Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Teigetje008 schreef:Oh ja, en nog een andere vraag, die hier niet helemaal thuis hoort, maar er is vast wel 1 van jullie die het weet:
Ik heb een klimroos staan. Deze heeft slechts 2 takken, van wel bijna 2 mtr lang. De knoppen komen al, maar volgens mij moet ik hem snoeien?
Ik wil graag dat hij wat meer de breedte in gaat. Iemand hier ervaring mee?
Tallie1979 schreef:Leonie, ik had 6 aardbeienplantjes voor 8 euro bij intratuin.
Ik heb echter mijn plantjes in de bakken gedaan en nu buiten staan. Nu lees ik hier van mensen die ze nog binnen hebben staan, ik twijfel of ik mijn plantjes niet binnen moet halen?
falionrule schreef:Tallie1979 schreef:Leonie, ik had 6 aardbeienplantjes voor 8 euro bij intratuin.
Ik heb echter mijn plantjes in de bakken gedaan en nu buiten staan. Nu lees ik hier van mensen die ze nog binnen hebben staan, ik twijfel of ik mijn plantjes niet binnen moet halen?
Ik denk zelf dat jouw plantjes al groter en wat sterker zijn, maar ik weet het niet zeker
Verder ben ik ook een leek, dus ik ga geen advies geven voor binnen of buiten
Ik ben vanmiddag eindelijk begonnen met zaaien![]()
uitjes, suikermaïs, een rijtje radijsjes en schorseneren, ik ben vooral benieuwd naar de laatste! Het schijnt erg lekker te zijn
Tallie1979 schreef:Schorseneren ken ik niet. Suikermais is erg lekker!!
Ik heb ze toch binnen gehaald, er zitten al een paar bloemen in, zonde als die kapot gaan..
anneliesdj schreef:Teigetje008 schreef:Oh ja, en nog een andere vraag, die hier niet helemaal thuis hoort, maar er is vast wel 1 van jullie die het weet:
Ik heb een klimroos staan. Deze heeft slechts 2 takken, van wel bijna 2 mtr lang. De knoppen komen al, maar volgens mij moet ik hem snoeien?
Ik wil graag dat hij wat meer de breedte in gaat. Iemand hier ervaring mee?
Klimrozen moet je juist niet snoeien omdat ze omhoog gaan.
2 of 3 opgaande takken is normaal, die bind je aan en maken zijtakjes waar de rozen aan komen, alle andere scheuten knip je bij de grond af. Elk jaar groeien ze wat verder omhoog en na verloop van jaren worden die hoofdtakken onderaan vrij kaal, dan kies je een stevige nieuwe scheut die hem gaat vervangen, dus knip de oude bij de grond af. Maar dat doe je natuurlijk met maar één tegelijk, anders hou je geen struik over
Als je hem in de breedte wilt hebben zul je meerdere rozen naast elkaar moeten planten want meer dan 2 of 3 hoofdtakken maakt ze veel zwakker en geeft dus minder rozen.
Sjolvir schreef:Super tip wat betreft die klimroos, ik had ze namelijk ander volgens jaar ook doodleuk tot aan de grond afgeknipt (nou ja bijna), want dat stond op de verpakking!