Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:17

Oh is dat zo simpel, wist ik ook niet. Weer wat geleerd! Dankje Rinske. :)) En dankje Ingrid voor het stellen van de vraag. :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:19

Ashleey_ schreef:
Marchador schreef:
Ik volg al enige tijd jullie topic, wat ontzettend leuk. Ik ben al wat inspiratie aan het opdoen voor (jawel niet lachen) de Kerst!
Via Bokt en google ben ik veel linkjes tegen gekomen voor de benodigdheden, maar waar ik nog niet uitkom en misschien kunnen jullie me erbij helpen. Wat is het verschil tussen fondant en marsepein? Nu zal dit vast een ontzettend rare vraag zijn, maar via wikipedia kwam ik er maar niet achter.

Hee jouw ken ik volgens mij nog van de nachtbokkers :-P

Om het heel simpel te zeggen.. Marsepein is van suiker en amandelengemaakt en fondant bestaat uit alleen suiker en...... *naam kwijt

Ja dat kan wel kloppen Ashley!
Oh ja marsepein vind ik ook echt niet lekker en vaak overheersend, dus fondant is eigenlijk hetzelfde maar de smaak is anders als ik het nu goed begrijp.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:24

milou123 schreef:
Falona schreef:
Heeft iemand trouwens wel eens de Silverwood cake pan in de vaatwasser gehad? Volgens de verpakking mag hij dat niet, maar hubbie denkt dat het geen probleem is. Ik durf het alleen niet goed te proberen, maar krijg hem met de hand ook niet naar mijn zin schoon.

Ja vriendin van mij per ongeluk, mijn cake pan. :+
Hij doet het nu nog wel, maar ik vind hem wel minder fijn nu. Blijft meer plakken en het biscuit was zwart (al kan dat ook aan die oven liggen).
En hij is ontzettend lelijk geworden, meen ook ietwat scheef in de bodem (bolling). Geen aanrader dus. :n

Jammer van je cake pan :(:)
Maar dan ga ik het maar niet proberen met die van mij :o Dat het eventueel door de hitte zou kunnen vervormen had ik al bedacht, als hij met een beetje spanning erin staat, maar van de andere kant staat hij ook in een oven van 150-170 graden en daar komt hij wel heelhuids uit.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:59

Wow die kaarsen zijn gaaf! Ga ik ook onthouden voor rond kerst. Ik had al eens zingende 'kerstkaarsen' gezien. Was ook erg leuk.

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:59

Zonnetje81 schreef:
Ik denk die foto heb ik al gezien, op facebook kwam ie voorbij :+
heb ik jou op facebook dan :P (ben nog niet echt heeel goed in facebooken namelijk :P )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:07

Clausje schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik denk die foto heb ik al gezien, op facebook kwam ie voorbij :+
heb ik jou op facebook dan :P (ben nog niet echt heeel goed in facebooken namelijk :P )

Waarschijnlijk via mij of een van de andere gezamelijke vriendjes, afhankelijk van je instellingen kunnen vriendjes van vriendjes je foto's zien. Net als bij hyves volgens mij, al ben ik dan weer niet thuis in hyves :+

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:19

Falona schreef:
Clausje schreef:
Waarschijnlijk via mij of een van de andere gezamelijke vriendjes, afhankelijk van je instellingen kunnen vriendjes van vriendjes je foto's zien. Net als bij hyves volgens mij, al ben ik dan weer niet thuis in hyves :+
thnx voor de info (lekker off-topic sorry :) )

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:26

asjemenou schreef:
IngridB schreef:
Heeft iemand van jullie weleens petit fours gemaakt?
Wil ze eens gaan maken, maar hoe begin je met zoiets? Een grote biscuit bakken en dan in stukjes snijden?

