Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:16

Die unnatural vegan, is dat niet ook die die voor GMO's is? Ik vind die zo vreselijk betweterig overkomen :=
Ik kijk eigenlijk nauwelijks youtube, inderdaad omdat er zo veel nare mensen tussen zitten. Ik vind het vooral jammer dat dat soort mensen alle andere vegans een slechte naam bezorgen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:22

Die is voor GMO's ja. Maar GMO's hebben ook veel goede dingen gebracht, het is niet allemaal slecht.

Wat ik wel jammer vind is dat veel van die vegan food filmpjes allemaal uit de US komen, hier hebben wij amper vegan kaas of dat soort dingen. In de US hebben ze letterlijk overal een vervanger voor. Niet dat ik altijd maar een vervanger moet eten, maar soms wil je ook weer eens iets anders.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:34

Ik heb niet veel filmpjes van haar gezien, maar die over GMO's is me wel bijgebleven. Er zijn zeker wat voordelen aan GMO's, maar ik vind het jammer dat dat filmpje alleen de positieve kant laat zien en ze gewoon alle GMO's probeert goed te praten. Terwijl niemand kan ontkennen dat ze ook heel gevaarlijk kunnen zijn, en bv de mais van monsanto ervoor heeft gezorgd dat bijen en hommels in bepaalde gebieden gewoon uitgestorven zijn. Dan ga ik me meteen afvragen of de andere filmpjes dan ook zaken achterhouden..

Inderdaad jammer dat ze nog weinig vervangers hebben hier in NL. Maar zelf merk ik wel dat zodra ik iets niet meer eet, ik er na een tijdje ook helemaal geen trek meer in heb. Kaas ook, tegenwoordig smaakt een tosti, pizza of ovenschotel bv prima zonder kaas terwijl ik vroeger echt óveral kaas op deed en het liefst elke avond kaasblokjes serveerde :=

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:43

Ik vind die videos van Unhealthy Vegan leuk, maar dat kanaal is helaas niet meer actief.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:52

In de buurt van het station in Maastricht verkopen ze een heleboel verschillende soorten kaasvervangers: creamcheese, cheddar, jonge kaas etc :) Ik ben nog steeds tegen het eten van producten die bewerkt zijn om op iets anders te lijken, maar misschien een tip voor sommige anderen! Ik heb één keer sushi met de creamcheese gemaakt en dat smaakte erg goed!

Ik zal eerlijk bekennen dat ik iets minder streng ben geweest de laatste tijd; we hebben erg veel etentjes buiten de deur gehad. Dat blijf ik toch erg moeilijk vinden! Ik merk daarbij wel dat ik veel slechter tegen veel zout kan; herkent iemand dat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:05

Welke winkel is dat? Lijkt me wel leuk om eens te proberen, altijd nieuwsgierig hoe het smaakt :D

Zout kan ik goed hebben, enige wat ik merk is dat ik wat last van mijn maag krijg als ik bv groente met wat zout op een lege maag eet.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:05

Riraito schreef:
Ik volg nogal wat veganisten op Youtube, maar er zitten ook echt nare mensen tussen. Vooral dat raw till 4 wordt echt aangeprezen als de enige waarheid.

Volgen jullie ook veganisten? Ik ben fan van Unnatural Vegan, zij zoekt overal bewijs voor op dus je zal er geen onzin horen. De grootste idioot vind ik Freelee, wat een naar mens. Die roept o.a. dat alle niet-vegans dood mogen...

Unnatural vegan is een heldin inderdaad :). Ik vond Bite Size Vegan altijd heel goed, omdat het inderdaad 'bite size' was, maar die is nu vaak bezig met verongelijkte filmpjes van 25 minuten, dat is wel jammer. Gary Yourofsky heeft af en toe ook goede filmpjes, al gaat hij er ook soms over.

