu zit hoor.

Crunchies moet ik ook nog eens maken :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:30

Moet zeggen, tot nu toe valt het me mee. Vorige keer had ik het de eerste dagen zwaarder volgens mij. Voel me goed, alleen heel slecht geslapen, weet dat ik dat vorige keer ook had. Toeval of niet, ik was heel onrustig. Maar mn humeur is wel stukken beter *\o/* :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:43

Haha fijn dat je humeur goed is :P Scheelt voor je kids :') ;)

Ben benieuwd hoe je over een poosje voelt, dan slaap je vast ook wel weer beter :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:42

Wat een lekker gevoel als een oude veel ste strakke broek opeens past *\%/*

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:52

Mag ik mij hier ook melden :wave:

Sinds vorige week ben iik me aan het verdiepen in KHA.

1 januari wil ik serieus starten met KHA. Voor nu lekkere recepten aan het verzamelen en ideeen aan het opdoen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:57

Fijn Arabella! Lekker gevoel is dat he :P

Natuurlijk Odenxia, welkom :) Heb je nog een speciaal doel dat je khd arm wilt gaan eten?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:09

Arabella *\o/*

Odenxia welkom! Lekkere recepten genoeg :D Wil je "streng" kha gaan eten, of koolhydraatbeperkt?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:54

Nou ik ben niet het type dat zich voor lange tijd aan een dieet kan houden. Dus wil er wel mn eigen draai aan geven.

Maar toch wil ik 4/5 kg kwijt en daarna vooral een gezondere eet gewoonte erop na houden. Ik hoop dat ik vooral wat meer energie krijg en dat mijn huid door het gezondere eten opknapt.

Collega van me is volop (lees streng) aan de KHA en die gaat zo goed dat ik daar door aangestoken word :j

Ik ben al wat receptjes aan het uitproberen.

Zo heb ik voor vandaag als ontbijt op:

2x zelf gemaakt kaas crackers
1x filet american
1x parma ham
en een stukje komkommer

Ik vind de crackers heerlijk *\o/*
Laatst bijgewerkt door odenxia op 07-12-16 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:56

Leuk! 4/5 kg is goed te doen :)
Energie komt inderdaad wel eerst voel je je misschien wat slap :P

Ik moest enkel wat hoger gaan zitten laatst en nu val ik wel aardig snel af :') Moet ook niet te veel gaan worden dus zoek nog een balans...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:59

Ik heb me maar ingeschreven bij een sportschool... ik heb echt niets met sport. Bluh. Die hele 'endorfine roes' nou ik heb het nog NOOIT meegemaakt. Maar ik vind wel dat ik iets moet doen en rijden zit er even niet in. En toen kwam die sportschool op letterlijk 750 meter van mn huis dus nouja geen excuus meer. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat op zo weinig koolhydraten. Ik denk dat dat nog wel eens kan gaan tegenvallen...
Het gewone leven gaat prima, maar zodra er iets meer gevraagd wordt dan merk ik wel dat het heel anders aanvoelt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:02

Als je echt heel fanatiek gaat sporten tja, persoonlijk zou ik zelf iets hoger gaan zitten. Hoe hoog zit je nu? Ik merk in ieder geval wel verschil..

Laag bleef ik hangen, met verhoging ga ik een kilo per week...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:04

Hoe had je die kaascrackers gemaakt odenxia?

Ik kon in ketose goed sporten, bij koolhydraatbeperkt had ik er meer last van. Maar dat is denk ik een kwestie van uitproberen.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:11

@ Laura82: Heel simpel, plak kaas (belegen) beetje paprika poeder en beetje oregano gedroogd erop. 10 minuutjes op 200 graden in de oven daarna af laten koelen. Ik heb ze gisteren avond gemaakt en vanmorgen gegeten, waren gewoon nog super knapperig.

Afbeelding

Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:31

Oehhhh dat klinkt goed :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:32

Laura, in ketose viel je toen ook af, en raakte je strakker? Ik zie echt wel verschil met laag en hoog :+

Zien er lekker uit, helaas kan ik op het moment geen kaas verdragen..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:42

Tot hoeveel koolhydraten heb je verhoogd gribaldi?

