Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:35

Wat komen er een hoop taarten voorbij! Ziet er goed uit! +:)+

Ik heb ook een minitaartje gemaakt.. Gevuld met daimmousse.. wat is dat lekker!! :~ . Had er ook een dun laagje jam onder gedaan maar dat proefde je bij niet. (dit was ook maar 1 laag) Bij 2 lagen denk ik 1 laag jam en 1 laag mousse.
Het was de bedoeling dat het een herfst taartje werd maar dat is volgens mij niet helemaal gelukt, wat vinden jullie :P?

Afbeelding

En ik heb ook voor het eerst cakepops geprobeerd.. Had er een beetje ongeklopte daimmousse bij gedaan, ging prima! Heb er daarna gesmolten chocolade overheen gedaan en melk chocolade hagelslag. Heb er vanmiddag 1 geproefd.. het was nogal een chocobom al proefde je de daimmousse niet.. ben er nog niet aan uit wat ik ervan vindt.. :\

Afbeelding

Dorus

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:51

Een picknick op een mooi zomerse herfstdag :D
Hij is erg mooi en ik vind hem herfstachtig genoeg hoor ;)

Ik ben aan het kijken om wat spullen te bestellen bij taarten & decoratie en twijfel of die basis taartdoos hoog genoeg gaat zijn. De doos is 8cm hoog. De biscuit ligt al in de vriezer en is 6cm hoog. Ga ik dat redden om binnen 2 cm te vullen en de decoreren? Scheelt wel heel veel in de kosten om een paar van die basis dozen te pakken, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik nog vaker dozen ga gebruiken dus misschien kan ik beter op safe spelen en een doos bestellen waarvan ik zeker weet dat ik genoeg hoogte heb.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:15

Leuke picknickspulletjes! :D
En je cakepops klinken echt verukkelijk :~ Als jij niet weet wat je ervan vind, weet ik het denk ik wel! :))

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:07

Falona schreef:
Een picknick op een mooi zomerse herfstdag :D
Hij is erg mooi en ik vind hem herfstachtig genoeg hoor ;)

Ik ben aan het kijken om wat spullen te bestellen bij taarten & decoratie en twijfel of die basis taartdoos hoog genoeg gaat zijn. De doos is 8cm hoog. De biscuit ligt al in de vriezer en is 6cm hoog. Ga ik dat redden om binnen 2 cm te vullen en de decoreren? Scheelt wel heel veel in de kosten om een paar van die basis dozen te pakken, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik nog vaker dozen ga gebruiken dus misschien kan ik beter op safe spelen en een doos bestellen waarvan ik zeker weet dat ik genoeg hoogte heb.

Dankjewel! :D Ik zal de foto uploaden in de photobucket :)

Bij heel veel dozen zit er halverwege de zijkant van de deksel een soort inkeping.. die kan je indrukken als je taart te hoog is.. dan leent de deksel dus halverwege al op de onderkant.. dan is de doos dus een paar centimeter hoger.. Dat is alleen niet bij alle taartdozen.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:25

Hele mooie blond taart!
Ik zag ook nog heel wat andere mooie taartjes en smakelijke vullingen. Leuke cakepops ook!
Ik gebruik altijd pure chocolade callets om te smelten. Vind ik lekkerder dan melkchocolade.

Deze taart heb ik vorige week gemaakt. Voor 50 personen, het grootste wat ik tot nu toe heb gemaakt :)
Het thema was Willemstad (curaçao). Ik was er best wel trots op.
De vullingen zijn, van onder naar boven, Citroenkwark en citroencreme. Mokka creme met een laagje crispychoc, aardbeienjam en aardbeiencreme.

Afbeelding

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:42

Wauw prachtig! +:)+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:50

Wow, geweldig! Vooral de zijkant van de middelste. Hoe heb je dat gedaan? Gewoon uitgesneden en er op geplakt?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:58

Zeker een prachtige taart. Ik gok dat voor de huisjes op de middelste rand wat tylose is gebruikt? Ik kan me niet voorstellen hoe het anders zo mooi rechtop kan blijven staan.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:01

Jeetje Kelly wat een prachtige taart zeg. Hoe lang ben je daarmee bezig geweest als ik vragen mag. Zitten vast veel uurtjes in :=
Maar het is het waard geweest vind um super mooi :j
Heb je met een sugarcraft gun gewerkt?

Zo'n sugercraft gun werkt dat met fondant of marsepein? Of moet je daar iets anders voor gebruiken?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:05

mooi! :wow:

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:28

Kelly, echt een geweldige taart!!!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:28

Thnx allemaal :) idd heel veel uurtjes! zo'n 2 dagen ongeveer.

