Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:05

Restaurants heb ik opgegeven := Volgens mij zijn de meesten nog wel oké, maar ik vertrouw ze voor geen cent. Sowieso vind ik het altijd te duur en ik krijg het eten toch nooit op.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:10

Je hebt in Arnhem wel een vegetarisch restaurant zie ik.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:06

Ik ga meestal voor de pizzeria of chinees als ik/we uit eten gaan, daar hebben ze meestal wel vega.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:11

Bij ons in Breda is op vrijwel elk terras wel iets vegetarisch te verkrijgen. Heb vaak zelfs nog twee keuzes. Valt mij persoonlijk niet tegen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 23:20

Restaurants vind ik best wel okee hoor :) Ik ga niet zo vaak en als ik ga is het vaak met mijn ouders dus dan is het niet erg als het duur is :=

Chinees vega heb ik 1x op, nooit meer, gadver wat vies :r

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:56

Douce schreef:
Je hebt in Arnhem wel een vegetarisch restaurant zie ik.

Uhuh, maar die zat dicht. Ik weet eigenlijk niet of-ie nu weer open is, denk het wel. Je moet alsnog een dag van tevoren doorgeven als je vegan wil eten, en dat vergeet ik altijd. -O-

In Maastricht heb je wel een vegan fast-food restaurant! *\o/*

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:55

Ik heb ook gemerkt dat ze in België veel meer vega gericht zijn dan in Nederland in de restaurants (of ik ben precies op de goede plekken geweest :P)...

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:18

In Amersfoort heb je de eetstee dat is een vegetarisch restaurant. Daar kan je relatief goedkoop heerlijk eten.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:20

Stiefpapa gaat voor mij vegaburgers halen en neemt mee....

... allerlei dingen met kaas, kwark, melk, ei... -O-

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:58

Ai Hellen, dan moet ie het nu dus zelf opeten? Jammer zeg.

In Utrecht aan de gracht (vraag me niet waar precies) zit ook een vega restaurant :j Ben er alleen nooit binnen geweest.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:05

Oei dat is balen van die burgers!

Hier in Leeuwarden zit Bla Bla als vega restaurant :j

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:26

gaat het nu om vega of vegan mbt restaurants?! Vega heb ik echt nog nooit problemen mee gehad. De snackbar bij m'n ouders om de hoek heeft zelfs wel 5 soorten vega snacks, en elk restaurant en terras waar ik hier in de buurt geweest ben ( allemaal zeer betaalbaar, aangezien ik nog studeer) heeft meerdere lekkere vega gerechten. vegan is idd een stuk moeilijker. Ik ken hier maar 2 restaurants waarvan ik vrij zeker weet dat ze dat serveren.
Edit: Restaurants die expliciet alleen vega hebben is sowieso niet handig voor mij, aangezien vriend en andere vrienden wel graag keuze heeft om vlees te nemen.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:47

Ik heb vorig jaar nog wel meegemaakt dat een restaurant niks vega op de kaart had, de vegetariërs konden na vragen nog wel pasta met tomatensaus en kaas krijgen. En ook van de voorgerechten bleek ook ineens dat de soep toch wel met spekjes was bereid. Maar niemand van het gezelschap was echt tevreden over dat restaurant, weinig was wat er van verwacht werd.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:27

Ik heb trouwens wel 1 keer in een restaurant in Parijs gehad dat ze niets hadden nu ik erover nadenk. Maar ze konden wel wat speciaal voor me maken toen ik het navroeg (wat de ober echt een heeeeuuul vreemd verzoek vond overigens. Hij keek of hij zoiets nog nooit gehoord had :P). Ze konden zich werkelijk niet voorstellen hoe een maaltijd zonder vlees eruit zag blijkbaar, want toen ik mijn bord kreeg bleek het een berg sperziebonen te zijn met 3 kleine aardappeltjes erop :P. Ach, het was nog best lekker ook...
In nederland heb ik zoiets echt nog nooit gehad. Altijd geluk gehad dus blijkbaar?!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:08

Hahaha, in Parijs zou je toch ook veel vega mensen hebben lijkt me.. Zo'n grote stad!

Ik merk het met lunchen trouwens wel dat heeeeel veel met vlees is. Maar dan kan je gelukkig het broodje zonder ham o.i.d. bestellen :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:18

Ik ga ook niet zo vaak uit eten, vind het soms vervelend voor andere mensen dat ze zoveel rekening met mij moeten houden. Ze moeten zich toch vaak aanpassen bij de keus voor het restaurant, aangezien ik lang niet alle vegetarische gerechten lekker vind. En dan kom ik toch vaak weer bij hetzelfde restaurant uit :')

Met lunchen heb ik er eigenlijk nooit last van, hou erg van brie en roomkaas en dat hebben ze bijna overal wel. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:57

Mirjamsel schreef:
Hahaha, in Parijs zou je toch ook veel vega mensen hebben lijkt me.. Zo'n grote stad!

Ik merk het met lunchen trouwens wel dat heeeeel veel met vlees is. Maar dan kan je gelukkig het broodje zonder ham o.i.d. bestellen :)

frankrijk in zijn algemeenheid is niet zo vegavriendelijk hoor :n
parijs ook niet :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:20

Bijna 100 pagina's. :) Kan Suus de nieuwe topictitel eindelijk kenbaar maken. Of had ze dat al gedaan? :D

Zoo ik ben terug van vakantie uit Denemarken. Denemarken is mega-aanbod aan vegavoer. Ze zijn daar sowieso heel milieubewust dus ook veel biologisch aanbod etc. En ik was op Roskilde (festival) en daar was het verplicht dat elke eet-stand een vega gerecht had. Dus de hotdogstand had ook vega-hotdogs die megalekker waren. :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:50

Wij gaan binnenkort eten bij een erg sjiek en goed restaurant...
Hebben daar een paar jaar geleden gegeten, toen at ik nog vlees en dat was daar echt heerlijk! (Biologisch en streekproducten).
Ben erg benieuwd wat ze voor vegalekkers gaan maken :j

En donderdag bbq van de zaak... Ga een uurtje en dan thuis eten _O- heb weinig te zoeken op een bbq :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:09

Ik ga dinsdag dus uiteten waar ze speciaal iets voor mij maken. Ben heel erg benieuwd :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:11

De honderd pagina's wil ik ook wel bereiken, ben benieuwd naar de nieuwe topictitel! :D

Ik heb vegan wijn *\o/*

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:27

Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe topictitel.

Is wijn niet vegan dan?

Wat gaan jullie vanavond eten?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:09

zuske schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe topictitel.

Is wijn niet vegan dan?

Wat gaan jullie vanavond eten?

Wij hebben gegrilde groenten met kruiden gegeten, met gebakken krieltjes, vega dingetjes en tsatsiki (of hoe je dat schrijft :') )

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:48

Zo ik heb ook weer een keer tijd om mee te kletsen. :o
Voor de mensen uit omgeving Rotterdam, dit is een vegetarisch Chinees restaurant: http://www.deoudeplek.nl/entree.html Het schijnt het er heel goed eten te zijn en ik wil er binnenkort ook nog een keer naar toe. :)

In Londen hebben ze ook veel voor de vegetariër en alles staat keurig aangegeven op de kaart met een V erachter.

Hier is vanavond risotto gegeten met champignons en af en toe een beetje groenteboullion erbij tegen het droog koken. Jammie!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:02

Wij hebben gebakken aardappels, boontjes en vega balletjes gegeten. Hoe Nederlands :')