Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Gast7391, slik je de pil?
Ik heb het ook sinds ik de pil (microgynon 30) slik. Daar krijg ik een opgezwollen buik van omdat ik dan een liter vocht vast houd. In m'n stopweek raak ik het allemaal weer kwijt (zie je ook echt verschil) en vervolgens begint het weer opnieuw
Anoniem schreef:Oh echt? Ik slik ook microgynon 30 idd. Nu ik erover nadenk is het wel rond die tijd begonnen.. Ik doe alleen niet aan stopweken, dus ik weet niet precies wat voor invloed het heeft.
Cayenne schreef:Minder snel etenEen opgeblazen gevoel komt vaak doordat gas zich ophoopt. Zuivel kan verder weinig kwaad hoor.
Toad schreef:Cayenne schreef:Minder snel etenEen opgeblazen gevoel komt vaak doordat gas zich ophoopt. Zuivel kan verder weinig kwaad hoor.
Zuivel kan zeker wel kwaad, zeker wat de darmen betreft. Zuivel kan veel darmproblematiek geven, omdat juist je darmen niet zijn gemaakt om zuivel te verteren. Artsen adviseren dan ook om als je last heb van je darmen, te stoppen met zuivelconsumptie.
Ik krijg altijd een opgeblazen buik als ik veel koolhydraten of zetmeel eet. Ik had heel vaak een opgeblazen buik, nu bijna nooit meer.
ChantalSmook schreef:Ik vind zuivelproducten echt heerlijk. Kan echt niet zonder melk/yogurt. Hoor van veel mensen dat ze er last van hebben. MAar zolang je er geen last van het kan je lichaam er dus wel tegen en zal het geen probleem zijn toch?
ChantalSmook schreef:Ik vind zuivelproducten echt heerlijk. Kan echt niet zonder melk/yogurt. Hoor van veel mensen dat ze er last van hebben. MAar zolang je er geen last van het kan je lichaam er dus wel tegen en zal het geen probleem zijn toch?