Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bianca_banny

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:36

Laura schreef:
Goeiemorgen Weet je dat boterham met beleg (als het goed beleg is beter is dan zonder? De eiwitten in bv kipfilet zorgen voor een stabielere bloedsuikerspiegel dan zonder eiwit. Hetzelfde met een appel, daar eet ik altijd een stukje kaas bij om de koolhydraten te ' neutraliseren'

Sizzy, ik zag je dagpatroon even uitpluizen als ik tijd heb zo.

Bianca; als je trek krijgt 's avonds betekent dat dat je te weinig avondeten gegeten hebt, of te veel suikers en slechte koolhydraten. Eet een handje noten ipv chips als je echt iet eten moet

Ja maar ik heb altijd honger(lekkere honger) Als ik aan een handje nootje eet word het veel meer.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:37

Nog eventjes volhouden, je bent zo weer thuis!!

Ik heb nogal een baaldag vandaag, weet niet wat het is..
zo'n dag dat je eigelijk met een voorraad chocola voor de tv moet hangen ..ben gewoon teveel met eten bezig dat ik er een beetje gestoord van wordt. Ik heb zin in een tosti of een eitje bakken ofzo..
maar die angst om aan te komen is er gewoon altijd.. nouja, hopelijk gaat het morgen wat beter want de laatste dagen ging het echt beter.

Vandaag zit ik aan veelste weinig..

ontbijt;
2x volkorenboterham kipfilet

tussendoor; paar wortels

lunch;

en ik heb net nog een beschuitje met kipfilet op, pak zo nog een appeltje. Ik weet 't, het is veelste weinig, maar meer gaat gewoon eventjes niet

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:38

Ik ben dus steeds maar even zwaar, nu al 3 dagen achter elkaar
Dus dat motortje aan de gang houden werkt niet zo geloof ik

Hmm, net nog even een cracotte met komijnekaas gegeten, daarvoor 2 sneetjes Alisonbrood met philadelphia.
Straks eet ik nog een appel.

Net dus pilates gedaan, beviel me aan de ene kant wel en aan de andere kant niet. Was intensiever dan yoga, dat was een plus, maar met al dat benenstrekken... Pfff...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:42

Zwaar he

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:48

Haha, nou, ik heb te korte kuitspieren Dus da's al lastig, en bovendien trekt m'n rug heel snel krom
Maar goed, ga volgende week weer denk ik

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:36

Mazzel-meid schreef:
Nog eventjes volhouden, je bent zo weer thuis!!

Ik heb nogal een baaldag vandaag, weet niet wat het is..
zo'n dag dat je eigelijk met een voorraad chocola voor de tv moet hangen ..ben gewoon teveel met eten bezig dat ik er een beetje gestoord van wordt. Ik heb zin in een tosti of een eitje bakken ofzo..
maar die angst om aan te komen is er gewoon altijd.. nouja, hopelijk gaat het morgen wat beter want de laatste dagen ging het echt beter.

Vandaag zit ik aan veelste weinig..

ontbijt;

tussendoor; paar wortels

lunch;

en ik heb net nog een beschuitje met kipfilet op, pak zo nog een appeltje.

Mazzel-meid,
even op de rem.
Citaat:
..ben gewoon teveel met eten bezig dat ik er een beetje gestoord van wordt.
Das niet goed he?
Citaat:
Ik weet 't, het is veelste weinig, maar meer gaat gewoon eventjes niet
Citaat:
Ik heb zin in een tosti of een eitje bakken ofzo..
maar die angst om aan te komen is er gewoon altijd..

Waarom ga je dan niet een eitje bakken? Of een tosti eten?