Idd een grote plak kapsel bakken en 2 keer doorsnijden en vullen. Bovenkant ook heel dun afsmeren.
Bovenkant een laagje marsepein over doen. Daarna invriezen.
Dan in vierkantjes snijden en met een vorkje op zijn kop tot ongeveer 3/4 door de fondant halen. Zorgen dat het overtollige fondant eraf is door hem en wiebeleent uit te halen zeg maar, weet het niet beter uit te leggen. :+ Dan weer omdraaien en voorzichtig vorkje eruit halen en wegzetten.
Dan de bovenkant versieren en klaar! :)

Ik snap het niet helemaal :D . Wat bedoel je met door de fondant halen? Is dat vloeibare fondant dan? Dan haal je de marsepein ook
door de fondant?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:00

Ingrid ja, petitfours horen officieel idd met een laagje vloeibare fondant en marsepein.

Leuk zeg, die kaarsentaart, idd meer kerst dan zomer, maar schattig is hij iig. Ik kan alleen nooit meer een kersttaart maken :/ eigenwijze zoontje van mij vond 1e kerstdag wel een leuke geboortedag :)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:13

Die kaarsen taart is leuk gedaan, leuk idee voor de december maand inderdaad!

Ik heb gisteren biscuit gebakken, zijkanten ook bekleed met bakpapier en hij kwam er super mooi uit!! Morgen vullen met slagroom, advocaat, boerenjongens en chocola (is voor oma :))

Nog even offtopic wat betreft supermarkt, ik vind c1000 en jumbo ook duurder, in Amerken zal de jumbo goedkoop zijn maar bij de appie neem ik meestal ah huismerk en daardoor bne je toch goedkoper uit.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:16

Die slagroomtaarten zien er zo lekker uit dat ik al heel de avond en ochtend aan het denken ben om er zelf 1 te maken :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:16

Wel/niet duurder gaat ook alleen maar over A merken, dus gelijkwaardige producten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:29

Ik heb mijn silverwood multi size pan in de vaatwasser gedaan. Mijn advies, niet doen!
Hij is wit aangeslagen, zitten een soort vieze witte druppels op, ziet er vies uit maar het gaat er dus niet vanaf.

Wel/niet duurder is idd met A merken.
Ik heb wel eens een standaard lijstje met een paar dingen vergeleken, aldi met AH euroshopper. En wat bleek, met veel dingen is de prijs gelijk, en met sommige dingen was AH euroshopper goedkoper.
(lijstje ging om bijv suiker, kruidenkaas, spinazie uit de vriezer, eigen merk koffiepads...)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:38

wat goed dat je dat vergelijkt!! ik loop altijd standaard door de appie! en als ik een feestje of bbq heb ga ik soms naar de lidll/aldi, vooral voor frisdrank.
en als ik dan bij de c1000 in het dorp ben geweest schrik altijd weer!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:50

AH is in sommige gevallen absoluut niet duur. Maar met mijn weekboodschappen kost een kar bij de C1000 mij minder dan bij de AH en dat komt dan vooral door de merkdingen, waar ik soms niet van wil afwijken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:51

Samantha_ schreef:
Ik heb mijn silverwood multi size pan in de vaatwasser gedaan. Mijn advies, niet doen!
Hij is wit aangeslagen, zitten een soort vieze witte druppels op, ziet er vies uit maar het gaat er dus niet vanaf.

Wel/niet duurder is idd met A merken.
Ik heb wel eens een standaard lijstje met een paar dingen vergeleken, aldi met AH euroshopper. En wat bleek, met veel dingen is de prijs gelijk, en met sommige dingen was AH euroshopper goedkoper.
(lijstje ging om bijv suiker, kruidenkaas, spinazie uit de vriezer, eigen merk koffiepads...)

