Ik heb ze inderdaad zelf gemaakt, wel met kant en klare bodem van de AH. Toen spinazie erop (dat had ik uit de diepvries gekocht en ontdooid anders past het niet op de pizza haha) met paprika, champignons, ui en olijven.
Ik ben gek op de gegrilde groente van AH ( uit het saladeschap) op pizzabodem. Evt nog edelgist of wilmersburger erop, maar eigenlijk hoeft dat niet. Vooral de wortel is echt heerlijk!
Ik bestel het bij pit&pit. Daar koop ik ook rgelmatig mijn kruiden en bonen en andere aparte ingrediënten
onbarefeet
Geplaatst: 26-06-16 12:52
Een tijd geleden vroeg iemand hier volgens mij om veganistisch travelfood, voor diegene is dit waarschijnlijk al te laat, maar ik vind dit wel een superhandige video :0
Wel Amerikaans, dus niet alles zal hier verkrijgbaar zijn.
8nnemiek
Geplaatst: 26-06-16 21:51
Dat was ik denk ik Onze vakantie staat gepland in de eerste drie weken van september, dus nog ruim op tijd! Er zitten wel veel verse dingen bij, en omdat we drie weken op een boot zitten zoek ik vooral dingen die in een warme, vochtige ruimte minstens een maand later nog goed zijn Maar er zitten wel lekkere dingen tussen voor korte dagtrips
Die heb ik al ja Ingeblikte groenten en fruit, pasta, rijst, ingemaakte soep.. Droge bonen zijn iets lastiger omdat je die vaak een nacht moet voorweken en dan ook nog eens een uur moet koken, en dat campingaz is dúúr Maar de tussendoortjes zijn wat lastiger. Zelfgemaakte dingen kun je geen weken bewaren. Ik heb wel al wat peperkoek-portieverpakkingen ingeslagen, die zijn vegan Muesli heb ik ook liggen voor tussendoor, maar dat vind ik dan weer niet zo lekker Oh, en noten Gisteren 3 kg cashewnoten en een aantal andere soorten online besteld!
Couscous en bulgur zijn ook makkelijk, kokend water erop en even laten staan. Daar kun je noten, rozijnen en van alles aan toevoegen
Met backpacking leef ik op noten, brinta, zonnebloempitten en fruit Eerste week nadat ik terug ben zie ik er ook helemaal detoxed en fris uit, daarna dum dum dummmmm
Omdat die stoffen zich in dezelfde fabriek bevinden en er eventueel mogelijkheid is tot besmetting. Maar in de meeste gevallen zitten die stoffen er niet in
Kijk das mooi! Twijfelde over die E stof, en kon echt niks vinden op internet, maar die koekjes zijn wel verdomd lekker
Anoniem
Geplaatst: 27-06-16 18:46
Hebben jullie eetlijstjes wat jullie zoal op een dag eten? Ik vind het best lastig, ik wil vegan, budget en gezond(dus het liefst puur, zonder toegevoegde suiker en zout), en daardoor eet ik overdag denk ik een beetje te weinig. Sinds vorige maand heb ik wortels voor de lunch, maar dat vind ik echt niet lekker. Dacht dat het misschien wel beter zou smaken naar mate je het vaker eet, maar niet dus. Dus ben opzoek naar iets anders. Ik kwam nu diepvries spinazie tegen, 35 cent voor 450 gram, dus dat is goed te doen. Alleen kan je dat gewoon koud op eten als het ontdooid is?(wij hebben geen magnetron o.i.d. op het werk) En het moet sowieso een paar uur uit de koelkast kunnen als ik het meeneem.
En ik lees de laatste tijd veel berichten over dat fruit toch niet zo goed is vanwege al het suiker wat er in zit, dat bananen 'dikmakers' zijn e.d. Is dat echt zo, of valt dat mee? Ik eet per dag 1 appel, 1 banaan en wat rozijnen.(beetje lastig in te schatten, maar ik denk ongeveer 70 gram o.i.d.?)
Ik eet zelf graag de maaltijdsalade van de jumbo (2 voor 5,50).
