Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:32

Thanks Esgaroth!
hmmm...a la Cakeboss???? Dan ga ik NU m'n prijzen verhogen _O- :D 8-)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:33

LauraMc schreef:
Waar halen jullie altijd die lolliestokjes voor de cakepops? :)

Bij de taartdecoratiewinkels hebben ze die meestal wel. In verschillende lengten. Maar je kan ook van die lange sateprikkers gebruiken.

Samantha_

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:25

Wauw leuke taarten en CC Ingrid!

Kinke wat gaaf zeg!!!

Ik ga maandag CC maken. Hubs is woensdag jarig, en hij werkt bij VW/audi. Dat worden dus VW en audi logo's op CC. VW logo ga ik uitprinten, logo uitsnijden en fondant erlangs snijden. Audi logo lijkt me lastiger, met die rondjes, iemand idee?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:17

Ik heb een tijdje terug hier een taart gezien voor een zoveel jarig trouwfeest. Op de hoeken waren in de fondant twee ringen in elkaar gemaakt. Ik weet niet hoe, maar als je dat uitbreid tot 4 ringen ipv 2 dan ben je er al.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:43

Hallo Allemaal,

Door de mooie creaties ben ik ook creatief geworden (A). Let wel oefening baart kunst en ik ben nog lang niet zo goed als menig andere. ;) Zie foto's.

Maar ik heb een probleem, en eerlijk gezegt heb ik niet alles gelezen. Gezien het 15 forums zijn á 100 pagina's. Dus sorry als het vaker gevraagd ik, ik had het nog niet voorbij zien komen.

De taart die ik gebakken is, is met marsepijn bekleed. Deze scheurde echter gigantisch waardoor het uit meerdere delen bestaat. Dat is een beetje jammer. Terwijl het bij jullie duidelijk uit een lap bestaat. Hoe kan dat?! Had ik verkeerde marsepijn, of teveel poedersuiker erdoor gedaan?! Het was een kant en klaar pakje waarbij ik nog 150 gr poedersuiker moest mengen.
Of gaat het met fondant beter?

Alvast dank voor sugesties!!
Laatst bijgewerkt door Marietje_007 op 21-05-11 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:55

Om eerlijk te zijn ken ik geen marsepein waar ook nog poedersuiker doorheen moet, maar je hebt wel verschillende soorte marsepein en die zijn niet allemaal geschikt om taarten mee te bekleden. Je moet echt marspein van rolkwaliteit hebben. Een verhouding van 1:3 of zelfs 1:4. De marsepein die je met Sinterklaas in de winkels ziet liggen is veelal 1:2 en veel te grof om taarten mee te bekleden.

Voor wat betreft je foto's, je moet niet de link van de grote foto hebben, maar die van de kleinere foto. Je kan ook gewoon het woord grote uit de link verwijderen. Dan doen ze het als het goed is wel ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:02

LauraMc schreef:

DLT shop :j

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:02

Dank je wel, ook voor je Nederlandse les :o ook spelling niet beste kant.

Ik heb de Marsepein in de winkel gekocht en er staat op dat het geschikt is voor het maken van figuren en bekleden van taarten. Ik zal een met een andere soort kijken of het beter gaat. De verhouding staat niet op de verpakking. Volgende week ga ik een nieuwe maken, dan zal ik marsepein bestellen via internet op sites van taarten decoreren. Kijken of dat helpt!

Afbeelding
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:25

Ik heb ook nog nooit gehoord van marsepein die gemengd moet worden met poedersuiker. Welk merk is het en waar heb je het gekocht?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:04

Hoi taartenbakkers! Ik heb een vraagje voor jullie! Binnenkort wordt er bij ons een veulentje geboren, en ik wil graag een taart maken wanneer het zover is. Ik dacht aan een ronde, ong. 4-5 cm brede biscuit te bakken, deze horizontaal door te snijden en er een vulling in te steken. Dan wou ik marsepein (roze := ) uitrollen en de biscuit hier mee bedekken. En dan eventueel nog een paardje/veulen vormen in marsepein en er een tekstje boven schrijven. Het mag best een bling bling taart worden :=

Maar dit is een leuk idee, maar ik heb echt hulp nodig bij de uitwerking! :D Hebben jullie goede tips hoe ik dit het best aanpak zoals ideeen voor de vulling, hoe het mooiste een marsepeinen paardje te maken, wat ik er nog kan bijvoegen om het echt gaaf te maken... etc! Alvast ontzettend bedankt *\o/*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:21

Je bent niet de enige die daar moeite mee heeft, we zien wel vaker pijnlijke marsepein voorbij komen ;)

Marietje_007 schreef:
Ik heb de Marsepein in de winkel gekocht en er staat op dat het geschikt is voor het maken van figuren en bekleden van taarten. Ik zal een met een andere soort kijken of het beter gaat. De verhouding staat niet op de verpakking.

