Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:28

Vandaag:
O: smoothie van 250 ml havermelk, 2 el havermout, 1 el pindakaas, flinke scheut kaneel, 1 el chiazaad, en halve schep whey
B: 1 uur crossit
L: 2 geroosterde boterhammen met 2 gekookte eitjes, halve komkommer, 1 tomaat
t: ??
A: Pittige boontjes (sperziebonen met ui, knoflook, soja, en rode peper) gewokt met 90 gr tofu en rijst. Eroverheen wat cashewnoten
t: kwark met appel

Als het goed is ga ik ook nog lekker lang wandelen met de hond en naar Ikea.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:28

Ik was voor het eerst echt blij dat de les om was Many :+ Hoe gaat het cutten trouwens?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:45

xNathaliee schreef:
Ga vanaf vandaag elke dag 2413 kcal eten. Zo'n gemiddelde is voor mij makkelijker vol te houden dan die grote verschillen. Heb voor de ochtend ook weer iets nieuws verzonnen.
O: wheyshake en 1 snee spelt desem
T1: appel en handje pure notenmix
T2: halve komkommer en een banaan
L: 2 snee spelt desem met 1 gekookt ei(eiwit) en een klein beetje mayo en een groentesoepje
T3: appel en een handje pure notenmix
T4: smartbar
A: zwitserse aardappelschotel met geraspte kaas en een slavink
T5: carnivor shake
B: 1,5 full body kracht en 10 min roeien
T6: magere kwark met whey

Als ik mijn lunch zo weet vul ik mijn waardes in :j

Zit 'pas' op 1949 kcal. 79g vet tov 81g, 154g kh tov 275g en 141g eiwit tov 153g.

Is het belangrijk om die koolhydraten vandaag op te krikken (vanwege krachttraining) ? Heb thuis nog een pakje terrasana crackers liggen en die eet ik ook droog (zit een beetje zout op voor de smaak).

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:01

Zou ik wel doen ja :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:02

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
L: dubbele boterham met geitenkaas, zongedroogde tomaat en rucola. Een snee brood met helft oude kaas en helft gebraden gehakt en rucola
T: banaan/peer
A: http://chickslovefood.com/5-or-less-pit ... eitenkaas/

B: 30 minuten fietsen

Beetje ziek vandaag.

Ik zou ook niet zo chia weg kunnen krijgen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:04

Door de appel die ik er door doe. De chiazaadjes plakken aan de appel en merk ik de chia zaadjes niet eens.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:05

Haha, jij hebt moeite om aan de ckal te komen en ik heb grote moeite om morgen onder de 2500 te blijven met sporten. Heb al vier dagen alle chia, lijnzaad, cacao en kokos tot het minimum beperkt O:) Best leuk myfitnesspal, maar ook lichtelijk frustrerend.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:08

phormicola schreef:
Zou ik wel doen ja :)

Oke, ik weet alleen niet hoeveel 1 pakje weegt? Kan op internet alleen maar het volgende vinden:
Voedingswaarde per 100g.

energie: 1801 kJ / 428 kcal
totaal vet: 13,2 g
waarvan verzadigd vet: 5,5 g
koolhydraten: 64,0 g
waarvan suikers: 1,3 g

Ik gok zo'n 20-25 gram? Het zijn 4 crackertjes :j

Zeer frustrerend ja haha :')
Ik moet nog echt stoeien en een balans vinden tussen gezond eten, op verhoudingen letten en kiezen voor bepaalde producten. Ik kan tijdens de zaterdag boodschappen wel kipfilet broodbeleg halen maar ben dat na 2 dagen wel zat. Niemand eet dit verder in huis en je kan het ook geen weken bewaren :(

Verder hoop ik dat een gemiddelde te eten van +- 2400 kcal :oo (even wennen hoor) me goed af gaat in combi met sporten. Heb uitgerekend (via valtaf.nl) wat ik per dag eigenlijk hoor te eten maar daar zitten op rust en sportdagen wel 800 kcal verschil in.. Ben alleen bang dat ik op rustdagen ga ploffen omdat ik teveel kcal inneem en op sportdagen misschien wel honger krijg omdat ik te weinig binnen krijg..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:16

Schaf je wel zsm een weegschaal aan Nathalie. In de Action hebben ze er voor een paar euro die heel goed werken.

