Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:23

Hellen je gaat trots op me zijn. Heb twee veganistische burgers gekocht. Straks op kamers is het streven ook 1X per week veganistisch te koken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 23:25

Tip voor de lunch :Y)
Een broodje met kruidenkaas en druiven :D
Heel apart maar superlekker

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:58

Ik heb dit recept een poosje terug van een bokker (Mo_86) gekregen. Ik heb het vandaag (ahum, gister) weer gemaakt. Het is zooo lekker en makkelijk :Y), en goede recepten dienen gedeeld te worden . Pasta met kaas-roomsaus.

Voor 2 tot 3 personen:
Flesje kookroom
Zakje parmezaanse kaas (=100 gram), hiervan een kwart overhouden om over de pasta te strooien
Half stuk pecorino kaas (=100 gram)
Klein scheutje wijn
Snufje witte peper en nootmuskaat
Tagliatelle, maar andere pasta kan ook prima (Zelf gebruik ik spaghetti)
Rucolasla
Toscaanse Carré van de Albert Heijn.

Voor de saus:
De room in een pannetje verwarmen, hier ook meteen driekwart zakje parmezaan bij en een half stuk pecorino raspen en toevoegen, dit op laag vuur mengen tot het gesmolten is, dan een klein scheutje wijn erbij en een snufje nootmuskaat en witte peper. Als laatste kun je eventueel nog een klontje roomboter toevoegen.

Opdienen met de rest van de parmezaan erover, en de rucola en de carre.
---
Ik doe er zelf geen nootmuskaat, wijn en carre bij, omdat ik die niet altijd in huis heb.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:21

Mis je de wijn als je het er niet bij doet? Want wij drinken nooit wijn, dus hebben het ook niet in huis. Verder lijkt het me heerlijk :9

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:34

Ook lekker en supersimpel. Broccolischotel (noemen wij het).

Maakt aardappelpuree (uit pakje kan, maar ik doe het altijd van 'echte' aardappels).
Je kookt de brocolli net niet helemaal gaar en doet er een beetje olijfolie op en eventueel bouillonpoeder.
Aardappelpuree op de bodem, broccoli erop, kaas erover heen en wat paprikapoeder en zonnebloempitjes. In de oven totdat de kaas is gesmolten en smullen maar.

Zonnebloempitten zijn supergezond http://www.voedingswaardetabel.nl/voedi ... del/?id=36.
Ik doe er altijd appelmoes bij, maar dat vind ik gewoon lekker...

Kan trouwens ook goed met witlof. :D

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:37

Oh ja nog een goede tip.

Kaasplak:
Je doet wat paneermeel in een pan met antiaanbaklaag. daarovereen plakken kaas (niet te veel anders kan je hem niet meer omdraaien. Paneermeel eroverheen. pan op superlaag vuur zetten met deksel erop. De kaas smelt, je draait de plak een keer om en je hebt kaasplak. Heel lekker! kan je toch nog avg'tje eten. (aardappels, vega, groenten)

Ook lekker bij andijviestampot.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:21

Pippaa schreef:
Mis je de wijn als je het er niet bij doet? Want wij drinken nooit wijn, dus hebben het ook niet in huis. Verder lijkt het me heerlijk :9

Ik maak hem dus niet met wijn, ik drink meestal nog geen glas alcohol per maand (en dan nooit (witte) wijn). Ik heb het dus nooit in huis. Ik mis het niet. Misschien als je gek bent op een beetje kick dat je er dan wijn bij doet. De pasta is trouwens vrij machtig. Wij eten er met zijn tweeen van.
De pecorino in dit gerecht is wat de saus helemaal af maakt, maar hier blijken wij pecorino alleen lekker te vinden in deze saus of op een pizza (in goed gesmolten vorm lijkt hij wat zachter van smaak). Gooi het restant van de pecorino niet in zijn geheel op je omelet als je niet van heel sterke smaken houd.

