pjer schreef:Ik bak graag taarten en geef ze ook wel als kadootjes bij verjaardagen (als het gevraagd wordt), heel leuk en lekker natuurlijk maar ik wil niet atijd het zelfde maken. Nou heb ik een nichtje wat gluten vrij moet eten.. dus het verzoek of ik ook een gluten vrije taart kan maken. De eerste keer heb ik een zachte chocolade taart gemaakt en een cheesecake waarvan ik de bodem had vervangen door een geplette glutenvrije koekjes laag. Erg lekker. Maar goed deze combi heb ik nu ook al 2x gemaakt dus het is tijd voor iets nieuws.
Hebben jullie misschien ideeen voor een gluten vrije taart of een taart waarbij de bodem makkelijk vervangen kan worden door een geplette koekjes laag?
Ik zat al te denken aan een koude kwark taart (maar daar moet een poeder doorheen en ik weet niet of dat gluten vrij is) of een monchoutaart.
Bij de tuinen hebben ze ook meel voor gluten vrije taarten, misschien kan ik dat gebruiken voor een appelcake. Heeft iemand misschien ervaring met dat meel? het is van Schär.
http://www.24kitchen.nl/shows/rudolphsbakery/recepten/amandelappelcake-met-vanille-cr%C3%A8me-fra%C3%AEche-glutenvrij
dit recept is glutenvrij en lijkt me ook erg lekker