Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:47

benangelique schreef:
ik had candymelts, maar dat is geen succes. dat krijg je niet dun genoeg en dus moet je gaan smeren ipv dopen.

De truuk met candymelts (geleerd van bakerella) is er crisco of olie doorheen smelten. Dan word het vloeibaarder en kan je wel dopen.

Over Bakeralla gesproken, ik zag een week of wat terug haar cake pops boek in het Nederlands liggen bij de Pipoos.
En zoekende op haar site om te kijken of ik dat filmpje kan vinden over het aanlengen van de candymelts met crisco/olie kom ik deze tegen:
http://www.bakerella.com/going-dutch/

benangelique

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:56

aha! ik had de witte te lang verhit en die ging dus schiften. die kon dus de prullenbak in. nogal jammer.

thanx!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:07

Ik had het ook niet in een keer door hoor ;) En ik had toen het eerste filmpje van bakeralla al gezien waarin het haar met candy melts wel lukte, dus ben toen gaan zoeken hoe dat kwam en dat was dus olie/crisco.
Op dat moment had ik alleen olie meegekregen en er werd gezegd beter geen olijfolie te gebruiken ivm de sterke smaak, maar ik had niks anders, later kwam ik erachter dat crisco ook kan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:21

Je moet er inderdaad iets olie of slagroom bij doen, dan wordt ie vloeibaarder :j . Zo heb ik het ook gedaan met mijn Backyardigans taart :) .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:29

ook stom dat dat dus niet op de verpakking staat! kon gewoon een bakje wegkiepen en had de hoop eigenlijk al opgegeven

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:44

Ik was van de week wat op zoek naar inspiratie taarten en ik wordt iedere keer getrokken door deze bloemen. Ik heb nog geen uitsteker oid kunnen vinden hiervoor. Weet iemand welke uitsteker je hiervoor kan gebruiken?
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:54

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:54

ik vind het trouwens een k.tuitsteker :D :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:55

Hij was mij nog nooit opgevallen dus ik was er nog nooit eerder naar op zoek gegaan :o
Maar dat hij veel gebruikt wordt was me idd wel opgevallen :j

Bedenk me trouwens dat ik eens moet gaan bedenken wat ik dit jaar met Haloween wil gaan doen. Ik zie dat de Haloween producten nu al in het assortiment zitten bij DLT en ik zal er ook nog wel wat werk aan hebben. Ik had al in de wijkkrant gezien dat ze de 29e weer bij ons aan de deuren komen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:02

dat meen je! komen ze bij jullie aan de deur met Halloween???!!!
We wonen niet in Amerika!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:05

Alleen bij ons in de wijk. Vanuit de buurtvereniging georganiseerd. Was vorig jaar volgens mij voor het eerst volgens mij en ze doen het ook niet op de dag zelf. Maar je kan wel zelf aangeven of je meedoet of niet, dus het is niet zo dat er continue kinderen aan de deurbel hangen terwijl je er helemaal geen zin in hebt.
Bij ons in de regio wordt trouwens niet aan st. maarten gedaan. Tot voor kort wist ik niet eens wat dat was :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:07

ah, dan valt het nog mee als je zelf kunt aangeven of je mee wil doen :)
Hier doen ze ook niet aan st.maarten, terwijl ik dat juist wel gewend was (drenthe). Hier doen ze dan weer aan ehmmm...foekepotten lopen oid

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:16

Soms zijn ze wel sociaal bij ons in de wijk ;) En ik vind het wel grappig.
Ik vraag me af of ze gaan doen wat ze vorig jaar riepen toen ze bij ons aan de deur stonden "hee, die zijn leuk! We hadden ook een prijs voor de mooiste tractatie moeten doen!"

