Taarten Decoreren X

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:41

Hihi dat is wel leuk Falona :D
Hele mooie eerste taarten marie83 :j

Ik heb gisteren met vriendlief koekjes gebakken <3 hij is best wel geduldig moet ik zeggen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:41

ja, het Cake Baasje :)

Zo...weer een testje...zelf biscuit maken, volgens het recept op de site van trendytaart.nl
Als het lukt dan ben ik van die lelijke bovenkanten af die je krijgt bij de kant en klaar mix. Deze mix was namelijk dunner en hoefde ik niet glad te strijken.

LetsgoKelly

Re: Taarten Decoreren X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:21

Auhwtsj.. een rib uit mijn lijf. Mijn auto is vandaag voor een beurt weg en mijn remmen waren niet meer goed. 700 euries ;(
daar gaan mijn inkopen op de taarten beurs zaterdag. :evaw:

Ik heb geen lelijke bovenkanten Kinke :n
Het helpt om de temperatuur in het begin lager te doen. Dan word hij mooi plat van boven.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:24

Kinke schreef:
ja, het Cake Baasje :)

Zo...weer een testje...zelf biscuit maken, volgens het recept op de site van trendytaart.nl
Als het lukt dan ben ik van die lelijke bovenkanten af die je krijgt bij de kant en klaar mix. Deze mix was namelijk dunner en hoefde ik niet glad te strijken.

Het beslag hoef je sowieso niet glad te strijken, zodra het de oven ingaat wordt het vloeibaarder en zal het zich vanzelf verdelen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:53

Hij is niet betrokken en creatief willend. Hij is irritant en in de weg lopend en hopend op een homp marsepein ^)
Hij moet zich gewoon met de Kevers bezig houden, dat is zijn ding, de oven is mijn afdeling.

De Nederlandse Cake Boss gaat hij ook niet worden. Hij was het nu al vergeten en hij kan niet meer met zijn neus op het scherm eea proberen af te kijken want sinds een week of twee hebben we geen Discovery travel & living meer dus ook geen Cake Boss meer.

@kelly: 700 voor remmen? Blokken en schijven dan? Wat voor auto heb je dan dat ze daar de hoofdprijs voor vragen?

Mooi vlak bakken is mijn nog niet gelukt, maar volgens mij ben ik ook altijd veel te zuinig met invetten. Kreeg mijn biscuit de vorige keer ook nauwelijks uit de vorm.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:55

Daar heb ik zo'n spuitbus voor om in te vetten :P Lekker makkelijk

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:57

Ik gebruik voor de meeste dingen gewoon olie die ik dan met een keukenpapiertje uitsmeer. Geen dikke druppels, maar gewoon een laagje. Maar ik gok dat dat voor taarten niet de beste methode is, zeker niet bij een blanda vorm.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:57

LetsgoKelly schreef:
Auhwtsj.. een rib uit mijn lijf. Mijn auto is vandaag voor een beurt weg en mijn remmen waren niet meer goed. 700 euries ;(
daar gaan mijn inkopen op de taarten beurs zaterdag. :evaw:

Altijd sneu geld.
Mijn auto is de afgelopen paar jaar ook voor zo'n 3000,- aan verspijkerd.

Een beetje fatsoenlijke grote beurt kost al gauw €300,-
Heb je aan een kant nieuwe remmerij gekregen, of hebben ze direct voor en achter gedaan?

Ik doe altijd bakpapier om de onderkant van de springvorm, en de springvorm zelf et ik met een kwastje in. Cake laat altijd perfect los.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:15

is dat zo chocobroodje??? ik strijk het altijd glad. Verdeelt het zich dan ook goed horizontaal?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:12

Ik weet eigenlijk niet wat ze precies hebben gedaan, mijn vader is er mee gegaan vanochtend.
Ze hebben sowieso een grote beurt gedaan dat kostte 450 euro. De rest is voor rem blokken en schijven. Ik gok dat dat voor is, allebei mag ik toch hopen!

3000 euro annastasia! Dat is die van mij niet meer waard :+ heb een vw golf 3 cabrio :)

Ik strijk de biscuit een beetje gelijk maar niet helemaal geweldig glad. Ik heb ook een spuitbus om mn vorm in te vetten. Ideaal!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:25

Ik heb een paar jaar geleden alle blokken en schijven laten vervangen, gelukkig door mijn handige zwager, maar de materiaalkosten waren al €190,-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:28

250 inclusief uren klinkt dan weer heel wat anders en met een Golf kan dat best wel kloppen. Volkswagens zijn niet de goedkoopste in onderhoud.