8nnemiek schreef:
Die unnatural vegan, is dat niet ook die die voor GMO's is? Ik vind die zo vreselijk betweterig overkomen :=

Ik kijk eigenlijk nauwelijks youtube, inderdaad omdat er zo veel nare mensen tussen zitten. Ik vind het vooral jammer dat dat soort mensen alle andere vegans een slechte naam bezorgen.

Betweterig? Ze staaft haar verhaal altijd met wetenschappelijke bronnen. Dat is een verademing tegenover alle onderbuik-verhalen op youtube.

Ben het wel met je eens dat veel vegan-youtubekanalen worden beheerd door nare mensen, die vooral elkaar aanvallen. Heel irritant.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:11

Freelee the bananagirl undso :')
en the veegancheetah, brrrr vervelende mensen

Ik kijk altijd raw alignment en nog 2 channels met lekker positieve meiden die voornamelijk bezig zijn met positiviteit :D
Alleen al die "why I don't shave en wear underwear"-filmpjes moet ik wel om lachen. :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:56

minikatje schreef:

Ik kijk altijd raw alignment en nog 2 channels met lekker positieve meiden die voornamelijk bezig zijn met positiviteit :D
Alleen al die "why I don't shave en wear underwear"-filmpjes moet ik wel om lachen. :)

Raw alignment ben ik ook fan van :j Het niet scheren filmpje ken ik en snap ik ook zeker, maar geen ondergoed dragen? :oo Die ga ik eens kijken, het lijkt mij nogal onhygiënisch

Edit: Meowjuana maakt (naast de rest van haar gave videos) vaak ook videos over wat ze (veganistisch) eet :j Er is ook een YT-account die het heeft over hoe ze hun kinderen veganistisch te eten geven, maar dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd.
Laatst bijgewerkt door onbarefeet op 28-06-16 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:02

minikatje schreef:

Alleen van Freelee's omschrijvingen word ik al naar :')
Ei = chicken period
Gelatine = powdered death
Melk = pus

Ik snap dat ze niet echt gezond zijn, maar het is niet heel erg accuraat. Mensen die proberen te minderen of vegetariër worden kraakt ze ook af, want je bent nog niet waar je moet zijn. Alles is beter dan niks toch?

Sowieso eten sommige raw till 4 mensen bijna nooit gezond, dat kan toch gewoon bijna niet. Wanneer je alleen maar bananen eet of andere soorten fruit bij elkaar gooit, dan gaat dat toch nooit goed? Juist dingen als bonen zijn heel goed voor je, maar iets koken is niet 'natural' blijkbaar.

Die kaasvervangers zie ik ook wel zitten. Mis bijvoorbeeld creamcheese heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:16

Pas zag ik ook een filmpje bij komen van een best bekende Youtuber die filmpjes maakt over make up, en ze vertelde toen dat zei en haar verloofde sinds kort vegan zijn gaan eten. Echter gebruikte ze nog geen vegan make up, want ze had nog geen goede vervangers gevonden, en daarom was dat nog lastig voor haar, aangezien het ook haar werk was. Maar ze was in ieder geval wel opzoek naar goede vegan make up en stond open voor suggesties ect. Dus alleen maar super goed lijkt mij, maar er stonden heel veel reactie's van mensen die zeiden 'Je bent geen echte vegan' ect ect. Daar word ik ook een beetje moe van hoor. Waarom direct dat afsnauwen, ze zegt toch dat ze er mee bezig is? En ze eet is al vegan gaan eten, en omdat ze bekend is zullen er vast veel andere mensen over veganisme na gaan denken. Dat is toch helemaal top? Of soms berichten op die Vegan Facebook pagina van mensen die heel erg aanvallend zijn, of denken dat ze beter zijn dan andere vegans. Zo jammer. Maar goed, je blijft altijd van de mensen houden natuurlijk :j

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:38

Ik krijg het van mijn omgeving ook erg veel te horen. Ik eet geen vlees, melk drink ik niet, kaas eet ik ook eigenlijk niet en ik eet alleen af en toe een ei van de kippen van mijn vriend die zeker niks te klagen hebben. Ik word alleen heel naar van 100% vegan eten, lichaam laat duidelijk merken dat er iets niet goed is, maar uit bloed onderzoek komt niks. Echter voel ik mij met 1 keer per 2 weken een visje helemaal prima >;)