Ja heb met de sugar gun gewerkt en de huisjes zelf uitgesneden. Dat was al 1 dag werk hihi :) Heb geen tylose gebruikt maar van de huisjes die erbovenuit kwamen heb ik een zelfde vormpje van gumpaste uitgesneden en hard laten worden. Dat erachter geplakt en toen bleef het mooi staan.

Die gun werkt trouwens het fijnste met marsepein. Met fondant vind ik altijd dat je zo hard moet knijpen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:30

wat is dat crispychoc eigenlijk?

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:32

Ohh ik kom me melden als beginner!

Wat een prachtige taarten komen voorbij, vooral de laatste! Jeetje

Ik ga vandaag maar eens opzoek naar een bolschaal, om mn eerste boltaartje te maken. En opzoek naar leuke uitstekers ofso. Ga nu eerst eens lezen wat ik allemaal nodig heb voor de vulling en af te smeren :D

En meld me later op de dag wel met een foto denk ik! ;)

Edit, iemand idee waar ik in Oss deze spullen kan vinden? Er zit helaas geen ikea en heb geen mogelijkheid om erheen te gaan.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:49

die bolschalen hebben ze ook bij action ;)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:51

WauW letsgokelly, wat een geweldige kleuren!! mooi hoor!!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:55

LetsgoKelly schreef:
Thnx allemaal :) idd heel veel uurtjes! zo'n 2 dagen ongeveer.

Ja heb met de sugar gun gewerkt en de huisjes zelf uitgesneden. Dat was al 1 dag werk hihi :) Heb geen tylose gebruikt maar van de huisjes die erbovenuit kwamen heb ik een zelfde vormpje van gumpaste uitgesneden en hard laten worden. Dat erachter geplakt en toen bleef het mooi staan.

Die gun werkt trouwens het fijnste met marsepein. Met fondant vind ik altijd dat je zo hard moet knijpen.

Ja dat geloof ik wel. Ik heb pas een hele avond besteed aan het maken van de onderdelen voor mijn strik die ik graag wil maken. Schrok ervan dat het zo lang duurde voordat ik klaar was. Maar het resultaat is er wel naar haha.

Maar heb jij een "echte" sugercraft gun of zo'n lijmpistool of wat kon je daar ook alweer nog meer voor gebruiken?
Ik wil die namelijk ook aanschaffen maar wil even weten of het verschil maakt welke je gebruikt. Vind de echte toch wel prijzig.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:04

Zo, wat een mooie creaties komen er weer voorbij! En die bloemen. Echt geweldig. Wat een kunstwerkjes zijn dat.

Heeft iemand van jullie wel eens een workshop gedaan bij Koenie? Ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Ik ga 21 dec naar een workshop stapeltaart met simpele boetseerfiguurtjes. Ik ben heel benieuwd!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:32

Ik heb een echte Exodus :) daar hoef je volgens mij minder kracht voor te zetten.

Crispy chocolade is gewoon een laagje gesmolten chocolade op de biscuit voordat ik de mokka creme erop deed. Dat wordt dan een beetje harder, niet echt crispy bij mij maar dat heb ik zo eens ergens gelezen :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:47

Gewoon zorgen dat je de sugargun ook insmeert met crisco. Dan valt het veel kracht moeten zetten best mee. (had het de eerste keer ook niet gedaan. Damn, mijn handen werden blauw voor mijn gevoel en ik kreeg kramp _O- )

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:11

Kelly, supergave taart +:)+

Crispy chocolade wordt bij mij wel crispy, heel dun smeren, anders krijg je het ook niet fijn gesneden meer bij aansnijden. Na het smeren even een kwartiertje in de koelkast :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:25

Super gave taart LGK!! Die gebouwen heb ik ook wel eens gezien in een aflevering van cakeboss.. Heel mooi!

En die Crispy chocolade.. Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp.. je snijd je biscuit in lagen en dan begin je met een heel dun laagje gesmolten melkchocolade op de onderste laag? En dan daar je vulling bovenop? En hetzelfde op de 2de laag?
Klinkt wel erg lekker!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:30

Yep, je begrijpt het goed :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:32

Dat klinkt zeker lekker. Dat ga ik ook eens proberen. Ik heb nog een hele hoop smeltchocolade liggen van m'n halloween cake pops.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:34

Dat ga ik ook eens proberen! En wat is lekker om hier als vulling mee te combineren?

edit: op DLT combinaties gevonden...
En ik lees smeltchocolade.. kan het ook met gewone chocolade?