Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Zo lastig lijkt me het opbouwen van een tekort anders niet. Tekorten bouw je op, hoe welvarend je land ook is, door niet gevarieerd genoeg te eten. Ik kan me best voorstellen dat als je niet zoveel vegetarische of veganistische inspiratie hebt, je snel een tekort kan opbouwen.
Magrathea schreef:Sheran schreef:Zo lastig lijkt me het opbouwen van een tekort anders niet. Tekorten bouw je op, hoe welvarend je land ook is, door niet gevarieerd genoeg te eten. Ik kan me best voorstellen dat als je niet zoveel vegetarische of veganistische inspiratie hebt, je snel een tekort kan opbouwen.
Voor zover ik weet komt eiwittekort eigenlijk alleen voor bij kindjes in derdewereldlanden en misschien mensen in welvarende landen die hele complexe voedselallergieën hebben.
Als je echt een eiwittekort op wil bouwen lukt het je vastMaar de gemiddelde persoon krijgt er echt niet snel last an
Jotoma schreef:Ik weet niet of je snel aan tekortten komt. Ik eet echt niet elke dag mn 2 ons fruit en groente.
En al mijn vit/min waarden zijn helemaal goed.
Wie heeft er makkelijke ideeën voor de zondagavond? Waar ik een half jaar terug in pizza in de oven gooide of broodje knakworst at, vind ik het nu wat lastiger.
Ik wilde een baguette gezond maken, maar kwam niet verder dan tomaat en sla, want ham, ei en kaas wil ik niet. Maar wat is daarvoor lekker om in de plaats te doen? En makkelijk?
8nnemiek schreef:Als ik zin heb in pizza en geen zin om met deeg aan de slag te gaan dan neem ik een paar tortilla's, daar doe ik tomatenpurree of pastasaus op en beleg ik met een hoop groente en bv edelgist of hummus of pesto voor de hartige smaak, daar een tweede tortilla bovenop en zo de pan in.. halverwege keren, en je hebt een heerlijke gevulde pizza
8nnemiek schreef:Als ik zin heb in pizza en geen zin om met deeg aan de slag te gaan dan neem ik een paar tortilla's, daar doe ik tomatenpurree of pastasaus op en beleg ik met een hoop groente en bv edelgist of hummus of pesto voor de hartige smaak, daar een tweede tortilla bovenop en zo de pan in.. halverwege keren, en je hebt een heerlijke gevulde pizza
Magrathea schreef:Kant en klaar weet ik niet. Ik koop meestal een pot Remia mayolijn en stop daar kruiden en knoflook in. Kan het ook lekker intrekkenhoe langer zo'n pot staat hoe lekkerder hij wordt