Ik heb een keer gehad dat huismerk duurder was dan a merk :') en voor hetzelfde aantal etc. Maar dat was 1 uitzondering haha.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:55

Haha erg he, ik heb dat eens uitgezocht toen ik verlof had van de eerste, verveelde me toen nogal. :D
Ik ging toen ook 4 keer per week ofzo boodschappen doen, lopend met de kinderwagen. Ene dag naar AH, andere dag aldi. En toen bedacht ik me eens om die prijzen op te schrijven, van een paar dingen. Had iets van 10 dingen, en het totaal bedrag was eigenlijk gelijk.
Wij kopen bijv altijd spinazie a la creme van AH,deelblokjes, in een kilo zak, en die is goedkoper dan zo'n blok van 400 gr, wat ook nog onhandiger verwarmen is.

Enige bij Ah is, dat je ook dure dingen mee neemt. Wij gaan meestal om en om, ene keer aldi, andere keer lidl, andere keer AH. Maar toch meestal AH, omdat je daar alles hebt aan groente, fruit, vlees etc.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:03

Ik heb een hele lijst met producten en hoe duur het overal is, bij de lidl, digros, ah, aldi. :)) Kreeg een keer als opdracht om uit te zoeken of er voor een bepaald budget eten gekookt kon worden. Sowieso lette ik heel erg op de prijzen en had ik dus 4 verschillende winkels. :+

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:39

Maar Milou, begrijp ik het dan goed, dat je dus je boodschappen bij 4 verschillende winkels doet?

Ik doe mijn weekboodschappen bij de Dirk (ofwel Jan Bruins), want daar vind ik de A-merken het goedkoopste.
Doordeweeks haal ik mijn extra boodschappen bij de C1000.
En eens in de zoveel tijd haal ik de specifieke dingen bij de Lidl, zoals waspoeder voor de witte was.
Die is daar echt super! Heb met nog geen ander middel zo'n witte was gehad!!
Snoep is daar ook lekker en verder is de kipfilet (gemarineerd) ook lekker bij de Lidl. Zitten niet van de vetstukjes aan, maar is gewoon mooi vlees zeg maar. (dus weinig snij-afval)

Maar ál mijn boodschappen bij de Lidl doen lukt me niet hoor!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:41

Meer supermarkten betekend meer brandstofkosten in mijn geval en meer moeite, nee dank je :D Alles bij de C1000 en soms de Nettorama of de Plus tussendoor, omdat die dichterbij huis zijn.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:57

Ja, toen ik nog voor een heel gezin haalde wel ja.
Supermarkte zaten op 1 rij zegmaar, reed eerst naar de AH, dan 300 meter ofzo verderop de digros en dan terug naar huis en dan reed ik langs de lidl op (oke, moest ik 100 meter om ofzo :+ )
En op donderdag als ik toch in Voorhout moest zijn (dorp verderop) reed ik naar de aldi, vooral voor de chocolade dan. O:)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:00

Ja idd, als je ergens voor 5 euro totaal minder boodschappen kan doen, ben je dat al kwijt aan brandstof meestal.
Ik heb hier in t dorp alleen aldi en AH, dus daar ga ik heen. Vlakbij m'n werk zit de lidl, daar ga ik na het werk wel eens heen. Of met een verjaardag rijd ik er op zaterdag dan heen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:25

:wave:

kan iemand mij aan inspiratie helpen? Voor morgen wil ik een taart maken met als thema: ruimtevaart/planeten/ruimtewezens. Ik heb nog een normaal taartbisquit liggen, die wil ik het liefst gebruiken.

iemand een idee? :+

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:37

Maak een Buzz-LightYear!!! (van ToyStory)

Dan kan ik even afkijken hoe het moet en hem volgende maand namaken voor mijn zoontje, hihihi

Kun je er geen soort van planeet van maken?
Dus dat er van die gaten (kraters?) in de bovenkant van de taart zitten?
En een marsmannetje in ruimtepak, die een vlag in de taart prikt, omdat hij op die planeet is gelandt?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:59

Ja een planeet met gaten is wel leuk!

Iemand wel eens een taart met zo'n plastic bol bovenop gemaakt? Hoe doe je dat?