Wij zijn meestal iets minder kwijt met onze audi, maar ik heb een hele handige man en we kunnen erg goed overweg met de eigenaar van een audi garage dus daar krijgen we ook wel eea voor elkaar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:31

Kinke schreef:
is dat zo chocobroodje??? ik strijk het altijd glad. Verdeelt het zich dan ook goed horizontaal?

Ja daar hoef je echt niks voor te doen, gaat gewoon vanzelf. Ik doe altijd het beslag in de vorm en hoppa de oven in :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:55

Ik heb ook een VW.
Maar die van mij mag nu ook niet meer afgaan.
Alle draagarmen vervangen, remmerij voor en achter.
Distributieriem, spanrolelement etc.
2 Homokineten, ruitenwissermechaniek.
En nu vergeet ik vast nog een hele hoop.

Afgelopen zomer een grote beurt gehad.
Ach ja, als het onderhoud in 1x was gekomen had ik 'm een schop onder z'n kont gegeven. Nu moet ik toch minstens 4 jaar kunnen rijden.

Net m'n Lidl keukenapparaat binnengekregen.
Heb 'm direct uitgeprobeerd. Ben helemaal happy :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:15

Fijn annastasia. Mijn keukenbeest staat nu een portie merengue botercreme te mixen :)
Mn broertje belde....of hij een taart kon bestellen...ehmm..ja hoor, wat voor taart??? Z'n vriendin heeft haar scriptie ingeleverd en een goed cijfer gekregen. Iets met een boek erop of zo'n rechtershamer???
Pfff...geen idee hoe ik een boek moet boetseren.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:23

Een boek kun je toch ook van een vierkant biscuit maken? Dan snijd je er een stuk af en bekleden als boek :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:29

Iemand intresse in een Wilton Featherweight decorating bag 12 inch? :+ Spiksplinternieuw, heb hem net binnen gekregen maar heb in m'n enthousiasme het zakje open geknipt ipv zoals het hoort. Nu kom ik er achter dat de adaptor die ik had voor m'n oude spuitzak er niet op past, dus ik wil hem eigenlijk kwijt.. NP 6,95 ex. VP 6 inc.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:40

Esgaroth, ik heb geen vierkante bakvorm :)

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:00

Hoi allemaal!
Ik lees al vanaf de eerste pagina mee en bekijk jullie creaties altijd met veel plezier want jeetje, jullie zijn echt goed!
Nu was mijn moeder laatst op vakantie geweest en voor terugkomst wou ik ook eens een taartje proberen te maken, natuurlijk niet zo mooi als die van jullie maar eens moest de eerste keer zijn :P

Afbeelding

Zo, nu maar weer gauw stil meelezen en heel veel oefenen :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:02

annastasia schreef:

Net even op de Lidl site gekeken. En die stomme Lidl bij ons is net deze maand dicht _-:(
Is het echt wat? Zou het de moeite zijn om een andere vestiging op te speuren om hem daar mee te nemen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:42

Kinke schreef:
Esgaroth, ik heb geen vierkante bakvorm :)

Uit een grote ronde kun je toch wel een kleiner vierkant of rechthoek snijden? :)

Zo, ben vandaag bezig geweest met mijn herfsttaart. Hij is nog laaaang niet af, dus jullie krijgen lekker nog niks te zien :D
Nou heb ik alleen wel een probleem...aan wie slijt ik die taart straks? :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:48

Falona schreef:
annastasia schreef:

Net even op de Lidl site gekeken. En die stomme Lidl bij ons is net deze maand dicht _-:(
Is het echt wat? Zou het de moeite zijn om een andere vestiging op te speuren om hem daar mee te nemen?

Die van 19,95? Die heb ik ook is erg fijn :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:53

Ik denk het wel, dat is tenminste degene die ik op de site zie staan.
Gisteren heel even bij de Media Markt staan kijken, maar toen niks meegenomen. Weet eerlijk gezegd ook niet wat de prijzen waren. Maar aangezien ik altijd alles onderspetter als ik met de mixer aan de slag ga lijkt me zo'n ding wel handig. En het scheelt in armspieren. :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:54

chocobroodje schreef:
annastasia schreef:

Die van 19,95? Die heb ik ook is erg fijn :j

Ne, ik heb de Silvercrest die je iedere maand kunt winnen. Staat rechts onderaan de pagina.
Dus de zwarte met de rvs bak.
Heb 'm van iemand overgekocht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:59

MM, ik kan inderdaad wel een rechte snijden uit een ronde taart maar dat vin'k zonde van de biscuit ;)
Ik ga gewoon iets boetseren voor bovenop de taart denk ik.