Ik viel in ketose goed af ja, strakker kan ik niet echt goed beoordelen want heb niet gemeten. Nou verlies je ook vrij veel vocht dus vind t lastig te beoordelen wat ik echt aan vet kwijtgeraakt ben toen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:44

Ik heb nu geen idee, zat voordat ik aan fodmap begon aan de 8%. Diëtist vond dat echt veel te laag.
Helaas heb ik na het eerste gesprek nooit meer wat vernomen dus geen idee hoe mijn percentages er nu voor staan..

Ga wel door met fodmap want merk echt duidelijk verschil, niet zwanger meer, fitter etc.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:47

Ik moest ff googlen wat fodmap was :') maar als t werkt, volhouden +:)+

Qua percentage weet ik eigenlijk ok niet waar ik op zit, hou nu tot 30 gr aan. Maar tel niet meer in mfp, weet wat ik kan eten om aan de goede kant te zitten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:05

Haha moest ik de eerste keer ook hoor :') En dan nog kan ik niet alles eten wat aan de juiste kant staat om te eten :+ Hou daarbij ook nog rekening met khd gedeelte, wil niet te hoog zitten. Maar zoals op een zondag ben ik blij dat ik gluten/lactose vrij broodje kan eten zonder last te krijgen die zijn hoger in khd maar 2 vult prima. En dan eet ik de overige 2 op een maandag, dan heb ik 2 wellicht wat hogere dagen.
Maar voel mij prima dus dat is ook al belangrijk :)

En de recepten die hier staan gebruik ik gewoon, soms met aanpassing :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:36

Inderdaad, je goed voelen is zeker belangrijk. En als je afvalt, helemaal mooi toch!

Ik ben nog een beetje zoekende, wil graag uiteindelijk een balans vinden waarbij ik wel afval, maar wel gezond en gevarieerd eet en het niet te "moeilijk" is. Dus er gewoon wat relaxter mee omgaan. Daarom tel ik nu niet meer, ik doe het op gevoel, en mocht ik niet afvallen kan ik altijd nog kijken wat er mogelijk aan scheelt.

Ik was vergeten tegen mn moeder te zeggen dat ik weer kha at, en daar aten we gisteren. Meestal eten we agv, dus dan zou ik gewoon de aardappelen weg laten, maar nu had ze lekker staan kokkerellen, stoofvlees (met pepernoten :+ ) met aardappelpuree en stoofpeertjes :9
Toen heb ik dus gewoon meegegeten, wel heb ik mn portie heel beperkt gehouden. Vond het banketstaaf om het alsnog te zeggen, dus dat komt van de week wel :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:11

Fijn is dat he niet meer tellen :)

Ik raakte echt obsessief zeker ook met de weegschaal.. weet inderdaad ook wel wat ik nu wel en niet kan eten (hoog ik khd bijv.) en kan heel makkelijk dingen laten staan.

Haha maar het eten klinkt wel heel erg lekker! Stoofvlees is echt heerlijk :D

Ik heb nu een salade als lunch, 400 gr ijsbergsla, 1 paprika, halve komkommer, 4 augurken en een blikje tonijn.

Vanavond courgette spireli enkel nog even vlees erbij verzinnen...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:30

Wij vanavond uit eten := Zijn kennissen van mijn man een paar dagen over uit de USA, en die willen me graag ontmoeten. Kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Ach, lekker stukje vlees hebben ze vast :~

Lekkere lunch, eet ik ook regelmatig!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:41

Uit eten, lekker zeg! Geniet ervan :D Vlees is altijd goed!

Ik had afgelopen weekend met het uit eten gaan voor het eerst gluten en lactose vrij gegeten, wat een verademing was dat zeg!

Ja enkel wel veel, ben al een uur bezig om hem op te eten :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:48

Haha ja 400 gram sla is wel enorm veel :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:46

*rekt zich uit van onder haar steen*

Voor de mensen die khdbeperkt eten obv een dietist of arts: wisten jullie dat je een bedrag bij de belasting kan aftrekken einde van het jaar? :)
En voor gribaldi, voor FODMAP idem, dat is zelfs een aardig bedrag :)