Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikita

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:59

Ik heb vorige week havermout met hazelnootmelk geprobeerd, bah wat viel dat tegen zeg! Voor mij weer gewoon met rijstmelk en kaneel.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:15

Ik meld me ook :)
Vanavond de mug cake geprobeerd. Heerlijk! Ook de koekjes vallen hier in de smaak. Iedereen bedankt voor het delen van de lekkere recepten :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:00

Horse_xx schreef:
Ik zag net op instagram nog een leuk receptje en heel simpel, banaan en havermout 1 min de magnetron zonder water of melk. Ga ik morgenochtend eens proberen!

Had je deze nog geprobeerd? Ik ben erg benieuwd naar hoe het gelukt was!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:14

Mag ik vragen wat jullie als lunch eten?

Ik ontbijt elke dag met havermout. Naturel met melk doet t nog prima voor mij. Maar ik wil het eten van brood dus helemaal skippen. Soms neem ik crackers mee naar school. En een soepje/bouillon. Maar havermout is praktisch onmogelijk.. Dus ik sta open voor meer inspiratie :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:41

er zijn wat recepten langsgekomen van koekjes? misschien is dat iets om mee te nemen?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:03

Ik eet als lunch vaak een (groene) smoothie (evt met havermout erdoor), is ook makkelijk mee te nemen in een flesje. 'Gewoon' brood eet ik ook nagenoeg niet, maar ik eet wel redelijk wat roggebrood, is deels gemak, snel klaar en makkelijk mee te nemen, en ik vind het erg lekker ;)

Ik heb ook het voedselzandloperkookboek, en daar staan ook recepten in om crackers te maken van lijnzaad, zonnebloempitten en nog meer pitten en zaden geloof ik (kan ik evt voor je opzoeken bij interesse). Of zelf brood maken van amandel/spelt/boekweit/of ander meel, beetje powerbread idee? Ik weet niet in hoeverre je tijd en zin hebt om daarvoor in de keuken te staan natuurlijk.

http://voedzo.nl/recepten/overheerlijk-power-bread/ (inspiratie met dank aan bokster Horse_xx) Hier kun je natuurlijk enorm in varieren met wat je er doorheen doet.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:21

Sabini schreef:

Ik ontbijt elke dag met havermout. Naturel met melk doet t nog prima voor mij. Maar ik wil het eten van brood dus helemaal skippen. Soms neem ik crackers mee naar school. En een soepje/bouillon. Maar havermout is praktisch onmogelijk.. Dus ik sta open voor meer inspiratie :o

als lunch ook havermout!
's morgens thuis doe ik het met gewone melk in een pannetje op het gas.
's middags op mijn werk met vanille-soyamelk in de magnetron (gewone melk in de magnetron schijnt ongezond te zijn).

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:23

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:35

Sabini schreef:

Gisteren een groenteomelet en vandaag speltpasta met tonijn, basilicum en tomaat. Over van gisteravond.

Meestal ben ik op werk en dan eet ik twee sneetjes zuurdesem met houmous en dan allerlei rauwkost erop (rucola, tomaat, paprika, avocado) en pijnboompitten of walnoten. Deze lunch krijg ik van werk, dus doe ik het er maar mee. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:10

Sabini: gisteren met restjes een volkoren speltpasta bereid, de dag ervoor wraps met soep, soms een keer een grote bak kwark met fruit.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:34

Vanochtend havermout met amandelmelk geprobeerd, viel erg tegen helaas. Heb het ook niet opgegeten (en dat is voor mij best bijzonder, haha). Eerder at ik havermout met magere yoghurt, gewoon onbereid en dat vond ik wel lekker. Dus ik denk dat ik dat morgen weer ga proberen. Kan ik de amandelmelk ook gewoon gebruiken voor pannekoeken o.i.d.?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:45

Jawel :j
Ik gebruik het tegenwoordig overal voor en heb nooit meer gewone melk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:49

'Gekookte' havermout is echt iets wat de eerste keren bijna niet te eten is :') Ik werd er drie keer misselijk van.

