Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:33

nientje78 schreef:
Vandaag een voorproefje gedaan voor de bruidstaart.
Bisquit is weer goed gelukt,kan naar mijn idee nog wel 5 min korter in de oven.
Onderkant was nml een ietsiepietsie beetje donker :o (maar niet zwart)
Botercreme is ook goed gelukt en is lekker, alleen iets te weinig := dus in de taart zit maar een ielig pullig laagje creme :+
Voor het eerst geen ruzie met het fondant,hij is helemaal heel over de taart gekomen *\o/* maar omdat ik geen
groot bord had/ taartstandaard moest ik wat frutselen en scheurde het een kleine beetje op sommige plaatsen :')
Maar dat zal straks ook goedkomen!
Oja...taart staat een beetje scheef,maar bisquit was aan de bovenkant een beetje een maanlandschap :')
Heb er nog wat zwaars opgelegd,maar op een of andere manier toch niet helemaal goed gegaan.je kunt hem ook omdraaien en dan iets er op zetten, dan gebruik je gewoon de onderkant , als bovenkant. die is altijd strak :)

Maar goed, al met al is het me toch gelukt :D
Ik gebruik straks andere kleuren met de bruidstaart ;)
[ Afbeelding ]

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:38

Sonja_vR schreef:
nientje78 schreef:
Vandaag een voorproefje gedaan voor de bruidstaart.
Bisquit is weer goed gelukt,kan naar mijn idee nog wel 5 min korter in de oven.
Onderkant was nml een ietsiepietsie beetje donker :o (maar niet zwart)
Botercreme is ook goed gelukt en is lekker, alleen iets te weinig := dus in de taart zit maar een ielig pullig laagje creme :+
Voor het eerst geen ruzie met het fondant,hij is helemaal heel over de taart gekomen *\o/* maar omdat ik geen
groot bord had/ taartstandaard moest ik wat frutselen en scheurde het een kleine beetje op sommige plaatsen :')
Maar dat zal straks ook goedkomen!
Oja...taart staat een beetje scheef,maar bisquit was aan de bovenkant een beetje een maanlandschap :')
Heb er nog wat zwaars opgelegd,maar op een of andere manier toch niet helemaal goed gegaan.je kunt hem ook omdraaien en dan iets er op zetten, dan gebruik je gewoon de onderkant , als bovenkant. die is altijd strak :)

Maar goed, al met al is het me toch gelukt :D
Ik gebruik straks andere kleuren met de bruidstaart ;)
[ Afbeelding ]

Ik snij altijd de bovenkant eraf met een taartzaag, dan is hij helemaal straks!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:05

Ja, dat zei mijn man ook al....maar ja...ben eigenwijs he :=
Volgende keer maar proberen :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:44

Weer een hoop mooie taarten!

Ellehcir, leuke opdrachten!
Je vraagt om verbeterpunten; ik denk dat de versiering dunner mag?
Het is mooi gemaakt maar ik denk dat het met dunnere letters, lekkerder eten is.
Dat schaap, heel leuk :)
Lees nu dat je pas een maand bezig bent, netjes!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:10

Ik lees en kijk stiekempjes al een tijdje mee. Ga van de week toch maar eens wat proberen. Tuiniertaart voor mijn moeder. Maar, zij heeft sinds haar ziek zijn lactose intolerantie?? En mijn stiefvader is allergisch voor aardbeien. Iemand tips voor vulling?? En kan ik poppetje van fondant ook eerder maken en invriezen.

Mooie dingen komen voorbij!!!

Rinske

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:23

Fondant moet je niet invriezen, wordt het vochtig van. Gewoon je poppetjes eerder maken en aan de lucht laten drogen.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:45

Jolien87 schreef:
Oeh hoe doe je dat? Gewoon een beetje natte vinger werk?

Ja ..
stuk papier pakken en een halve cirkel tegen en dan snijden maar..
me pa wel bij geholpen

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:17

Rinske schreef:
Fondant moet je niet invriezen, wordt het vochtig van. Gewoon je poppetjes eerder maken en aan de lucht laten drogen.

Oké, dank je, poppetje eet je toch niet op.
Verder nog iemand ideeën over de vulling???

