Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashleey_ schreef:Marchador schreef:Ik volg al enige tijd jullie topic, wat ontzettend leuk. Ik ben al wat inspiratie aan het opdoen voor (jawel niet lachen) de Kerst!
Via Bokt en google ben ik veel linkjes tegen gekomen voor de benodigdheden, maar waar ik nog niet uitkom en misschien kunnen jullie me erbij helpen. Wat is het verschil tussen fondant en marsepein? Nu zal dit vast een ontzettend rare vraag zijn, maar via wikipedia kwam ik er maar niet achter.
Hee jouw ken ik volgens mij nog van de nachtbokkers :-P
Om het heel simpel te zeggen.. Marsepein is van suiker en amandelengemaakt en fondant bestaat uit alleen suiker en...... *naam kwijt
milou123 schreef:Falona schreef:Heeft iemand trouwens wel eens de Silverwood cake pan in de vaatwasser gehad? Volgens de verpakking mag hij dat niet, maar hubbie denkt dat het geen probleem is. Ik durf het alleen niet goed te proberen, maar krijg hem met de hand ook niet naar mijn zin schoon.
Ja vriendin van mij per ongeluk, mijn cake pan.
Hij doet het nu nog wel, maar ik vind hem wel minder fijn nu. Blijft meer plakken en het biscuit was zwart (al kan dat ook aan die oven liggen).
En hij is ontzettend lelijk geworden, meen ook ietwat scheef in de bodem (bolling). Geen aanrader dus.
Clausje schreef:Zonnetje81 schreef:heb ik jou op facebook danIk denk die foto heb ik al gezien, op facebook kwam ie voorbij(ben nog niet echt heeel goed in facebooken namelijk
)
Falona schreef:thnx voor de info (lekker off-topic sorryClausje schreef:Waarschijnlijk via mij of een van de andere gezamelijke vriendjes, afhankelijk van je instellingen kunnen vriendjes van vriendjes je foto's zien. Net als bij hyves volgens mij, al ben ik dan weer niet thuis in hyvesheb ik jou op facebook dan(ben nog niet echt heeel goed in facebooken namelijk
)
asjemenou schreef:IngridB schreef:Heeft iemand van jullie weleens petit fours gemaakt?
Wil ze eens gaan maken, maar hoe begin je met zoiets? Een grote biscuit bakken en dan in stukjes snijden?
Idd een grote plak kapsel bakken en 2 keer doorsnijden en vullen. Bovenkant ook heel dun afsmeren.
Bovenkant een laagje marsepein over doen. Daarna invriezen.
Dan in vierkantjes snijden en met een vorkje op zijn kop tot ongeveer 3/4 door de fondant halen. Zorgen dat het overtollige fondant eraf is door hem en wiebeleent uit te halen zeg maar, weet het niet beter uit te leggen.Dan weer omdraaien en voorzichtig vorkje eruit halen en wegzetten.
Dan de bovenkant versieren en klaar!
Samantha_ schreef:Ik heb mijn silverwood multi size pan in de vaatwasser gedaan. Mijn advies, niet doen!
Hij is wit aangeslagen, zitten een soort vieze witte druppels op, ziet er vies uit maar het gaat er dus niet vanaf.
Wel/niet duurder is idd met A merken.
Ik heb wel eens een standaard lijstje met een paar dingen vergeleken, aldi met AH euroshopper. En wat bleek, met veel dingen is de prijs gelijk, en met sommige dingen was AH euroshopper goedkoper.
(lijstje ging om bijv suiker, kruidenkaas, spinazie uit de vriezer, eigen merk koffiepads...)