Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DIVA2

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:53

Ik rol fondant uit en leg dat logo erop. vervolgens snij ik 'm uit. Maar nooit naar mijn zin.
Puzzelen is ook mijn ding niet dus daar zal het wel mee te maken hebben ;-)

Deze Cars was bij mij een min of meer spoedje.
Voor aankomende week een taartje maken voor de BEEBBEWONDERBBQ van mijn cursisten Samen Bevallen en een Barbietaart op een ondertaart. Ook nog nooit gemaakt dus even uitvogelen hoe ik dat nou weer ga doen. In ieder geval niet met verse aardbeien.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:54

Leuk!! Ik ben benieuwd!!!

Ik ga gauw BC maken (was even eten, vergeten moet ook af en toe hihi) want dat moet nog even in de koelkast voordat ik t kan gebruiken :=

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:55

Patriciavt schreef:
Leuk!! Ik ben benieuwd!!!

Ik ook, hahahahahaha

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:56

ohoh...in deze zit aardbeien crème met verse aardbeien. Heb er nog niets aan gemerkt.
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:58

Patricia, gaaf die tractor!!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:59

leuk je dooptaartje ik heb alleenb het idee op de foto dat het goed wat donker is vind je witte rand om die 2e wel erg leuk.

de tractor vond ik ook erg goed gelukt

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:59

Gelukkig!!!!
Bij mij ook maar 1 laag die lekt. De andere geen probleem,

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:00

Er zijn veel verschillende tinten goud Dancertje. En vergeet niet dat foto's soms vertekenen :-)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:06

Klopt, er was niet zoveel licht meer. In het echt is hij iets lichter. Ik heb Aztec Gold van VeeBee gebruikt.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:11

Wat een gave tracktor taart Patricia :j

Kinke, erg leuke taart en dat witte randje is ook super op de tweede laag +:)+ (weer eens iets anders :) )

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:13

Kinke schreef:
Klopt, er was niet zoveel licht meer. In het echt is hij iets lichter. Ik heb Aztec Gold van VeeBee gebruikt.

oohh oke vroeg het me gewoon af.
Diva2 daarom zei ik heb het idee dat op de foto het wat donker is

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:13

Jeetje wat een mooie taarten komen er weer voorbij! Dancertje, wat een mooi cadeau voor je ouders. Kinke, ik blijf je beertje super schattig vinden. Klinkt wel heerlijk met verse aardbeien! En Patricia, ik vind het zo leuk dat je zo'n eigen stijl hebt. Ik kan zonder bij de gebruiker te kijken al zien dat het een taart van jou is!

Ik had mezelf ook uitgesloofd in de keuken vandaag. Helaas heeft het niet geholpen.. Hij was wel heel erg lekker.

Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:14

Ziet er overheerlijk uit Linda en hij ziet er ook heel leuk uit :j

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:14

Owja, gevuld met botercremé en vlaaivulling, dat had ik hier ergens gelezen. Was wel super super zoet!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:27

Ik zal maar opbiechten...vind helemaal niets aan deze taart :o :+ Ik zou zelf nooit een wit/gouden taart voor een kindje/baby uitkiezen. :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:27

Linda, jij bent goed bezig geweest zeg. Aan jouw inzet heeft het niet gelegen ;)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:30

Kinke schreef:
Ik zal maar opbiechten...vind helemaal niets aan deze taart :o :+ Ik zou zelf nooit een wit/gouden taart voor een kindje/baby uitkiezen. :o

Hahahahhaha....ik ook niet!
Past ook niet helemaal bij de naam 'Willem'. Daar zie ik een dooptaart met een tractor bij. :D

Ik vind ze ALTIJD zoet Linda.
En dus eet ik ze nooit :Y)
Grappig trouwens, die kleurtjes zo.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:36

Ze horen ook wel zoet te zijn natuurlijk, maar pff die vlaaivulling maakt het dan nog wel wat erger. Verse aardbeien zijn dan toch anders zoet.. Haha. Was echt een hels karwei met die lagen, moet je nagaan als je zo'n hele regenboogtaart bakt!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:01