O: 2 boterhammen met appelstroop T: sinasappel L: 2 boterhammen met Boterhamworst (dvs) T: een banaan en handje gemengde nootjes met rozijnen A: krieltjes met broccoli en tofu gehakt. En een Alpro pudding als toetje
Dat van fruit is zo'n onzin... Leuk verkoop praatje van andere producten maar echt groente en fruit zijn belangrijk
8nnemiek
Geplaatst: 27-06-16 19:25
Als je zelf al niet te zwaar bent zou ik me sowieso geen zorgen maken over fruitsuikers. Maar ook voor te zware mensen wegen de voordelen van alle vitamines, vezels en andere gezonde stoffen in het fruit zeker op tegen dat ene nadeel, en 70 gram is zeker niet te veel. Ik ken ook genoeg mensen die tussendoortjes, snoep en frisdrank juist hebben vervangen door fruit (vers en gedroogd) en daardoor flink zijn afgevallen, dus zo slecht kan het haast niet zijn.
Ik eet elke dag heel verschillend eigenlijk, heb niet echt een eetlijstje. Ik begin 's morgens vaak met een smoothie, met banaan, sinaasappel, aardbei, gember en andere groente en fruit wat ik in huis heb en vaak zelfgebakken brood met pindakaas of een spread.. 's Middags vaak een wrap met groente, of een tosti met groente oid.. Of wat pasta met pesto bv. Tussendoor groente wat ik dan vaak met wat peper en/of zout eet, of een stuk fruit, of wat noten (als ik geen koekjes in huis heb )
Vorige week heb ik een hele week gejuiced. De hele dag groente/fruitsapjes gedronken uit de sapcentrifuge, en gewoon wat vers fruit en groente, en dan 's avonds gewoon warm eten. Was goed te doen hoor, helemaal geen honger gehad ofzo, en ook een beetje afgevallen (daar deed ik het voor haha), maar verder weinig gemerkt qua meer of minder energie of wat dan ook. Wel daarna veel minder zin in zoetigheid
Dani_
Geplaatst: 27-06-16 22:51
Ik meld me hier ook. Zo'n drie maanden vegan.
Ik probeer ook afwisselend te eten, met vooral veel groente. Vandaag begonnen met een groene smoothie. Lunch was een simpele salade met boekweit en kool. Vanavond rucolastamppot met zongedroogde tomaatjes en gebakken champignons. Tussendoor nog nectarine en dadels. Naar werk neem ik vaak ook gewoon brood mee. Probeer het dan wel gezond te beleggen. Met groentespread of hummus en rauwkost. Handig om restjes groente op te maken.
Heb net een browniecake gemaakt voor de visite van morgen. Recept van Lisa Goes Vegan.
Simoonzel
Geplaatst: 28-06-16 07:29
Oeee die ziet er echt goed uit! Ik ben zondag jarig dus misschien wel een idee om deze te bakken.
Ik vind die raw till 4 etc. 'diëten' vaak nogal dogmatisch. Maar als iemand zich daar goed bij voelt is het natuurlijk prima .
Ik noem mezelf 'gewoon' vegan. MAar als er echt een label op zou moeten ben ik ethisch veganist.
Suliko
Geplaatst: 28-06-16 11:56
Iemand nog leuke en lekkere taartrecepten zonder suiker het liefst (iets van 4 el ahornsiroop/agavesiroop is te overzien) en vooral niet al te duur.
Kwam een lekker recept tegen maar daar gingen 5 avocado's en 30 medjoul dadels in, dan nog niet te spreken over de andere ingrediënten en dat vind ik toch echt te duur worden.
Ik volg nogal wat veganisten op Youtube, maar er zitten ook echt nare mensen tussen. Vooral dat raw till 4 wordt echt aangeprezen als de enige waarheid.
Volgen jullie ook veganisten? Ik ben fan van Unnatural Vegan, zij zoekt overal bewijs voor op dus je zal er geen onzin horen. De grootste idioot vind ik Freelee, wat een naar mens. Die roept o.a. dat alle niet-vegans dood mogen...