Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:44

nientje78 schreef:
Beterschap!

Hier ook cupcakes gemaakt.
Pfff...die mix van dr oetker gebruik ik ook nooit weer.
Ze kwamen amper omhoog >;)
Geef mij die van de funcakes maar,echt een stuk lekkerder.
[ Afbeelding ]
oja...cupcakes zijn gemaakt voor mijn oma,die viert morgen haar 97ste verjaardag *\o/*

en laatst nog cake-ijsjes gemaakt
[ Afbeelding ]

Wauw, die cupcakes ! <3

Waar haal je die funcake mix vandaan dan als ik vragen mag ?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:46

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:47

O die cupcakes zien er super uit!

Funcakes haal ik bij de Makro. Ze verkopen het ook bij Pippoos en de meeste taartenwinkels en als ik het goed heb ook bij Jamin.

Smileyy

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:48

Worden die cupcakes wel mooi hoog ?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:51

laurabram Dank je :) vind de mix enorm tegenvallen (dr oetker) Is die van jamin ook van de funcakes?

nomarjet De cupcakes van funcakes worden wel mooi :j
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 26-04-13 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:52

Hoe krijg je eigenlijk hele mooie hoge cupcakes, als je zelf gewoon een cupcake recept maakt ?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:06

Die van Dr Oetker nog nooit gehad. Die van FunCakes worden mooi vol tot bovenaan het papiertje dus ik heb nooit meer iets anders geprobeerd.
Jamin heeft in elk geval eigen merk maar ik dacht dat ze ook FunCakes hadden maar ik man er ook naast zitten hoor. Misschien even googlen

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:55

waar heb je die ijscupjes gekocht :)?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:06

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:24

Wij kunnen niet naar de makro, wel jammer zo te horen.
Die ijscupjes had ik ook graag gehad.

Deze ijscupjes haal ik gewoon bij de C1000 :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:27

Leuk die cupcakes! Ik heb vandaag lekker appelkaneel en stroopwafelcupcakes getrakteerd op mn werk :) En net Oranje minicupcakes gemaakt voor mn moeder in de winkel voor morgen. En volgende week cupcakes voor mn jarige oma, daarna voor mn tante die trakteert op haar werk en dan nog een taart voor mn collega. Genoeg te doen. :D

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:05

De scones die ik ging bakken met mn zusje zijn mislukt ! Het deeg kon je niet uitrollen zo vloeibaar was het, dus hebben we met een eetlepel het verdeeld over de bakplaat, en het zijn dus platte koekjes geworden in plaats van broodjes.

Iemand een idee hoe dit kan ?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:09

Afbeelding
Vorige week Woensdag gemaakt. :9 Chocolade Cupcakes.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:11

nomarjet schreef:
De scones die ik ging bakken met mn zusje zijn mislukt ! Het deeg kon je niet uitrollen zo vloeibaar was het, dus hebben we met een eetlepel het verdeeld over de bakplaat, en het zijn dus platte koekjes geworden in plaats van broodjes.

Te veel melk erin? Ik heb die fout ook eens bijna gemaakt. Er hoeft maar een heel klein beetje melk in. Kan morgen wel mijn recept plaatsen

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:39

Phylos schreef:
nomarjet schreef:

Te veel melk erin? Ik heb die fout ook eens bijna gemaakt. Er hoeft maar een heel klein beetje melk in. Kan morgen wel mijn recept plaatsen

Ja graag, als je dat zou willen doen ! :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:01

@Suuszels: hoe is het afgelopen met je cupcakes?

@Ekmic: en jou stroopwafels met bebogeenbotercreme cupcakes.

@LB: aii, van je paard storten is nooit leuk. Maar de taart erna maakt het toch wel weer een beetje beter.

@Nientje: die cupcakes zien er leuk uit zeg! En die cake-ijsjes ook! :D

@SF: Zooo, jij hebt meer dan genoeg te doen! Maar wel erg leuk! (En lekker :Y) )

@Nomarjet: vloeibare scones? Hmm dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling, ik had gewoon deeg balletjes, maar mijn recept was ook nog niet recept, ze waren nog niet genoeg scone. Dus ik zou het recept van Phylos afwachten.

@Siggislief: :~ chocola ziet er altijd zooo goed uit op foto's.