Als je vetarm boterhambeleg wil, spiek even naar mijn lijstjes.

Een boterham met cottage cheese en verse soep smaakt bijvoorbeeld heerlijk en romig :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:19

Ja ga ik zeker doen, hoop dat ik er van het weekend aan toe kom en anders in de loop van volgende week. Zul je zien zit ik hèlemaal verkeerd te schatten :') kan je mij oprapen..

Wat is of beter nog hoe smaakt cottage cheese ? Ben ook wel zo'n miep die niet veel lust al heb ik wel wat dingen leren eten (magere kwark, oke niet puur dan want ik doe er altijd een schep whey door heen :Y).

Het wordt nu wel weer teveel offtopic, weet niet of je in mijn 'sportdoelen' topic zit? Dan kunnen we er daar op door.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:23

Cottage cheese lust echt iedereen denk ik, want het smaakt nergens naar. Ik vind het echt lekker :P Je kan het opleuken met verse kruiden, peper en zout, jam (als zoet beleg), knoflook...

Ik eet soms ook wel eens zaken die ik niet echt 100 % voor de lekker eet. Vandaag eet ik 350 g kwark én 250 g yoghurt, komt mijn neus uit als ik er nog maar aan denk. Maar dan denk ik aan mijn macro's en lepel ik het toch maar naar binnen.

Zal even in je topic komen spieken :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:34

Als ik serieus bezig ben eet ik ook alleen maar wat 'past', hoe het smaakt zal me verder een zorg zijn. De helft vind ikniet lekker op zzo'n dag soms.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:35

Dat je spieren groeien en je strak in je velletje komt te zitten, dat is pas lekker :))

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:39

True, maar net zoals ik nu een paar weken in de ochtend magere kwark met whey en muesli maakte kwam dat gewoon me neus uit. Niet zozeer het eten zelf maar gewoon in de ochtend veel te vroeg me bed uit komen, dan die kwark maken want je moet nog flink hard roeren om geen stukken in de kwark te krijgen van die wheypoeder, muesli erbij en dan eten. Zoals vanochtend maak ik dan in de avond een shake in de blender zet die in de koelkast de volgende ochtend gooi ik het in mijn shakebeker ik schud even en drink het zo weg. Omdat ik zo'n shake alleen zo mager vind heb ik dan nog een snee spelt desem genomen en aan broodbeleg gebrek heb ik de pot pindakaas maar gepakt. Die kwark eet ik dan wel later op de dag :j Vooral vroeg in de ochtend moet ik niet iets met tegenzin gaan eten want dan krijg ik het gewoonweg niet naar binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:39

Bhriseis schreef:
Dat je spieren groeien en je strak in je velletje komt te zitten, dat is pas lekker :))

Nothing tastes as good as...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 14:47

being skinny/healthy/fit/... feels like :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:08

Anoniem schreef:
Hoe maak je de gebakken mango Chantal? Gewoon in een pan..?

ik las dat als je de mango’s met de vruchtvleeszijde naar beneden in de pan en bakt, het vruchtvlees licht karamelliseert door de suikers die in de vrucht zitten. Dus ga dat proberen in kokos olie :) maar als anderen nog tips hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:10

:9

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:05

Bhriseis schreef:
Cottage cheese lust echt iedereen denk ik, want het smaakt nergens naar. Ik vind het echt lekker :P Je kan het opleuken met verse kruiden, peper en zout, jam (als zoet beleg), knoflook..
Hüttenkäse met cajun kruiden. NOMMMM :))

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:17

Ook maar weer is een lijstje neerzetten gezien in gisteren en eergisteren heel slecht heb gegeten ( eten omdat ik gewoon wou eten niet eens honger, kaas broodjes, kaas stengels en kaascroissants... )

Dus nu weer int gareel, alhoewel er weinig in huis is.. ik blut ben en dan moet eten wat de pot schaft..
Hopelijk neemt mijn vader morgen met boodschappen doen wat dingen voor me mee

O: krentenbol met roomboter en 17% kaas en bakje halfvolle vanille yoghurt
B: 40 minuten cardio, 40 minuten krachtrraining ( benen en rug )
L: 2 maïs wraps met 150 gram pangasius filet, cherrytomaatjes, komkommer , paprika.
T : 2 flinke handjes met gezouten pinda's
A: 2 opscheplepels met wortelen, 1,5 gekookte aardappel, groentenschijf.
T: ?