Als je tussen de ingredienten kijkt staat daar vaak een percentage achter de hoeveelheid amandelen. Daar kan je de verhouding uit afleiden.

Je hebt nu trouwens de thumbnails te pakken. Als je daar weer mini vanaf haalt heb je ze op normaal formaat die Bokt ook pikt ;)
Marietje_007 schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:26

4-5 cm doorsnee is erg klein, zeker als je er ook nog een vorm en tekst op wil zetten.
Om mee te beginnen zijn de 12cm blanda's ideaal. Niet te groot en een makkelijke vorm omdat je geen hoeken of scherpe randen hebt. Je eet daar met 4-6 man van.
Zelf houdt ik de vulling vaak basic. Een laag (aardbeien)jam met daar overheen slagroom. Valt erg goed bij de meeste mensen ;) Ik vind het bekleden en decoreren ook leuker dan allemaal experimenteren met vullingen en die basic dingen waar ik mee kom worden hier ook erg goed ontvangen dus waarom zou ik moeilijk doen :Y)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:31

Falona, gewone 'supermarktslagroom' uit zo'n spuitbus ? Lijkt me inderdaad heel erg lekker, had ik nog niet aan gedacht!
Zo'n blanda ziet er inderdaad leuk uit, ik denk wel dat ik die ergens in de keukenkast heb liggen! Ik had gedacht om een 'platte' taart te maken, maar is dit dan moeilijker met de marsepein er over te leggen ? :)

edit: ik dacht aan zoiets, maar dan een ronde ipv een vierkante vorm. Paardje moet niet persé 3D, mag ook er plat opliggen :)
Afbeelding
Komt van: http://www.taartinhuis.nl/index.php?opt ... &Itemid=35
Laatst bijgewerkt door Liene op 21-05-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 17:32

4-5 cm is cupcake formaat. Uit een 12 cm blanda haal ik 3-4 stukken, die zijn inderdaad ideaal om te bekleden.

Ik heb vandaag Nigella cupcakes gebakken/gedecoreerd. Foto's zal ik vanavond laten zien :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:39

Ik klop de slagroom zelf. Met een zakje klopfix er doorheen om het steviger te maken. Die spuitbussen slagroom is niet echt ideaal om mee te vullen.

Bij een platte taart moet je de overgang van de vlakke bovenkant naar de opstaande zijkant zien te maken zonder plooien in je marsepein. Ik vind het niet echt moeilijk, maar een gestroomlijnde vorm als de blanda is natuurlijk wel makkelijker omdat je die haakse hoek er niet in hebt zitten.

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:42

Ik wil even 1 ding zeggen.. Ik vind die taarten die jullie maken er echt mooi en lekker uitzien maken jullie ook voor anderen? die taart met die boobs daar heb ik wel interesse in. :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:44

Vast wel :')
Lees eerst de OP maar eens door >;)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:40

Al de hele dag bezig met 2 taartjes....de eerste is nu klaar, andere moet nog bekleed worden.
Dus alvast een fotootje! Gevuld met danoontje powerrrrrrrrrrrrr, speciaal voor het jarig jopje. :)
Het is een taartje van 16 cm doorsnee, lijkt op de foto alleen wat groter.

Afbeelding

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:06

hij is heel mooi geworden! _/-\o_ :9

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:09

Hmmm, ik ga ook eens een poging doen tot een taart bekleden. Bloemetjes/roosjes maken lukt wel redelijk, maar ben benieuwt of ik het fondant ook daadwerkelijk netjes op de taart krijg.
En erhmz, ben aan het duimen of mn cake lukt, want heb geen weegschaal dus heb van dat alleen water toevoegen beslag gebruikt (gaat tegen mn principes in, maar je moet toch wat) en onze combi magnitrons zijn erhmm, brak... Dus hoop dattie gaar word.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:10

Falona schreef:
LauraMc schreef:

Bij de taartdecoratiewinkels hebben ze die meestal wel. In verschillende lengten. Maar je kan ook van die lange sateprikkers gebruiken.

Thanks! Jij ook MM!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 20:42

Hierbij de cupcakes :)

Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:45

Mooi!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:47

erhm, mn cake rijst de pan uit, LOL, nouja, zie wel wat het word.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:52

Wauw, mooie cupcakes Astrid!