Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:38

Zouden druiven lekker mixen in de blender? Heb nog een bak vol en ze moeten op..

Mootje

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:55

Colway, In welke poule zit je? Ik heb jaren gecarousseld in de A en B poule :)
Ik werd pas 11.15 wakker, dus geen ontbijt en tussendoortje gehad...
Roelke, Druiven zou ik gewoon uit het vuistje eten!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:00

Ik heb ze er toch maar door gemikt met een lepel bio jam en banaan en citroensap en wat yoghurt. En natuurlijk chiazaadjes. Best lekker!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:31

Hoe is de structuur van druiven uit de blender Roelke? :) Ben wel benieuwd ernaar! Vriendje had druiven gekocht voor zichzelf, maar de helft is nu zo oud dat ze beginnen te rimpelen een beetje en helemaal zacht zijn, ik ga het niet opeten, maar misschien is het in een blender nog wel lekker?

Ik heb een bleekselderijsoepje opstaan :D 2 liter water, 4 biologische bouillonblokjes, 6 of 7 bleekselderijstengels, een groene paprika en 2 romatomaten. Ben benieuwd :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:03

Nou ik had dus verwacht dat je die velletjes echt ging proeven zegmaar :)) Maar ook die waren mooi gepureerd, geen stukjes meer! Ik vond het wel een succes! :j

Ben benieuwd naar je soepje! Laat je 't weten of het gelukt is? Ik heb nog nooit zelf soep gemaakt, ik denk altijd dat het mislukt.. :+

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:13

Oh oké, ik ga het ook eens proberen :D

Soep was erg lekker :) Smaakte gewoon als een groentensoepje! Het is heel makkelijk hoor. 2 liter water koken met 4 bouillonblokjes erin, ongeveer 5 minuten laten koken. En dan de groenten erbij en die nog minimaal 20 minuten koken. Hoe langer je kookt, hoe meer 'snot' het wordt zeg maar. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:26

Soepje klinkt mij heel erg waterig in de oren, Vogeltje...
Ik maak als ik soep maak soep van gepureerde groenten (bijvoorbeeld broccoli, bloemkool) en een scheut magere melk met wat kruiden ofzo :9

Als tussendoortje weer een pannekoekje gemaakt! Vanavond weer lekker asperges eten.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:33

Goedemiddag allemaal!

Ik ben vandaag voor het eerst brak geworden van het stappen en de hoeveelheid drank. Nog nooit eerder last van gehad. Maar het was super gezellig in de stad.

Vanochtend ontbeten met een versgeperste jusdorange van de appie. Verder heb ik een bruine bh gehad met smeerkaas en smiddsags nog een wrap met zalm.

Gefeliciteerd Colway!

Ik vroeg mij ook al af of druiven ook in de blender goed gaat. Maar dit kan dus wel.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:26

Mootje schreef:
Soepje klinkt mij heel erg waterig in de oren, Vogeltje...
Ik maak als ik soep maak soep van gepureerde groenten (bijvoorbeeld broccoli, bloemkool) en een scheut magere melk met wat kruiden ofzo :9

Het hangt er vanaf wat je lekker vindt. Ik vind van die dikke soepen juist niet lekker. Ik houd meer van een helder soepje.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:14

Goedenavond allemaal! Ik ben weer terug uit Dresden en het valt me nog mee hoe enorm ongezond ik gegeten heb. Alleen al als ik kijk naar wat ik meegenomen heb de trein in is het al een enorm verschil met 'vroeger'. Toen er gerust zakken chips en koekjes en snoepjes meegingen. Nu had ik bruine bolletjes met grillworst, wat krentenbollen (wat minder gezond) en een zak gemende noten. In Dresden zelf zaterdagavond een heerlijke pasta met scampi gegeten en als nagerecht Panna Cotta, beiden echt héérlijk! De avond erop was er gratis dinner in het hostel, gekookt door een Indiaanse jongen. Weet de officiele naam niet meer maar het was een curry en ook dat was weer heerlijk! Natuurlijk ook braadworst gegeten maar had ook een enorme fruitsalade voor 1.50 gekocht. Het was namelijk ZO warm in Dresden, 30 graden met geen wolkje aan de lucht. Dus ik smachtte echt naar meloen en ander koel fruit.

