Nou, laat maar ff weten hoe ie smaakte!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben gister begonnen aan het South Beach dieet (iemand bekend mee?) en aangezien jullie ook redelijk op de kh letten leek me dit wel een geschikt topic voor mij
Ik heb eerst een tijdje het 'minder en gezonder eten dieet' geprobeerd, maar daar kreeg ik echt vreetbuien van. Nu met South Beach moet ik twee weken afkicken van suiker en zetmeel en ik denk dat dat wel even goed voor me is.
_Noor schreef:Lisa, welkom maar wij letten niet zozeer op de kh maar op gezonde en voedzame voedingsstoffen! KH hebben we allemaal nodig, maar in welke vorm en op welk moment is iets waar we wel over nadenken.
Je lijstje vind ik overigens niet zo verkeerd, maar mis wel (rauwe) groenten en fruit!
Het klopt dat er geen fruit op staat, je moet eerst twee weken 'afkicken' van suikers en zetmeel dus je mag ook geen fruit.. _Noor schreef:Lisa, welkom maar wij letten niet zozeer op de kh maar op gezonde en voedzame voedingsstoffen! KH hebben we allemaal nodig, maar in welke vorm en op welk moment is iets waar we wel over nadenken.
Je lijstje vind ik overigens niet zo verkeerd, maar mis wel (rauwe) groenten en fruit!
maar volgens mijn mede-veganisten is dat een vreselijke misdaad. De eigen gezondheid is een leuk bijkomstigheidje, maar dan moet het wel goed gaan 
ik heb vandaag dus een blikje suikervrije red bull op, een plakje peperkoek, een bakje aardbeien en nog een glas soja-melk. Vanavond gaan we uit eten bij een veganistisch restaurant, ik ben benieuwd!
Had ze eigenlijk misschien ook gewoon niet moeten kopen. Ga zo vlug eten koken, heb niet heel veel tijd, moet zo weer werken. Ik kook eenvoudig zilvervliesrijst, heb een hamlap in stukjes gesneden en vanmiddag in de koelkast gezet met een ketjap marinade. Dit bak ik dan op samen met champignons en erbij komen diepvriesboontjes met een sajoerboemboe erover. Heb besloten dat ik toch snel wil leren hoe ik zelf boemboe´s kan maken want dat E621 nummer dat er standaard in zit staat mij gewoon tegen.

Ik dacht dat ik wel een goede combi had maar ik proef heel de kruidenkaas en de zalm niet!
dus meteen groenten en fruit ingeslagen! Dat is zooo goedkoop, het scheelt echt de helft, en het zijn supergoede spullen! Alleen over het vlees twijfel ik een beetje. Alles komt uit Duitsland. Is dat een beetje te doen, of zijn die beesten allemaal (meer dan in NL) vergiftigd?
Er staat nu een lasagna in de oven
Biologisch rundergehakt met allerlei groenten en volkoren lasagnebladen. En als sausje gezeefde tomaten met oregano en een scheut halfvolle melk. Had er echt zin in!
leuk allemaal nieuwe mensen!
ik vind het ook smerig.
Ik vind roggebrood heerlijk 
Al is dat sowieso niet zo gezond!
) en wat brokjes danish blue door 75 gram pasta heen!