Vorig jaar gegokt dat er 50 kinderen langs de deur zouden komen en nog een zak met van die uitdeelzakjes gehaald voor het geval ik tekort kwam. Het waren er ook ongeveer 50, maar er was iets mis gegaan met de uitleg waardoor de helft maar bij ons langs is geweest.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:22

Als je cupcakes gaat maken kun je ze in ieder geval van tevoren maken, lekker makkelijk :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:29

Het worden of mini cupcakes of weer cake pops. Maar ik ben er nog niet uit hoe of wat. En mijn minicupcakemuffinpan past niet in mijn oven dus dan moet ik die ofwel gaan verbouwen ofwel ergens anders gaan bakken.
Toen ik hem kocht ging ik ervan uit dat die net zo groot was al de gewone muffingpan die al op het randje te breed is en die maar op 1 manier in de oven past, maar eenmaal thuis bleek dat hij net een fractie breder is en daardoor past hij dus niet in de oven.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:53

jaime de opties vind ik allemaal niet zo heel denderend. Kun je de gerbera's niet in 1 kleur houden?of er nog een kleur bij doen?in mijn ogen klopt de verdeling nu niet helemaal. Maar smaken verschillen :) vind het ook moeilijk om te schrijven omdat je van die mooie dingen maakt!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:04

Jaime, ik vind optie 1 wel het mooiste.. Kan je er nog uitkomen :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:16

Nou even pauze voordat ik het marsepein door het raam naar buiten smijt _-:( .
Ben al een uur bezig met uitrollen en constant gaat het scheuren en kan ik weer opnieuw beginnen |o .
Zweet staat op m'n rug en ben goed in staat om een taart bij de winkel te gaan halen := .
Taart is gelukkig voor mijn vriend voor morgen en niet voor iemand anders, maar ik wordt hier
echt helemaal gek van.
Doe zo nog een poging en anders......

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:24

Beetje crisco er door heen. Klinkt alsof het is uitgedroogd

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:41

benangelique schreef:
Beetje crisco er door heen. Klinkt alsof het is uitgedroogd

Je wil niet weten hoeveel crisco er uiteindelijk doorheen is gegaan :D .
Had het vorige week gekleurd en daarna goed luchtdicht verpakt en vandaag goed doorgekneed voordat ik
het ging uitrollen, maar het was een ramp |o . Bleef maar plakken op de aanrecht (waar ook goed wat crisco op
was gesmeerd :j ) en als het dan lukte en ik wou het op de taart leggen, dan scheurde het weer :( .
Zal straks toch de foto plaatsen, maar ben zelf totaal niet tevreden :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:43

wat je nog had kunnen proberen is er een beetje fondant doorheen kneden, daar wordt het iets elastischer van.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:34

Help!!!
Ik heb geen inspiratie meer!
ik ga dit weekend mijn eigen verjaardagstaart maken maar ik weet niet welke smaak ik moet doen.
Normaal heb ik altijd 1 laat choco fudge en 1 laag iets anders maar ik heb nu al best veel dingen gemaakt en wil eens wat anders!
volgende heb ik al gemaakt: witte/melk fudge, bokkepootjes BC, chocochip cookie BC, Engish toffee BC, aardbeien BC, marshmellow BC, praline BC, witte kinderbueno BC, aardbeijen BC,
Krijg de neiging om weer choco fudge te doen met BC maar heb ik al zo veel gedaan en wil eens wat anders.
Een van jullie een leuk idee? of goede combi?
Qua thema weet ik het ook nog niet dus als iemand iets leuks weet :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:34

Mergpijpjesvulling! :9

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:16

Bij deze, mijn super mislukte taart |(

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de taart ook niet helemaal afgemaakt. Vond het wel prima zo. Had geen zin meer, want alles ging mis :(
Het enigste wat nu wél goed gelukt is, dat is de strik. Die vind ik zelf wel erg mooi gelukt :j
De rondjes op de onderste taart zijn ook niet helemaal rond. Als het dan toch allemaal mis gaat en totaal niet gaat zoals ik dat wil, dan heb ik ook geen zin meer om de rest wel perfect te maken.
Gelukkig was de taart voor onszelf, anders had ik deze natuurlijk helemaal opnieuw gemaakt :D

Hij is trouwens op verzoek gevuld met aardbeien bc en verse aardbeien

oh ja, hij begint nu ook nog in te zakken |o maar dat kunnen jullie vast wel zien :=

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:25

Wow, voor een supermislukte taart vind ik hem best mooi. Ja, er zitten schoonheidsfoutjes in, maar verder heel leuk gedaan. En die kleurencombinatie vind ik echt prachtig!