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:30

Natuurlijk hou ik je op de hoogte ellehcir :)

De collega's en vriendlief waren erg blij met de cupcakes. Die met bosbes hadden mijn persoonlijke voorkeur, over die met framboos was ik niet geheel tevreden. Al heb ik wel van een collega gehoord dat ze die heel lekker vond terwijl ze normaal niet graag framboos eet. :o
Doordat de framboos geprakt werd en zo in het beslg ging, was mijn beslag erg lopend geworden. Heb ze dik 15 minuten langer in de oven moeten zetten en had nog het gevoel dat ze nog niet 100% gaar waren.
Hoe kan ik dit volgende keer vermijden? Iets minder water toevoegen? Iets meer mix?

Wow er komen weer leuke creaties voorbij.

ellehcir grandioos die lente en koffie taart.

Kinke, mooie koekjes heb je weer gemaakt. Te mooi om op te eten

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:43

Ethelate schreef:
Weer een hoop mooie taarten!

Ellehcir, leuke opdrachten!
Je vraagt om verbeterpunten; ik denk dat de versiering dunner mag?
Het is mooi gemaakt maar ik denk dat het met dunnere letters, lekkerder eten is.
Dat schaap, heel leuk :)
Lees nu dat je pas een maand bezig bent, netjes!

Dankje! & Ja idd! Zeker bij de koffie taart mogen ze dunner, al lijken
ze op de foto wel heeel veeel groter hoor! Ben 1 maart begonnen met dit! :)

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:45

_MelloW_ schreef:
Rinske schreef:

Poppetje kan je gewoon opeten hoor, ook als die alneen paar dagen staat te drogen!
Verder voor de vulling, botercreme? Die gebruik ik altijd met een smaakje erdoor heen..
Van funcakes, moet je even naar de ingredienten kijken...

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:48

MMares schreef:
Natuurlijk hou ik je op de hoogte ellehcir :)

De collega's en vriendlief waren erg blij met de cupcakes. Die met bosbes hadden mijn persoonlijke voorkeur, over die met framboos was ik niet geheel tevreden. Al heb ik wel van een collega gehoord dat ze die heel lekker vond terwijl ze normaal niet graag framboos eet. :o
Doordat de framboos geprakt werd en zo in het beslg ging, was mijn beslag erg lopend geworden. Heb ze dik 15 minuten langer in de oven moeten zetten en had nog het gevoel dat ze nog niet 100% gaar waren.
Hoe kan ik dit volgende keer vermijden? Iets minder water toevoegen? Iets meer mix?

Wow er komen weer leuke creaties voorbij.

ellehcir grandioos die lente en koffie taart.

Kinke, mooie koekjes heb je weer gemaakt. Te mooi om op te eten

Ik zou bijna geen water meer toevoegen dan.. Volgens mij zit er al genoeg vocht in de frambozen zelf..
Ik ga het ook een keer proberen! Al lijkt het mij het lekkerste door een muffin heen ipv cupcake..
& Bedankt! :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:54

Nog een vraagje;

Wat vragen jullie voor een bruidstaart (simpel bekleed) en zeg ongeveer 30-40 cupcakes erbij?

Ik kan heel mss een opdracht krijgen nml :)
Maar heb geen idee wat ik ervoor zou moeten vragen.

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:02

nientje78 schreef:
Nog een vraagje;

Wat vragen jullie voor een bruidstaart (simpel bekleed) en zeg ongeveer 30-40 cupcakes erbij?

Ik kan heel mss een opdracht krijgen nml :)
Maar heb geen idee wat ik ervoor zou moeten vragen.

Ik vraag bij bruidstaart 3,50 per persoon en bruids cupcakes 1,75. Dit zijn de minimale prijzen,
dus goe uitgebreider, hoe duurder.. Als je een wat meer vrienden prijsje zou willen, zou ik met taart tussen de 2 en 2,50 gaan zitten er bij de cc's rond de euro...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:05

Dat hangt ook af van wat de eisen zijn, waar je mee vult, of je van een kant en klare mix bakt of zelf alles maakt, de kwaliteit van je fondant/marsepein, jouw vaardigheden etc.etc. Tenminste, dat vind ik. En dan vind ik ook dat je wel heel wat moet kunnen voor je je aan een bruidstaart waagt.

