Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SpikkelFire schreef:@ Ellechir: Die minitaart decoratie, doe je de binnenkant dan kleuren met kleurstof?
SpikkelFire schreef:Ahh, zoiets dacht ik al, leuk!
SpikkelFire schreef:Oeeh die zien er lekker uit! Ik heb een keer rainbow cookies gemaakt, heb ze in Australië gegeten en zó lekker! Maar kreeg ze natuurlijk niet zoals daar helaas.En chocolate chip zijn ook altijd lekker.
SpikkelFire schreef:Deze gebruik ik, alleen de baktijd mag zeker 10 minuten langer anders heb je niet gare koekdeeg (ook lekker, maar niet de bedoeling)
Benodigdheden
• 550 gram bloem
• 1 koffielepel bakpoeder
• 1 koffielepel zout
• 250 gram boter (uit de koelkastsmeerbaar)
• 180 gram suiker
• 180 gram bruine suiker
• 1 koffielepel vanilla extract
• 2 grote eieren
• 350 gram zwarte chocolade in kleine stukjes
Bereiding
1. Verwarm de oven op 190 graden.
2. Meng in een kom de bloem met het bak poeder en het zout. Klop in een grotere kom de boter met de suiker, bruine suiker en het vanilla extract tot het romig is. Voed de eieren 1 per 1 toe en klp het mengsel stevig na elk ei. Daarna voeg je beetje per beetje de bloem toe. Als laatste voeg je de chocolade stukjes toe, hier in Amerika worden de chocolate chips in zakjes in de supermarket verkocht indien ze in Nederland nog niet verkrijgbaar gebruik dan de oude manier en hak een tablet chocolade in stukjes.
3. Schep met een lepel rondjes deeg op een anti aanbak bakplaat (deze moet niet ingevet worden) Laat genoeg plaats tussen elk deeghoopje want ze lopen nog wat uit tijdens het bakken.
4. Bak 15 minuten of tot ze mooi goudbruin zijn haal de koekjes uit de oven en laat 2 minuten op de bakplaat afkoelen leg ze daarna op afkoel rekjes en laat volledig afkoelen.
Kinke schreef:Ik heb de laatste paar maanden geen taarten gemaakt, maar wel koekjes e.d.
2 weken geleden nog een macaron workshop gedaan bij Poptasi in Amsterdam. Had ze zelf ook al gemaakt in het verleden maar toch leuk om nog meer info en tips te krijgen.
Verder nog babykoekjes gemaakt voor een collega. En zaterdag volg ik een workshop tulpen en rozen maken (op draad)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]