Rode bes is hier ook nog niet rijp. Vorig jaar waren ze volgens mij veel eerder, maar toen was het ook een warmer voorjaar.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Zit daar zoveel verschil in?
... En ik was er zo trots op dat ik er al 5 had! Ankje11 schreef:Iemand een idee hoe je die verdomde slakken tegenhoud? Ze vreten alle jonge aanplant op. Wordt echt gek van die dingen.
speedyweedy schreef:Ankje11 schreef:Iemand een idee hoe je die verdomde slakken tegenhoud? Ze vreten alle jonge aanplant op. Wordt echt gek van die dingen.
Ik heb er ook heeel veel last van in de sla, dus als iemand nog iets weet? (hoewel de mussen er misschien ook aan pikken)
Slakkenkorrels strooi ik al, en 's avonds haal ik vaak ook weer een stuk of 5 slakjes weg.
Je kunt nog bier ingraven, maar dat zijn meestal ook maar een paar slakjes die je daarmee vangt..
Maar ik heb naast gewone naaktslakken ook van die kleintjes en dat zijn echt krengen
die vang je niet zomaar weg want die zie je nooit. 
.
. Alles komt goed op en groeit, binnenkort eindelijk sla uit eigen tuin. En de worteltjes schieten ook goed op, maar ik heb eigenlijk geen idee wanneer je die dingen kan oogsten.... Iemand tips?
Ik heb ze vaak genoeg een slakje aangeboden, maar ze kijken me dan echt aan alsof ik gek ben. Zo'n verwachtingsvolle blik van: 'heb je nog wat anders mee?' Ze zijn denk ik te verwend met graan ofzo..