Ik snap dat dit niet past in het topic, maar mensen vinden dat ik daarom niet mijn best doe omdat ik die vis eet. Supplementen heb ik geprobeerd, dat hielp eigenlijk niets. Ik weet dat vis gruwelijk gedood wordt, maar het dier heeft nog wel in het wild geleefd en vergt het minste van het milieu. Pas op een verjaardag werd ik uitgelachen en werd me bijna een plakje worst in de mond geduwd. Ik was nog niet eens klaar met uitleggen, maar omdat ik al zei dat ik alles had geschrapt behalve die vis namen ze me niet eens serieus. Waren overigens vrienden van vrienden en iedereen at vlees.

Mensen doen al raar wanneer je geen vlees eet, ouders van vriend weigeren rekening met mij te houden en zetten mij (lijkt wel expres?) gerechten voor zonder groente. Want ik heb het nodig, ben zoooo mager. Mensen worden er altijd nerveus van, alsof je anders bent? Hier in de buurt is er sowieso weinig respect voor vega's/vegans. Ik ben dan wel geen van beide, maar het doet pijn dat ik volgens mensen niet mijn best doe en net zo erg bijdraag als leed en vervuiling als de rest van Nederland.

Maar, genoeg negatief gedaan. Vanavond lekker bloemkool gegeten, moest wel eerst de rupsen er uit halen want het komt hier uit de tuin :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:57

Dat herken ik helemaal! Op school eet ik wel eens andersman chips waar dan melkeiwit in zit. Dan kan ik me toch een hoop reactie verwachten wat een slechte vegan ik nou ben.

Sinds wanneer is niets doen beter dan iets...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:00

Vis heeft niet een al te best leven, ze worden gekweekt in kleine kweekvijvers. Heb je al eens gekeken naar visolie?
Wel naar en confronterend vooral dat je je door vis dan wel weer oké voelt... Het uitzoeken waard :)
Wat naar ook de vooroordelen, bluh.

Vindt chips eten waar melk aan toegevoegd zit gewoon omdat je het lekker vind inderdaad niet echt wat voor een vegan sorry :o er zijn genoeg alternatieven zonder melk. En zo niet zou een vegan dat inderdaad laten staan :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:10

Ik vind de impact die dat heeft zo minimaal. Ik koop het ook niet zelf, dus ik zie daar het probleem niet zo in.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:14

Mallow schreef:
Vis heeft niet een al te best leven, ze worden gekweekt in kleine kweekvijvers. Heb je al eens gekeken naar visolie?
Wel naar en confronterend vooral dat je je door vis dan wel weer oké voelt... Het uitzoeken waard :)
Wat naar ook de vooroordelen, bluh.

Vindt chips eten waar melk aan toegevoegd zit gewoon omdat je het lekker vind inderdaad niet echt wat voor een vegan sorry :o er zijn genoeg alternatieven zonder melk. En zo niet zou een vegan dat inderdaad laten staan :j

Ik eet geen kweekvis. Ik koop alleen bij de vishandel die me kan aanwijzen van welke boot de vis komt en dat ze niet met van die vernietigende netten vissen. Visolie komt toch ook gewoon van vis? Misschien wel efficiënter, dat kan...

Ok, ik lieg eigenlijk. Ik voel me nog steeds niet top. Maar merk gewoon dat ik de eerste dagen nadat ik vis eet me weer beter voel en daarna steeds slechter. Onder andere slecht slapen, lusteloos en slechte vertering, hou de details wel even voor me :o
Ik ben bij de dokter geweest, die zei dat het sowieso lag aan wat ik at. Daarna nog terug geweest, bloedtest gehad en niks abnormaal.

