Nom nom nom, mijn choco-chips cookies zijn klaar en heerlijk! Volgende keer een ander recept zoeken of een andere oveninstelling, ik heb ze het liefst namelijk enigszins crunchy. Iemand anders een idee hoe dit te bereiken? Langer in de oven misschien? Heb ze nu 10 minuten op 200 graden gehad..
Saskiaa_
Geplaatst: 26-08-11 15:46
Ik heb ook eens choco chip cookies gemaakt, die waren de eerste dag inderdaad niet erg crunchy, maar na één of twee dagen waren ze dat wel.
Ik ga een brownie met kwark en frambozen maken maar in dit recept wordt enkel gebruik gemaakt van poedersuiker. Zou ik dit kunnen vervangen door gewone suiker? Dat scheelt me een tripje naar de winkel
Ik zou het persoonlijk niet vervangen. Poedersuiker zorgt voor een andere structuur dan gewone suiker.
Zit het in de brownies zelf of in de kwark/icing? Icing wordt nl. altijd gemaakt met poedersuiker, dat kan je met gewone suiker niet voor elkaar krijgen.
En als je echt niet naar de winkel wil kan je zelf poedersuiker maken door met een vijzel of iets anders het suiker tot poeder te stampen, maar dat is ook weer zo'n werk, ik denk dat de supermarkt dan toch een betere optie is.
Mwah, valt mee hoor het frambozenseizoen. Bij me ouders hebben we ook een struik staan en daar zitten nog een heuleboel bloemtjes in en waar dus nog een heleboel frambozen uit moeten komen. Kan ook zijn dat wij een beetje rare struik hebben. Hij is net 1 jaar oud en geeft voor het eerst echt goeie vruchten, en hij blijft ook maar groeien, komen steeds nieuwe takken en alles bij.
Wij (mijn moeder en ik) bakken ook graag, gister helaas een mislukte taart (rooster stond niet in het midden) nu willen we gaan proberen boterkoek te maken. Helaas is het deeg echt geen samenhangend geheel, is daar nog wat tegen te doen? Zo kan je hem niet in de schaal doen..
Yasmine
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-11 21:11
Meer vloeistof toevoegen. Begin met een klein beetje water (een eetlepel ofzo), mengen, kijken of er nog meer bij moet en zo doorgaan tot je een goede structuur hebt.
Ik ben helemaal gefrustreerd! Heb net een chocolade cake geprobeerd te maken, maar hij was een beetje te droog en niet chocola-achtig maar meer cacao smaak. Wie heeft er een goed recept voor een meer vochtige en chocoladerige cake?
lieniminnie
Geplaatst: 28-08-11 19:59
Ik zal is even kijken, ik vind recepten met gesmolten chocolade lekkerder dan cacao poeder..
Waaaarom worden mijn candymelts meteen droog en korrelig!?? frustratie hier..
Laurabram
Geplaatst: 30-08-11 22:25
The great British Bakeoff was weer leuk!! Vandaag was het allemaal over broden bakken.