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:14

Kinke schreef:
Dat hangt ook af van wat de eisen zijn, waar je mee vult, of je van een kant en klare mix bakt of zelf alles maakt, de kwaliteit van je fondant/marsepein, jouw vaardigheden etc.etc. Tenminste, dat vind ik. En dan vind ik ook dat je wel heel wat moet kunnen voor je je aan een bruidstaart waagt.

Dat is idd allemaal.. Bruidstaart is wel gewoon DE taart, die moet gewoon perfect zijn! Helemaal straks, geen deukjes, scheurtjes of ongelijk! Helemaal perfect. Anders moet je er niet eens aan beginnen..
Cupcakes kan wel altijd vind ik, als je die fout maakt, tsjaa haha.. Bijvoorbeeld allemaal witte toefjes met een rood hart erin ofzo..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:21

ellehcir schreef:
_MelloW_ schreef:

Poppetje kan je gewoon opeten hoor, ook als die alneen paar dagen staat te drogen!
Verder voor de vulling, botercreme? Die gebruik ik altijd met een smaakje erdoor heen..
Van funcakes, moet je even naar de ingredienten kijken...

Heb vanmiddag 1 gemaakt, sinaasappel marmelade en choco botercreme.
Was wel lekker. :j

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:05

Hoelang kun je biscuits invriezen? :-) Ik moet zaterdag namelijk dus die communie taart maken, maar zou me een hoop tijd schelen als ik de biscuits eerder bak!

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:09

_PassoaJus schreef:
Hoelang kun je biscuits invriezen? :-) Ik moet zaterdag namelijk dus die communie taart maken, maar zou me een hoop tijd schelen als ik de biscuits eerder bak!

3 maanden in de vriezer en een week in de koelkast ( ik smeer hem dan wel alvat in met vulling en botercreme..)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:41

Oke,dan zal ik dat een beetje aanhouden, mss iets minder idd.
Het gaat om de broer van mijn man's collega (collega is een vrouw)
Ze weet dat ik nog maar net begin en dat het soms niet helemaal strak gaat.
Maar ze vond de taart die ik afgelopen weekend had gemaakt al helemaal mooi.
Ze zou het in iig overleggen.
Het moet iig allemaal zo budget mogelijk gedaan worden.

Voor mijn schoonzus maak ik ook de bruidstaart en die weet het ook.
Maar die vond het al fantastisch dat ik het wou doen :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:25

Ja, dat zat ik ook al te denken. Maar had al beslag gemaakt en dan in twee verdeeld voor de bosbessen en de framboos in plaats van in 2 keer. Pas toen ik er eentje op had bedacht ik me dat ik dan beter minder water zou toevoegen. Ik ga er volgende keer eens proberen met halve frambozen in in plaats van geprakt.

Ja muffins zouden misschien nog beter zijn maar heb ik eerlijk gezegd nog nooit gemaakt, zal ik eens opzoeken.

Voor een volgende keer wil ik cupcakes maken met sinaasappelzeste en een soort van alcohol bv Grand Marnier voor de appelsiensmaak. Moet ik dan ook de hoeveelheid water minderen? En hoeveel alcohol moet er ongeveer bij? Ik werk meestal op gevoel voor op smaak brengen maar wil natuurlijk niet dat de cupcakes puur naar alcohol proeven :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:58

Als je alcohol toevoegt zou ik dat 1 op 1 doen. Dus 1ml water vervangen door 1ml alcohol en eventueel met water nog aanvullen tot de benodigde hoeveelheid.

Maar wat voor recept heb jij eigenlijk voor je cupcakes? Want als ik cupcakes maak voeg ik er geen water aan toe.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:41

3,50 p.p. voor een bruidstaart van een écht beginnende taartenbakker vind ik absurd veel. Er zijn semi-profs die deze bedragen vragen. 2 euro vind ik al op het randje voor een beginner.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:03

Ik heb nieuwe of nouja andere biscuitmix gekocht. Heb het nu in de oven staan... Ben benieuwd! :D

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:11

Whoop whoop! Mijn bestelling is binnen! The Mat & The Mat Mini besteld! =D