Nog eens:
VAN MEER GOED ETEN WORD JE NIET DIK
Zoals ik dit lees zit je tegen een dikke eetstoornis aan. En dat wil je misschien niet horen, maar dat is pech. Groot gelijk dat je ouders bezorgd zijn. Als je mijn kind zou zijn zou ik je aan de stoel vastbinden en je noten voeren

Even snel (ik zit op het werk en moet zo weg, druk druk ik duik er vanavond/morgen dieper in, ook Orrioneke zal ik dan antwoord geven ) Scarlet: Je komt toch ook niks aan? Bedenk daatbij dat je nu fanatieker aan het sporten bent en dus waarschijnlijk vet voor spier zal vervangen. Onderschat vooral pilates niet (= super! Ik doe 2xpw pilates advanced, geweldige sport)

Tot later!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 01:15

Ik weet dat 't voornamelijk allemaal spier zal zijn, en mijn goede gewicht zal ook nooit echt op een "normaal" gewicht liggen (wat als normaal voor mijn lengte wordt beschouwd), omdat ik gewoon niet zo gebouwd ben. Zal morgen of overmorgen wel foto's maken, dan zien jullie wat ik bedoel

Al is 't heel moeilijk om dat gewoon te accepteren... Aan de andere kant vind ik het best fijn hoe mijn lichaam nu gebouwd is.

Morgen ga 'k callanetics doen en nog even fitnessen

Heb alleen niet al te best gegeten vandaag, had iets te veel Engelse drop gesnoept en daardoor niet echt iets van een diner gehad Maar verder wel redelijk, finse ronde, havermoutpap, 2 sneetjes volkorenbrood, appel, en nog een finse ronde met kaas, en een beker optimel vla.

Vraag me af hoe 't morgen zal gaan, zit dan 8 uur in de trein

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:18

Sizzy schreef:
Een normale 'dieetdag' van mij:

Nagerekend:

Ontbijt: eiwit-kh-vet kcal
1 kracker = 0,5 - 3,9 - 0,2 19
1x slankie20+= 12,5- 0 - 12 25
1 volkbrood= 3 - 14 - 1 80
1 glas light = 0,02- 10,3 - 0 42
1 appel= 0,4 - 11,8 - 0 49
totaal ontb = 29,42- 43,9-25,4 259

Lunch: eiwit-kh-vet kcal
1x kipfilet = 19 - 2 - 0 103
1x kipfilet = 19 - 2 - 0 103
totaal Lunch= 70- 39,8-26,4 454

Diner:
200g aardapp= 4,6 - 33,6- 0 152
200g brocoli = 5 - 5 - 1 50
100mlkaassaus= 3,9- 18,6-10,1 188
totaal diner = 13,5-57,2-11,1 390

Tussendoor:
1 cracker = 0,5 - 3,9 - 0,2 19
1 appel = 0,4 - 11,8 - 0 49
Totaal TD = 0,9 - 15,7 - 0,2 68

Dagoverzicht= 114,72-172,3-63,3- 1239
Procentueel = 32% - 49% - 18%

Conclusies:
Je koolhydraten: bijna de helft van je voeding. Opzich netjes. Bij crackers ben ik uitgegaan van een wasa light 7granen cracker. Ben ik niet weg van, heeft nl weinig vezels. Ik zou die tweede paar krackers vervangen door een roggebroodje. Ik ben zelf ook niet zo fan van aardappels, vanwege de hoge GI. Ik heb liever volkorenpasta of bruine rijst.

Je vetten: 18%. Is een net percentage; MAAR: je haalt je vetten enkel uit verzadigde producten (kaas/saus) Ik zou de kaassaus vervangen door iets met olijfolie, een handje noten toevoegen (of ipv de cracker tussendoor!) of een stuk vis eten 's avonds (of vlees gebakken in olijfolie en de saus weglaten) Een goede balans verz/onverz vet is belangrijk. Neem anders lijnzaad(olie) of visoliecapsules erbij.

je eiwitten: 32% Is hoog maar dat vind ik goed. Zie zeker topic over proteinen/eiwitten Vervang ook eens door kalkoenfilet of door ei op brood.

je groenten: Vind ik erg weinig. Neem tussendoor een stuk selderij, doe een tomaat op je brood onder de kipfilet, etc etc. Vervang eens een broodmaaltijd door een salade.

Je tussendoortjes: Prima (kom je mooi op de 2x fruit uit ) maar ik zou die cracker dus vervangen door een handje walnoten, amandelen of pinda's. Beter is ook om ipv 3x per dag een maaltijd te eten en twee tussendoortjes, 6 maaltijdmomenten te nemen. Sprijd je maaltijden dus uit in kleinere porties.