Ik weet niet wat het is, zit het tussen mijn oren of niet? Het moet iets zijn in de vis wat ik mis. Ik dacht eerst dat het aan een overschot aan melkproducten kwam van toen ik net het vlees had geschrapt, toen ging ik vlees op brood vervangen door kaas. Maar ik eet eigenlijk zelden nog kaas, melk heb ik nooit gedronken.

We eten trouwens altijd heel puur, nooit iets kant en klaar, afhaal of gewoon slecht/vet. Groenten en aardappelen uit de tuin, geen gif gebruikt. Vlees eigenlijk ook altijd weinig, maar nu dus niet meer. Brood altijd donker en volkoren van de bakker. Dus ja, doe ik m'n best is het nog niet goed? Ik voel me onderhand een beetje defect, ik moet dieren eten om te functioneren...?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:22

Zelf noem ik mijzelf ook geen vegan, wel eet ik overwegend vegan :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:23

Misschien kan je proberen zeewier te eten? Er zijn ontzettend veel verschillende soorten en je kan er enorm lekker mee koken. Met een beetje geluk zit daar het stofje in waar je blijkbaar tekort aan hebt..

Ik heb blijkbaar enorm geluk, ik krijg eigenlijk nooit nare reacties op het vegan zijn. Soms plagen vrienden en collega's me een beetje, maar ik sta echt versteld van hoe vaak er rekening met me wordt gehouden.
Laatst bijgewerkt door batje op 28-06-16 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:24

Dat is prima kaus, voor jou. Maar veganistisch is het niet :)

Lastig zeg Riratio... Krijg je voldoende goede vetten binnen? Slik je vitamine bij?

Hier ook tot nu toe weinig nare reacties, wel lacherige reacties wanneer ik bijvoorbeeld een vlieg probeer te redden of de hele moeie bijtjes wat suikerwater geef. Maar tot nu toe dat altijd positief kunnen beantwoorden :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:31

Ik kreeg gister een rijstwafel met muisjes van een collega! Dat soort dingen vind ik echt superlief en kan ik erg waarderen. Heeft ze dus de halve supermarkt afgezocht naar beschuit zonder ei en vervolgens rijstwafel meegenomen. En dat allemaal voor je gekke vegan collega ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:33

Dat is zo lief ! :)
Op mijn vrijwilligerswerk hebben ze eind aug een bbq, speciaal voor mij met extra groente zodat ik ook genoeg kan eten :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:35

De benaming veganist zal ik mezelf toch nooit kunnen geven. Paardrijden, huisdieren en ze af en toe wanneer het niet anders kan eet ik toch wel iets met een hele lage hoeveelheid dierlijke producten.

Overwegend vegan dus zoals minikatje ook zegt. Ik doe wat ik kan.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:40

Kaus schreef:
De benaming veganist zal ik mezelf toch nooit kunnen geven. Paardrijden, huisdieren en ze af en toe wanneer het niet anders kan eet ik toch wel iets met een hele lage hoeveelheid dierlijke producten.

Overwegend vegan dus zoals minikatje ook zegt. Ik doe wat ik kan.

Hier hetzelfde :j

zeg ook nooit dat ik vegan ben maar dat ik vegan eet. Tuurlijk je zal me ook niet zo snel met een bontjas zien lopen maar paard heeft bv wel spullen van leer etc..

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:47

Zijn bijvoorbeeld zadels die niet van leer zijn (bijna) altijd van slechtere kwaliteit? Ik weet niet hoe het spul heet waar het dan van is, maar ik zou zelf eerder voor zoiets gaan mocht ik ooit een paard aanschaffen. Hoofdstellen etc. kan ik zo nog wel bedenken van bijvoorbeeld touw, maar zadels? :') geen idee..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:57

Jahor je hebt voldoende kunstlederen spullen, ook zadels :j

Ik vind chips eten met melk nou niet zozeer 'doen wat je kan'.. Daar ontgaat mij het hele vegan gebeuren eventjes en misschien ook niet zo thuis in een topic als deze?