Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:01

meggiemeg schreef:
Ze sputteren wel onze mannen maar als ze een stuk taart of een heerlijke cupcake voorgeschoteld krijgen hoor je ze nergens meer over...

*denkt aan vriendje van Patricia die gisteren ongegeneerd de 6 mini-cc's heeft opgegeten die nog over waren van zaterdag* _O-

Crista, jammer van de bobbeltjes maar de taart is érg leuk geworden!! En lekker geshopt! Wat heb je gekocht?? En wb geld vragen, ik ga eind april m'n 1e taarten voor anderen maken en ondanks dat ik het zelf heb aangeboden (ook om te oefenen) zeiden ze beide dat ze wilden betalen voor de ingredienten :) Het moet wel leuk blijven, t spul is duur zat :=

Dorus

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:03

Harde botercreme is juist fijn! Je kan dan heel fijn met een heet met de oneffenheden gladstrijken en als je daarna bekleed is hij echt retestrak!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:06

Hmmm met een heet mes de botercreme gladstrijken, daar had ik nog niet over nagedacht! Goed idee!!

En ik heb huidskleur kleurstof gekocht, voor het eerst poeder ipv gel, maar vind gel toch fijner geloof ik, wordt wel meer een troepje maar vind die poeder maar niks.... Ging helemaal plakken enzo, nee vond het maar vies met die poeder haha. En een moddeling tool setje en nog wat fondant, zag alleen gisteren pas dat ik ook weer biscuit mix nodig had, ach, komt van de week wel weer, ze zitten hier zowat om de hoek....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:10

Poeder? Dat heb je door je fondant gemixt? Da's geen goed idee. Poeder gebruik je om op je fondant extra accenten te leggen, dat doe je met een kwastje. Als je de poeder mengt met alcohol dan kun je er mee schilderen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:32

hooowwww, er is me dus weer wat aangesmeerd, beetje jammer weer.... Wordt er zo moe van haha, ik heb er zelf de ballen verstand van dus ga maar uit van wat ze in die taartenshop zeggen.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:42

Kan het geen misverstand zijn geweest? Lijkt me sterk dat ze je voor zo'n klein dingetje iets wilden 'aansmeren' :) . Dat kost eerder een klant dan dat het 1 oplevert ;)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:43

nou.... dit is niet de eerste keer dat ik met iets anders thuis kom als waar ik om heb gevraagd.....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:45

En omdat je zelf ook nog niet helemaal thuis bent in de materie stel je onbewust misschien wel een vraag die voor meerdere uitleg vatbaar is. En dan zal je natuurlijk altijd zien dat die dame in de taartenwinkel hem net op die andere manier interpreteert dan dat jij hem bedoeld :(

Maar.... Met die poeder en een kwastje kan je wel hele mooie effecten creeren. Misschien niet direct wat je zocht, maar wel zeker heel bruikbaar en misschien uiteindelijk wel een veel mooier effect ook nog!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:58

ik kan uit ervaring spreken omdat ik zelf ook in een 'taartwinkel' heb gestaan en dan begreep ik ook wel eens verkeerd wat men zocht, er zijn zoveel mogelijkheden en spullen dus dan heb je dat al gauw.
Anders vraag je het de volgende keer eerst hier in het topic :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:48

Als goede verkoper vraag je door en geef je niet het eerste beste mee :)

Hopelijk kun je het nog als verf gebruiken Crista.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:58

Lekker kort door de bocht Dais. Uiteraard stel je vragen en dan nog kun je het soms over iets anders hebben dan je klant.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:17

Ik ken het. We zaten vorige week bij de bank voor een hypotheek en mijn man is er een heuse ster in om iets te vragen op een bepaalde manier wat absoluut niet lijkt op wat hij bedoelt. Hij brengt het dan zo raar onder woorden dat het op iets totaal anders lijkt. Ik zit er dan naast en weet precies wat hij bedoelt en zeg dan ook dat hij het niet zo bedoelt maar zo.
Het is ook lastig omdat je zoveel spullen hebt in een winkel. Soms komen klanten heel zeker over in wat ze bedoelen terwijl ze helemaal niet zo goed weten waar ze het over hebben. En als het op dat moment erg druk is heb je ook niet zo veel tijd als je zou willen om er even goed op door te vragen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:29

hmmmm denk niet dat dat hier allemaal het geval was... ik was de enigste klant in de winkel en vroeg letterlijk om kleurstof om fondant mee te kleuren in huidskleur.