Bij de yoghurt-variant heb ik echter nog niet doorgezet, die lust ik nog steeds niet :P

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:01

Ik lunch altijd met soep en salade
Heb even een stipje gezet bij bovenstaande topic voor inspiratie ;)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:38

Sabini schreef:

Met salades kun je eindeloos variëren. Je kunt kiezen voor een salade met pasta, rijst, couscous, quinoa, maar ook bijvoorbeeld met bonen of linzen. Groenten erbij die je lekker vindt, een eiwitbron (vlees, ei, noten) en klaar. Of neem een restje van je avondeten mee, makkelijker kan niet :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:06

Jammer dat sommige recepten zoek raken in de hoeveelheid posts :P Maar er komen lekkere dingen langs.
In de witer eet ik het graag warm, in de zomer koud.
Nu maak ik het dus met melk (probeer soya, maar vind gewone melk nog steeds lekkerder) en in de zomer met yoghurt.
Wil wel wat meer experimenteren met combinaties. Nu houdt het vaak op met banaan enzo.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:11

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:33

fleur_yen schreef:
Ik eet als lunch vaak een (groene) smoothie (evt met havermout erdoor), is ook makkelijk mee te nemen in een flesje. 'Gewoon' brood eet ik ook nagenoeg niet, maar ik eet wel redelijk wat roggebrood, is deels gemak, snel klaar en makkelijk mee te nemen, en ik vind het erg lekker ;)

Ik heb ook het voedselzandloperkookboek, en daar staan ook recepten in om crackers te maken van lijnzaad, zonnebloempitten en nog meer pitten en zaden geloof ik (kan ik evt voor je opzoeken bij interesse). Of zelf brood maken van amandel/spelt/boekweit/of ander meel, beetje powerbread idee? Ik weet niet in hoeverre je tijd en zin hebt om daarvoor in de keuken te staan natuurlijk.

http://voedzo.nl/recepten/overheerlijk-power-bread/ (inspiratie met dank aan bokster Horse_xx) Hier kun je natuurlijk enorm in varieren met wat je er doorheen doet.

Thanks voor de tips van de smoothie, en roggebrood en jeej zelf brood maken vind ik ook een erg goede! :)
Dat voedselzandloper boek heb ik ook. Maar dan niet het kookboek. Is dat kookboek een aanrader?

Thanks Many voor de salade tip :) Jullie brengen me op veel ideeën!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:48

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:15

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:17

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:21

Kameleon94 schreef:
Ik ben helemaal fan van de banaan/ei/havermout pannekoekjes! Ik gebruik daarvoor: 2 eieren, 1 banaan + 3 eetlepels havermout. Even mixen en bakken in de pan, héérlijk!

Sodeletuut: wauw, jouw recept klinkt erg lekker! Dat ga ik zeker nog een keer proberen :)

Hmmm jammie ik heb net je pannenoekjes recept geprobeerd! :D Echt heerlijk! :D Zeker voor herhaling vatbaar, en ook zo makkelijk om te maken. :D

Leuk dat veel mensen het receptje wat ik heb geplaatst ook lekker vinden!

Remember, dat klinkt ook erg lekker! Ik zal het eens proberen van de week! :D

Djilna, misschien is het wel leuk om voor in de volgende openingspost alle recepten die in dit topic zijn genoemd op een rijtje te zetten? :)

KarinvdM, dat is wel een heel negatief bericht, jammer! Ik geniet zo van mijn havermout met sojamelk! Misschien dan toch maar eens iets anders proberen..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:23

Nee, die staan er inderdaad niet bij.
Maar dit is niet de eerste keer dat ik dit soort geluiden over soja hoor.
Ik ben na het lezen van een soortgelijk stuk afgelopen zomer nagenoeg gestopt met sojaprodukten.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:35

Oei als ik thuis-thuis ben dan eet ik het ook wel eens met soya melk

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:42

ik gebruik rijstemelk, heb je in verschillende smaken, ik vind sojaproducten niet erg lekker, heb ze wel geprobeerd