Calorieen: Ik zou tegen de 1400 gaan zitten door een stuk vis aan mijn diner toe te voegen. Of een vleesje gebakken in olijfolie. Kan je prima hebben, en zo kom je ook aan je gezonde vetten!

Nou, hoop dat je er iets aan hebt. Neem dit als guideline!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:54

Hmm gister op die verjaardag was echt slecht voor mij
Taart, ijsjes, satesaus, loempia.. Maarja, kan er nu toch niets meer aan doen, vandaag weer goed beginnen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:14

Ik vroeg me nog iets af.. citroen is goed voor de vetverbranding toch? Maar augurk dan ook? Want daar zit toch ook zuur in.. of is dat weer een hele rare gedachte?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:46

Hmm, dat diner is niet van mij Laura?

Tomaat op brood zoals je zegt, was ik er vergeten bij te zetten, eet ik er altijd op sorry

Ik zal als lunch eens wat vaker een salade eten
Harstikke bedankt! Ik ga straks maar eens een net walnoten halen!

Fijn trouwens om te zien dat ik aardig op de goede weg zit!

--------

Vanmorgen om 06:30 een geroosterde bruine boterham met kipfilet op (vriendje moest werken en ik had ook beetje honger)
11:00
drie krackers lichtgewicht, 2 met smeerkaas 20+ en 1 met kipfilet en tomaat.
1 banaan

om 14:30
wit pistoletje (ze hadden niks anders, was op stud. vereniging) met filet americain.

Vanavond maak ik voor m'n clubgenootjes pasta met rode saus (gezeefde tomaten) en veeeel groenten (oa. courgette, champignons, prei, ui, cherry tomaatjes, paprika, knoflook etc.)

Daarna feestje! Zal dus wel de nodige alcoholische versnaperingen binnenkrijgen, maar goed

Wil straks nog ff stukje gaan hardlopen als ik het gepland krijg.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:27

Ik heb vanavond ook een verjaardag, dus ook genoeg alcohol..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:31

Gister wat ijs gegeten, maar ja was diploma uitreiking en dat is maar een keer natuurlijk, had al geen taart genomen dus een dingetje mocht wel. Verder wel aardig goed gegeten gister vond ik Alleen was ik wel weer zwaarder gelijk vannochtend, beetje jammer maar goed, ik vind wel dat mn buik en benen en billen wat vooruit gaan qua vorm ofzoiets, ik weet niet misschien denk ik dat maar of wil ik dat graag zien, maar wat maakt het uit
Vandaag gegeten:
Ontbijt:
Bruin broodje met appelstroop en een half glas hero fruitontbijt.
(ik ontbijt eigenlijk liever met yoghurt of wat meer maar ja yoghurt was op en moest opschieten vandaar)

Tussendoor:
Beschuitje met appelstroop.

Lunch:
gebakken eitje op een bruin broodje en een volkoren kadetje met appelstroop.

Tussendoortje:
Plakje ontbijtkoek met boter

Vanavond hebben we soep en salades en zo (verjaardag vandaag). Dus daar probeer ik ff het beste uit te nemen )

Vannochtend heel fanatiek gesport,
18 minuten hard gelopen op voor mij flink tempo, toen langlaufapparaat 10 minuutjes, drna wat oefeningen voor benen en buik en drna 10 minuten fietsen op normale fiets en nog 10 op zo'n zit/lig fiets achtig iets
Daarna was ik moe

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:33

Ik heb daar nou net geen problemen mee he, kan zo van de alcohol afblijven. Vind het lekkerder om dan ipv water cola light te drinken of vruchtensapje Hapjes vind ik moeilijker

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:46

Klopt, maar als je het feestje van vanavond kent kom je daar wel op terug

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:58

Ik heb ontbeten met 2 wasa crackers met sandwichspread
als lunch 3 droge wasa crackers en 2 volkoren boterhammen met sandwichspread
tussendoor een appel en 2 zespri's en een paar biscuitjes bij de thee.
Vanavond eet ik spinazie, uit zo'n pak, dus lekker vet Ik ga even kijken of ik niet iets anders kan eten want heb daar eigenlijk helemaal geen zin in.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:18

Is toch niet vet SL?