Maarjah, gedane zaken nemen geen keer... Het is gelukt, al was het een partij prutswerk, dus komt wel goed :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:32

zo hielp ik een keer een mevrouw die een decoratie van aardbei op cupcakes wilde maken. Hoeveel marsepein ze dan moest hebben?? Dus ik...hoeveel cupcakes wilt u maken (weet niet meer precies hoeveel het waren) en toen begon ze uit te leggen wat ze wilde, op mij kwam het over alsof ze een aardbeitje wilde boetseren. Uitstekertje erbij gezocht om blaadjes te maken..prima...Ze snuffelde nog wat verder, ik hielp een paar andere klanten...Toen die weg waren zei ze opeens: ik heb een boekje bij me, zal ik het even laten zien? Dus..boekje tevoorschijn....had helemaal niets met geboetseerde aardbeien te maken, het rondje op de cupcake was de aardbei! Rood, met een reliefje van stipjes erin......Ok??!!! Toch nog maar even een reliefrollertje met stipjes laten zien. Ze had het dus heel anders uitgelegd of ik had het heel anders opgevat dan wat ze bedoelde.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:33

hmmm...da's dan wel slordig als ze niet doorvragen Crista.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:44

Had pas een tractatie gemaakt voor een vriendin (60 cakepops) had haar een specifiek lijstje gegeven met wat ze moest halen, vrouwtje in de winkel zei tegen mijn vriendin volgens mij heb je geen idee wat je moet gaan doen en hoe het werkt. Ze probeerde mijn vriendin nog wat andere spullen te verkopen (die ik dus wel genoeg op voorraad heb) nee zei mijn vriendin (hoor het haar zo zeggen) ik heb deze spullen nodig en diegene die ze gaat maken weet wel wat ze doet... En ja je kunt soms een uitleg op meerdere manieren opvatten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:11

Hoe vinden jullie mijn Kitty CC's?

Afbeelding

Ik vind dat uitsnijden echt een ***werk zeg.
Gebruiken jullie Tylose met het puzzelen van plaatsen en waarmee snijden jullie uit??
Heb een schilmes geprobeerd, een sateprikker en een stanleymesje.
De laatste werkte het best, maar nog niet helemaal naar mijn zin :(

Hmm, ik bestel alles via webshops, dus kan niemands iets kwalijk nemen als ik iets verkeerds bestel :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:21

ik vind ze heel leuk en ik doe altijd uitsnijden met een schilmesje wel een scherp en dan echt langs de afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:31

Barock, ze zijn wel erg leuk geworden hoor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:04

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:01

Vraagje heb je ergens een how to use kabouter boetseren??
Ik wil over 2 weken een kabouter plop taart maken voor me nichtje

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:28

Chantaltje23 schreef:

Ik heb overlaatst een plop-taart gemaakt, met een puzzelplaatje.
Hier kun je mijn taart zien: http://naomi-taart.blogspot.com/2012/04 ... r-een.html

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:34

nokie schreef:
Chantaltje23 schreef:

Ik heb overlaatst een plop-taart gemaakt, met een puzzelplaatje.
Hier kun je mijn taart zien: http://naomi-taart.blogspot.com/2012/04 ... r-een.html

Die is wel mooi zeg maar wil graag een 3d proberen

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:52

Weten jullie misschien iets voor mijn moeder?

Ze wordt 42 en houd ook van paarden.

Ik maak 1 biscuit.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:59

Chantaltje23 schreef:

Bij DLT heb ik eens een topic gezien met allemaal how-to's op een rijtje :j . Zal vast een kabouter bijzitten, je moet m alleen ff zoeken, weet zo niet waar deze meer staat :D