Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:54

Anoniem schreef:
Tupperware bakje?

Dat kan ook idd. Wel een gesleep voor dat spul (vriendlief slaat het meestal ook al voor me in wanneer ik kom) dus heb daar ook veel te eten :D

Over vriendlief gesproken, die heb ik nu zover dat hij iig fruit eet. Was nog best een opgave :P

_Tara_

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:19

Huttenkase kun je ook een brief sturen dat ze je een dekseltje sturen toch? Tenminste, dat was een aantal jaar geleden zo :P

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:28

Cayenne schreef:
Ja, met tomaat is het ook lekker! alleen dan is het zo'n geknoe op een cracker :')
Ik vind het alleen jammer dat die kuipjes geen fatsoenlijke deksel hebben. Op deze manier is de smaak snel weg en vind ik het na 3 dagen al ranzig :=

Je kunt via de klantenservice van danone deksels bestellen (gratis) voor huttekasebakjes.

Edit: ik had beter eerst even verder kunnen lezen :')

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:56

Nog even over bakken in roomboter. Als je het zo uit het pakje gebruikt en verhit in de pan heb je grote kans dat de melkbestandelen verbranden en verbrand spul wil je liever niet eten. Wat je kan doen id de boter klaren en de vetten scheiden van de melkbestandelen . Zonnebloemolie kan je verhitten tot 180 Gr. Daarboven vervormen de vetzuren ook. Voor de verhoudingen 3 6 9 omega kan je beter voor een andere olie kiezen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 22:18

Klinkt erg ingewikkeld Hesterve. Bestaat er ook een olie/vet dat je gewoon kunt gebruiken zonder allemaal toeren te moeten uithalen? :')

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:08

Ja hoor, kokosolie en arachideolie

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:26

Inderdaad wat krijn zegt. Je kunt in de natuurwinkel ook geklaarde boter kopen dan heet het vaak Ghee. T is echt niet zo moeilijk om het zelf te maken hoor:pakje roomboter langzaam laten smelten op t vuur en dan scheiden de vetten en melkbestandelen vanzelf . Voorzichtig het vet in een potje schenken en van wat er overblijft gebruik ik vaak voor een cake. Krijg je hele lekkere roomboter cake van.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 22:38

Thanks voor jullie reacties :)

Hesterve: het is misschien wel makkelijk, maar ik heb zo'n overvol leven momenteel dat iedere extra handeling er één te veel is zeg maar. Ik probeer me met eten heel erg te richten op makkelijk en gezond, anders trek ik het even niet :+ Dus ook nog denken aan dat ik die boter moet scheiden als ik ga koken, is me net een 'cognitive load' teveel. Dan ga ik liever voor een product dat wel gewoon simpel te gebruiken is. Ik hoop dat ik niet te wanhopig overkom btw :')

Heb de koekjes van een paar pagina's eerder inmiddels ook gemaakt met appel en kaneel, suuuperlekker :D Ik ga dus nooit meer boter gebruiken in een koekjesrecept, het kan gewoon zonder! Zeker handig als je een beetje aan de lijn wilt doen.

Vriendlief had vanavond trouwens de kipfilet gestoofd in rode wijn, is wel een aanrader :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:42

hier staat vanavond weer de preirisotto op het menu, die vind ik echt heerlijk :) Met geitenkaas en paprika.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:59

Snap het wel hoor vogeltje! Hier ook dagen die zo vol zitten of vermoeiend zijn dat bij mij praten zelfs te veel kan zijn.... Zelf gebruik ik ook het meest cocosolie maar als ik roomboter over heb of een x de tijd neem om te koken of een lekkere cake wil maken maak ik weleens geklaarde boter. Het vet is ook lang houdbaar en hoef je niet voordat je gaat koken nog te klaren.
Die kip klinkt goed! Heeft hij er nog meer bij gedaan of pure kipfilet gestoofd in r.wijn?

Gister pas om half negen thuis om eten te koken. Had nergens meer zin in en heb een yellowfisch filet gebakken en wat broccoli gestoomt .Die combi smaakte erg goed.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:54

Die preirisotto klinkt goed! Ik ben gek op geitenkaas :9

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:18

Waar komen jullie recepten voor de preirisotto en gestoofde kip vandaan dames?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:57

Die gestoofde kip gewoon uit het brein van mijn vriend :') je hebt ook heel goede receptensites!

Hesterve: hij heeft m gestoofd in een klein beetje roomboter en voor de rest rode wijn :)

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:05

Hahaha

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:20

heeft iemand van jullie ook ervaring met berry blasters?? "Het ontgiftingsdrankje"?
Lees er wisselende verhalen over, dus ben heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die er ervaringen mee hebben..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:52

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:56

inderdaad verhelderend linkje! Dank je wel!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:16

Heb net de mild en creamy vanille uit de bonus op met granaatappelpitjes. Erg lekker! Maar ik vond die mild en creamy wel erg zoet! Had ik niet verwacht.

Vanavond eet ik weer het linzen/groentestoofpotje die iemand hier ooit geplaatst heeft. Erg lekker en erg gezond ook! :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 18:58

Mara: heb je daar het recept misschien van? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:15

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:06

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:11

oeh, die ziet er lekker uit...en die site is gebookmarked

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:17

Die ziet er ook lekker uit. Ik wil die andere eerst eens maken.
Ik snap niet waarom ik linzen en kikkererwten door elkaar haal, daar zit toch wel verschil in. :D

Op die site staan lekkere recepten! :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:34

Haha ik heb precies hetzelfde hoor Karin! Ik zat al te denken aan het blikje kikkererwten wat ik ging halen totdat ik voor het schap stond en me opeens bedacht dat het een linzenstoofpotje was ipv kikkererwten. :')

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:36

Vandaag een heerlijke kip korma gemaakt zonder pakjes/zakjes/supermarkt boemboe's. En het is zowaar gelukt! Dit recept ga ik zeker bewaren. :)

Vandaag op de markt ook een mango en doosje druiven voor maar 2 euro gescoord. Verder nog kiwi's en minneola's uit de bonus meegenomen, dus ik kan er weer tegenaan met me vitamine C. :D