Kinke, wat een prachtige taart heb je gemaakt! Het beertje staat er echt geweldig bij!! :D

Bedankt voor de complimenten over de tractor :D Ik ben er zelf ook wel bij mee :j T was niet zo'n groot taartje (20cm) dus wel erg vol :=

Linda, wat leuk dat je dat ziet :D Denk dat we allemaal wel een eigen stijl hebben toch? :D
En je taart, ik vind em ge-wel-dig *\o/*

Zo, mijn 1e cars-taart is bekleed := Dat stuk waar de ogen zitten had eigenlijk iets hoger gemoeten voor mijn idee of de inkepingen op de morotkap iets minder groot.. Maar no worries, hij ziet er best goed uit voor m'n 1e 3-d taart := Die andere moet ik nog afsmeren, bc staat af te koelen in de koelkast dus eerst de 1e Cars-taart (handig, maak gewoon alle details in 2-voud kan ik straks die andere zo opplakken :)) ) maar decoreren en de meptaartjes.
Zit echt in over de grootte.. Qua hoeveelheid taart zou het makkelijk moeten kunnen 20 pers (en het is dus uiteindelijk maar voor 18) maar door hoe ik hem in model heb gebracht is ie natuurlijk wat kleiner... Ik denk er nog even over.. Anders nog maar klein taartje erbij voor de zekerheid := (is voor een collega)

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:05

Zo drukke week gehad
150 cupcakes en een bruidstaart me 3de keer.
Was best pittig maar ze waren super en super blij ermee en iedereen had het er alleen meer over :D

Afbeelding
Letters mochten wel rechter zie ik nu pas :S
Afbeelding

en cupcakes
Afbeelding
Afbeelding

zo zijn ze gepresenteerd.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8171_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0947_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0120_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2394_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8948_n.jpg

cupcakes waren voor de receptie en taart na het eten savonds.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:07

Wauw zie mooie boetseer beertje :D
en echt super leuke taarten echt graaf zeg:D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:11

@ LindaV: Gave taart, inderdaad dat het niet geholpen heeft. Heb je van die vlaaivulling van Hak gebruikt?

Mijn taartje is niet zo goed gelukt. Alles is goed gegaan, behalve het bekleden. Te wijten aan het feit dat de marsepein (van de Xenos, zegt genoeg dus...) ging scheuren bij het bekleden. Vorige week ging het met de rode goed, vandaag met de gele niet. Ook voor het eerst een roos gemaakt. Ik moest het even aan mijn vriend vertellen, want hij zag er geen roos in. Mislukt dus. Had de blaadjes wat te dun gemaakt. Dat ga ik van de week nog wel een paar keer oefenen, wil voor de taart van zaterdag toch echt een paar mooie roosjes gemaakt hebben.

Gave taarten Chantaltje23! Inderdaad wel wat jammer van de letters, maar hij zal er echt niet minder om gesmaakt hebben.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 05:34

Pff, dit was letterlijk de hele nacht doorwerken.. Ben wel heel blij met het resultaat! Nu gauw nog paar uitjes slaap mee pakken, 9 uur gaat de wekker weer.. *zucht wat doe ik mezelf aan*

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:17

De stapel wordt zo opgehaald. Net even gespiekt en zoals verwacht was ie wel weer iets doorgelekt.
Gelukkig niet zoveel als gisteren. Doordat ie nog niet afgestapeld is heeft ie gelukkig ook geen schade op de onder taart kunnen aarichten.
Waar ik het meest bang voor ben is een sopzooitje ín de taart. Al met al blijft het dus spannend.

Inderdaad Patricia; wat doe je jezelf aan....;-)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:50

:oo := inderdaad Patricia; wat doe je jezelf aan :=
Hopelijk kan je er een beetje uitkomen :(:)

Mooie taarten weer gezien; tractor is gaaf :j
Doop/geboortetaart van Kinke is ook erg mooi, maar zou ook niet mijn kleurkeuze zijn voor een kleine...
Een EK taart die lekker smaakt maar de score niet positief voor ons heeft doen uitpakken, en Chantaltje: wat een mooi geheel, erg gaaf :j

*gaat een Bumba-taartje maken*