Ik heb net toch nog een half uurtje hardgelopen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:45

jawel, die spinazie a la creme ofzo, 3 gram vet per opscheplepel
Maar ik ben nu al iets anders aan het eten als avondeten, ook slecht; witte rijst met satesaus, maar ik kon zo snel niets anders vinden en ik moest nu wel eten want ik moet zo weg

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:31

Ik heb morgenavond trouwens BBQ met heel de familie, is wel gezellig, zin in

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:40

Oeffff, fout gegeten vandaag en beter wordt 't er niet op ben ik bang...
Vanochtend begonnen met een Landoogst, daarna een bord havermoutpap. Toen ben ik om 12u met de bus gegaan, en daarna met de trein, dus geen tijd gehad om te lunchen. Daarom heb 'k een sandwich geroosterde kip gehaald.

Ben net aangekomen waar 'k moest zijn, en ga over een half uurtje weer terug, dus ook geen tijd voor een echt avondmaal. Dus óf weer een sandwich, óf Burger King voer

En had uit pure frustratie (stomme rottreinen met hun vertragingen, ben een uur later aangekomen dan gepland) nog een Kitkat Chunky gekocht *zucht*

Maar ach, heb vanochtend wel callasteps gedaan, wat behoorlijk inspannend was, en nog even wat bil- en dijbeenoefeningen bij de fitness.

Dus het mag wel eventjes Morgenochtend weer stevig fitnessen, en dan 's avonds uit eten

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:23

pffffff goed begonnen vanochtend maar slecht de dag doorlopen

Als ontbijt twee wasa krackers met sandwichtspread en een beker melk. Daarna naar school gegaan en om half 12 zijn we de stad in te gaan om iets te drinken, heb een kop thee genomen (dat leek mij het verstandigst) Later met twee andere vriendinnen in de stad afgesproken, we gingen eerst winkelen, Erg Leuk!! maar toen wouden ze taart eten, vriendin was jarig geweest. Kon ik niet weigeren volgens hen dus hebben we een stuk taart genomen (soort kwark/citroen taart) met een yoghurt drank.. .nee niet echt verstandig maar anders keken ze me ook zo raar aan..... Toen kwam ik thuis... lekker naar mn paardje.... heerlijk
Daarna een bord macaroni gegeten, en als toetje yoghurt met aardbeien....
Soms weet ik het niet meer, dan probeer je zo goed te beginnen en dan heb je de dag niet meer zelf in de hand omdat je vriendinnen graag wat willen drinken (dan kan ik het niet maken om niet mee te gaan)

Hopelijk morgen betere dag.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:49

Hoezo Passival er is toch niets mis met je dag? Alleen die taart, nou ja, jammer dan, je had toch wat te vieren? Nooit iets lekkers eten bij een feestelijke gelegenheid is ook maar saai. Probeer er dan ook echt van te genieten en je niet schuldig te voelen.
Ik heb ook een flinke punt taart gehad vandaag, omdat m'n huisgenootje terug kwam na een half reizen. En lékker dat 't was!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:09

ja, daar heb je wel gelijk in. Probeer er van te genieten maar ondertussen denk je dan dat het beter niet kan. Naja ik denk er verder ook liever niet te veel over na, morgen weer een nieuwe dag en dan probeer ik weer normaal te eten.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:19

Passival, zo verkeerd is je dag toch helemaal niet?!
Een stukje taart soms is echt geen ramp hoor, en met elkaar kom je echt niet op veel calorieen uit als ik dat zo lees.
Daar moet je je niet schuldig over voelen, ook als je aan de lijn doet moet je soms kunnen genieten van iets lekkers.
Een te streng dieet houd je toch niet vol, dat is ook helemaal niet de bedoeling.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:47

Nee, op zich valt het aantal kcal over deze dag ook wel mee maar ik had liever geen taart genomen. Maar goed, voor deze ene keer kon dat dan nog wel. Morgen de hele dag werken dus kan niet veel eten. Drie keer pauze. Hopelijk valt het dan allemaal weer wat mee.