@zuske: Kaasplak is super ja! Ik wentel de plakken kaas altijd in ei, daarna in paneermeel en daarna doe ik ze in de pan.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:04

ei heb je dus eigenlijk niet nodig omdat kaas redelijk vet is en het vet de paneermeel al bindt. Maar het kan natuurlijk wel :D.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 17:09

Ik eet vandaag:

Citaat:
Tomatensoep vooraf, Quesadilla's gevuld met gehakt of mozzarella en een frisse salade erbij, met als toetje heerlijke citroentaart

:D en daar ga ik nu heen, tot vanavond!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:59

Gister was er bij mij op het werk een grote groep. Een vrouw daarvan bleek vegetariër, maar dat was niet doorgegeven. En wij hebben geen een vegetarisch gerecht op de kaart. 'S middags heb ik nog een man geitenkaassalade gegeven zonder spekjes. Dat wilde deze vrouw niet, dus werd het ravioli met tomatensaus. Hoorde ik haar daarna tegen een tafelgenoot zeggen: ik zal wel eens een keer lekker uiteten gaan Tss.... Iig negatief.
Dat vond ik erg jammer van haar houding. Het was allereerst heel druk, waardoor het moeilijker is om iets creatiefs uit de mauw te schudden (oa omdat ze nog 14 tafelgenoten had, genoeg verschillende gerechten om te maken). En ten tweede, wij hebben niets vegetarisch op de kaart (welke op internet staat). Zelf zou ik dan of a, naar een ander restaurant gaan of als je kieskeurig bent b, aangegeven wat je dan wilt. Ze zei ook dat ze nog nooit lekker uiteten was geweest. Ik wel hoor?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:13

Haha ja ik ga ook vaak zat lekker uit eten := Okee vaak zat is overdreven maar wanneer ik uit eten ga is het lekker, laat ik het zo zeggen :D
Tja ik ken het hoor, als je speciale wensen hebt geef je het toch door? Als ik (stel ik eet vlees) naar een all you can eat spareribs restaurant ga ga ik toch ook niet miepen dat ik geen spareribs lust :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:50

Ik kan altijd super vegetarisch uit eten! Vaak nog surprise menu ook (geef ik door bij reserveren). Waarschijnlijl is die vrouw gewoon een zeur.. Als vega krijg je nou eenmaal gauw een geitenkaassalade en pasta... Ik zeg wel eens dat ik de idealideale vegetariër ben, omdat ik alles lust! Enne... Mijn tafelgenoten zijn altijd jaloers op mijn gerechten!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:29

Mijn collega's ook altijd op mijn verse eten terwijl zij uit een savendish eten :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:36

Jaaa vaak is vegetarisch gewoon lekkerder dan vlees :D
Kaas, groenten, champignons, hmmm :Y)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:16

Hmmmm ja, alles met champignons en andere paddestoelen <3 En courgette, aubergine.... Hmmmmm

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:37

mirjamsel; dat heb ik ook! Ik lust buiten vlees zo ongeveer alles! Er zijn wel dingen die ik minder lekker vind( dat komt vaak uit een pakje) maar ik eet het wel gewoon altijd.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:45

Ik vind dat vaak wel lastig in een restaurant. Vooral omdat ik eigenlijk niet zo van kaas houd. Alleen gesmolten boeren belegen of jonge kaas. Maar alle schimmelkaasjes ed, iew.

Heeft iemand wel eens iets gemaakt met silken tofu? Ik heb een pakje in mijn koelkast liggen, maar weet nog niet wat ik er mee moet.

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:14

Hallo,

ik heb even een vraagje slikken jullie toevallig ook vitamine pilletjes of eten jullie aan vleesvervangers ofzo?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 00:16

Ik slik niks maar misschien is het wel een idee om het toch te gaan doen (kan geen kwaad natuurlijk). Maar die dingen zijn zo duur :=

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:20

ylva538 schreef:
Hallo,

ik heb even een vraagje slikken jullie toevallig ook vitamine pilletjes of eten jullie aan vleesvervangers ofzo?

Geen vitamine pillen, wel vleesvervangers :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:37

Vleesvervangers en soms een eitje. Ik neem een multivitamine bruistablet als ik wondjes in mijn mond heb of als ik denk dat er een griepje op komt zetten. Zit natuurlijk tussen de oren, want dan is het al te laat :P Verder geen dagelijkse vitamines.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:50

Ik slik B12 en eet soms vleesvervangers :j van vleesvervangers ben je niet afhankelijk hoor, die zijn er voor het lekkere.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 08:03

Of voor het makkelijke :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:03

Ik slik vitamine b12. 7.35 per maand. Anders ben ik al na 8 uur wakker te zijn, moe.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:09

Ik slik multivitamine van de kruidvat. Vorige week twee bussen gehaald van 120 tabletten voor 5 euro. Eet geen vleesvervangers, alleen tofu. Heel af en toe valess, maar de ervaring leert dat ik ze over datum laat gaan en weg kan gooien. Ook een beetje zonde.