Mijn blog van de sinaasappelcreme taart komt morgenavond, heb zo niet het recept bij de hand. Maar hij was echt heerlijk! Door meerdere mensen ook bevestigd. :Y) Vandaag heb ik weer de chocolade limoentaart gemaakt en pinda en m&m koekjes. Foto's en recepten hier te vinden: http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... rt-en.html :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:04

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:48

Ziet er goed uit! :j

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:03

Oehhh ziet er lekker uit allebei Mara!
Gaan jullie nog bijzondere koninginnedagbaksels maken?
Ik wil misschien iets maken, had met pasen een zeer geslaagde worteltjescake gemaakt alleen is mijn keukenmachine ter reparatie opgestuurd en daar ging de wortel raspen wel heel makkelijk mee :')
Dus ik denk nog even verder!
Oja en ik heb een vriendlief die niet van sinaasappel/mandarijn houdt dus denk dat ik die ook even skip. Maarja zo raak je wel door het oranje heen..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:29

Ik weet het nog niet echt, we wilden eerst gewoon tompouzen eten maar die heb ik gister al op. :+ Misschien gewoon simpel appeltaart, want die mix heb ik nog staan.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:05

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:32

Sorry, beter laat dan nooit. Gisteren verjaardag van broertje en de dag daarvoor natuurlijk druk met inkopen en bakken etc. Was het bijna vergeten.

Scones
Rond uitsteekvormpje
250 gram zelfrijzend bakmeel
2 1/2 theel. bakpoeder
1/2 theel. zout
50 gram boter of margarine
1 zakje vanillesuiker
2 eetl. suiker
75 mililiter melk
1 ei

bakmeel en bakpoeder en zout boven kom zeven. Vanillesuiker en suiker toevoegen. Boter met 2 messen door bloem in kleine stukjes snijden
ei met melk loskloppen 1/2 theel. bewaren. Rest bij bloemmengsel schenken en geheel tot samenhangend ebal kneden
Deeg uitrollen, 2 1/2 cm. rondjes steken, op bakblik leggen en met de melk bestrijken. scones op 225 graden in ca. 10 min lichtbruin bakken. Laten afkoelen.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:08

Heeft iemand hier een idee, voor overgebleven appeltaart deeg ?

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:13

Hier ben ik lang niet geweest! En ongeveer net zo lang niet gebakken, drukdrukdruk!
Zie dat jullie wel lekker door gebakken hebben. :D

Nomarjet, daar kun je lekker appelkoeken van maken. :9 2 rondjes uitsnijden, appel (met kaneel en suiker) ertussen, zijkanten dichtdrukken en 3 sneetjes in de bovenkant maken. Heel simpel en hartstikke lekker!

Mijn vader is zaterdag jarig, dus ik 'moet' (lees: wil heeeel graag) taart bakken. Heb een mango-yoghurttaart, franse appeltaart en kersen-yoghurttaart in gedachten. :9 Vandaag ga ik vast beginnen met de bodems en de appeltaart is altijd extra lekker als ie een dagje langer gestaan heeft, dus daar ga ik ook vast aan beginnen denk ik. :)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:38

Ik bak graag taarten en geef ze ook wel als kadootjes bij verjaardagen (als het gevraagd wordt), heel leuk en lekker natuurlijk maar ik wil niet atijd het zelfde maken. Nou heb ik een nichtje wat gluten vrij moet eten.. dus het verzoek of ik ook een gluten vrije taart kan maken. De eerste keer heb ik een zachte chocolade taart gemaakt en een cheesecake waarvan ik de bodem had vervangen door een geplette glutenvrije koekjes laag. Erg lekker. Maar goed deze combi heb ik nu ook al 2x gemaakt dus het is tijd voor iets nieuws.
Hebben jullie misschien ideeen voor een gluten vrije taart of een taart waarbij de bodem makkelijk vervangen kan worden door een geplette koekjes laag?

Ik zat al te denken aan een koude kwark taart (maar daar moet een poeder doorheen en ik weet niet of dat gluten vrij is) of een monchoutaart.
Bij de tuinen hebben ze ook meel voor gluten vrije taarten, misschien kan ik dat gebruiken voor een appelcake. Heeft iemand misschien ervaring met dat meel? het is van Schär.