Met dit alles zit ik op 1240 kcal.. veels te weinig dus, maar heb geen honger en heb een hekel aan Hollandse pot als avond eten dus eet dan al weinig en meestal zit ik toch wel vol. Miss dak er wat groenten bij gooi uit blik.
Kwark heb ik helaas niet in huis, yoghurt ook niet.. zucht :Y) of ik moet met mijn allerlaatste centjes naar de supermarkt gaan Y;(

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:45

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
L: dubbele boterham met geitenkaas, zongedroogde tomaat en rucola. Een snee brood met helft oude kaas en helft gebraden gehakt en rucola
T: banaan en 2 kleine peren
A: Wok van tempeh, zoete aardappel, broccoli en ui met teriyaki saus <3

B: 30 minuten fietsen, 45 minuten met de hond wandelen

Beetje ziek vandaag.

Ik zou ook niet zo chia weg kunnen krijgen.

Avond eten veranderd, ik ben echt verliefd op tempeh. Dus als iemand nog goede recepten heeft?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:47

O: baked oatmeal met ei, banaan, pompoenpuree, havermout, amandelmelk, koekkruiden en wat walnoten er bovenop.
T: Pompoenmuffin, handje bessenmis en moerbeien
L: Warme choco met alpro slagroom, zakje radijsrauwkost aangevuld met paprika en snacktomaatjes en wat plakjes rookvlees. 3 verse dadels
T: bakje fruitsalade van AH
A: Spitskool met ui, bosui, knoflook en paprika uit de wok met satesaus. aardappelkoekjes van bataat en pompoen, schaaltje appelmoes
T: Stuk Tony's Chocolonely melk/pecan/marshmallow :9
D: Thee, water en zelfgemaakte choco met een toef alpro slagroom

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:01

O: groene smoothie peer, mango, appel, snijbiet, lijnzaad, maca en water
T: 1 banaan, twee tomaatjes
L: roggebrood met appelstroop, geitenkaas en walnoten, rb met hummus, tomaat, avocado en pijnboompitten. Paar rauwe worteltjes
T: twee kiwi's en 1 appel
A: lasagne met courgettebladen, gehakt, paprika, champignons, verse tomaten/rode wijn saus, ui, knoflook, tijm, basilicum, rozemarijn
T: 1 dadel

B: 30 min fietsen, 45 min yoga
D: 1,5 l water, vier brandnetelthee

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:16

Vandaag geen eten voorbereid zoals ik dat normaal doe. Heb voor mn gevooel heel veel gegeten, maar nu ik dat zo opschrijf valt het heel erg mee..

O: 65gr havermout, 200ml kokosmelk, 15gr rozijn, 10gr lijnzaad, 20gr whey
T: Appel
L: Beetje salade, schepje couscous en wat kip + Vk broodje met kaas
T: Banaan + dropje
A: kikkererwtenpannenkoek, 40gr geitenkaas, hand spinazie, tomaat en champignons
T: 1vk cracker geitenkaas + 1vk cracker pindakaas

Ik probeer mezelf nu van de bank de halen om een rondje te gaan hardlopen...

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:23

Succes Oliver! Je lijstje ziet er prima uit.

Planning morgen, eet alles op ontbijt na onderweg.
O: omelet van 2 eieren, 400gr spinazie en beetje kaas
T: appel + plak bananenbrood
L: 2x roggebrood met halve avocado + banaan
T: appel + plak bananenbrood
T: kwark met havermout en cacao
A: linzen, prei, rozijnen en geitenkaas + kwark met whey
T: wat lekkers bij vriendin

B: combat

Hopelijk is mijn avondeten koud ook een beetje binnen te houden.