Oeh gepofte knoflook, thanks voor de inspiratie mar_fay!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Ja mar_fay klinkt heerlijk! En een beetje sojayoghurt klinkt ook yummmmBinnenkort heb ik een falafel-etentje met mijn oud-huisgenoot, mooi moment om het eens uit te proberen.
Ik ben dus zo'n rare vegan he, in de supermarkt kan ik niet zonder kokhalsneigingen / verdrietig te worden langs de vleesafdeling maar het kvv van mijn katten voorbereiden heb ik dan weer geen problemen mee... Nja dat is toch allemaal restvlees. En liever dat dan dat ze met een levende muis gaan spelen
mar_fay schreef:Ik vind het vooral ook fijn dat je dan de warmte van de opwarmende oven ook benut, anders vind ik die verloren warmte altijd zo zonde. Tussen haakjes, ik zei 'op pizza'; heeft er iemand interesse in als ik mijn standaard deeg recept + mogelijke topping inspiraties
xMercury schreef:Maar waarom vind je dat hypocriet joh? Dat begrijp ik echt niet. Is toch juist prachtig dat je je zo inzet
Suliko schreef:xMercury schreef:Maar waarom vind je dat hypocriet joh? Dat begrijp ik echt niet. Is toch juist prachtig dat je je zo inzet
Absoluut, vandaar dat ik het ook zou blijven doen. Maar het ding is, je red dieren die vervolgens moeten leven van dieren die ook een miserabel leven hebben.![]()
Dan probeer ik maar te denken aan dat je misschien niet de hele wereld kan veranderen bij het redden van een dier, maar dat je wel de wereld verandert voor dat ene dier. Maar toch merk ik een tweestrijd in mezelf. Maar goed, nu heb ik wel vaker dat ik het hele gewicht van dierenleed in de wereld op mijn schouders wil nemen.
Suliko schreef:Een tijd terug had iemand een groente quiche van de albert heijn mee genomen voor mij en haarzelf. Ze kwam voor het bijwerken van haar dreadlocks dus we waren best een dag bezig, ik voelde me (toen nog) te bezwaard om de quiche af te slaan dus hebben we die samen opgegeten. Er zat onder andere ei, room, melk en kaas in... Nou dat heb ik wel geweten.Ik werd om 5 uur s'ochtends opeens wakker omdat ik moest kotsen joh.
Dat zei voor mij toch wel genoeg.
Spoiler:
Zelf heb ik er inderdaad ook niet zo'n probleem mee om mijn kat en honden vlees te geven. Al vind ik het soms wel lastig als ik erover na ga denken. Wij hebben een kat uit een oeps nestje en de honden komen beide uit het buitenland, de een als pup gered van een vuilnisbelt in Griekenland door een stichting en de ander van een dodingsstation in India door een medewerker die hem naar een stichting heeft gebracht. Ik zou nooit een gefokt dier nemen als huisdier terwijl er zoveel dieren al zijn die liefde nodig hebben en geven. Maar ik zou ook nooit stoppen met het adopteren van dieren ondanks dat ze vlees eten.
Moet zeggen dat dit een (bewust) hypocriet deel is in mij waar ik het zeker soms lastig mee heb. Maar het werken met dieren is toch wel echt mijn passie en heb ik al een afspraak staan dat ik over een jaar naar India ga naar de vrouw die daar een stichting runt om zwerfhonden met écht miserabele leven op te vangen en die ook ingrepen en sterilisaties door het land doet, om te helpen en in de leer te gaan. Ergens denk ik dan aan het zielige vlees wat deze honden hoogstwaarschijnlijk voorgeschoteld krijgen, en daar zit ik echt heel erg mee. En voelt het ook als een tweestrijd, maar toch zou het mij niet tegen kunnen houden om ook die honden te helpen.
Al moet ik zeggen dat ze bij die stichting in India allemaal veganist zijn uit principes, dus misschien houden zij dan ook wel rekening met de herkomst van het hondenvoer. Maar goed, lastig blijft het wel.
Suliko schreef:xMercury schreef:Maar waarom vind je dat hypocriet joh? Dat begrijp ik echt niet. Is toch juist prachtig dat je je zo inzet
Absoluut, vandaar dat ik het ook zou blijven doen. Maar het ding is, je red dieren die vervolgens moeten leven van dieren die ook een miserabel leven hebben.![]()
Dan probeer ik maar te denken aan dat je misschien niet de hele wereld kan veranderen bij het redden van een dier, maar dat je wel de wereld verandert voor dat ene dier. Maar toch merk ik een tweestrijd in mezelf. Maar goed, nu heb ik wel vaker dat ik het hele gewicht van dierenleed in de wereld op mijn schouders wil nemen.