Terugreis vandaag ging wat minder qua gezond eten, welgeteld heb ik vandaag 3 krentenbollen op, 1 ontbijtkoek, 5 handjes nootjes, 1 appel en nog een klein bord pasta. Maar ik had het helemaal gehad, treinreis duurde 9.5 uur en ik wilde gewoon naar huis en had weinig honger en ook geen zin om veel geld kwijt te zijn aan eten. Morgen beginnen we weer met een schone lei, naar de markt weer fruit en groenten halen en weer in een gewoon ritme komen. Maar ga denk zo eerst maar eens vroeg slapen want die treinreis heeft me wel opgebroken. Gek hoe moe je kan worden van alleen maar zitten. :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:58

Zo lekker warm Mara, en als je het idd vergelijkt met vroeger valt dat wel mee ja. Ik deed dat ook altijd vroeger, er gingen allerlei zakken snoep mee als ik op pad ging.

Vandaag had ik een super gezonde dag! :) ook lekker veel buiten geweest!

Mijn lijstje:

O: glas citroen met gember
O: smoothie, andijvie, blauwe bessen, sinasappel, lijnzaad en banaan
T: glas verse jus op een terrasje
M: flinke maaltijdsalade met zalm, avocado, rucola, mango, pompoenpitten, bieslook en citroen met 2 mini sneetjes speltbrood uit de oven met flinke laag bio roomboter
A: salade met appel, paprika, rucola, lepel cottage cheese, dadels, sesamzaad, citroenschilletjes, goede olijfolie en geroosterde amandelen. Echt super lekker!!!

Pas om half 10 van tafel dus dat is dan wel iets minder maar goed. Wil 11 uur slapen en vroeg op morgen! :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:19

Ik heb uiteindelijk gebarbecued vandaag! ik had scharrel kippenpoten, lekker gekruid, en een gekruid visje, jamjam, verder nog een salade van komkommer, tomaat, sambal en feta.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:26

Hallo, mag ik ook even komen binnenvallen? :D Ik ben sinds niet al te lang veganist, en ik kan wel wat gezondheidtips gebruiken :') het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik kilo's pure chocolade en liters soja-ijs naar binnen ga werken... doe ik ook niet, hoor :+ Maar dit topic leek me toch wel interessant! :)

Ik wil ook niet zozeer afvallen, maar echt gezonder gaan eten. Ga binnenkort ook weer eens een rookstoppoging ondernemen... zucht. :')

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:33

Oooh mensen, wat heb ik me weer misdragen de afgelopen dagen... Zucht. Zo wordt het nooit wat met me. In plaats van lekker uitrusten en opladen, sloop ik mezelf alleen maar in het weekend :Y) :')
Vanavond nog naar een concert, maar dan is het over en ga ik echt even goed om mezelf denken, vooral wat betreft slaap en eten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:45

Goedemorgen :D

Welkom appelmoes :D Interessant, een veganistische eetstijl, waarom heb je hiervoor gekozen? Is het niet lastig om geschikt voedsel en drinken te vinden nu?

Ik heb ook een paar slechte dagen achter de rug, op zich heb ik mn groente en vitamientjes wel binnen, maar daarnaast ook nog een hoop ongezonde meuk. Merk ook dat mn suikerverslaving terug is (jaja, na 2 dagen dingen met suiker eten) en ik vind het heel erg moeilijk om momenteel de discipline op te brengen om er niet naar te grijpen. Heb het erg druk en ben constant moe, en dan heb ik behoefte aan comfort food. Maar comfort food maakt het alleen maar erger natuurlijk.

Mijn lijstje voor vandaag:
Ontbijt: anderhalve zelfgebakken speltboterham met halvarine en een halve banaan, smoothie van een halve banaan, een sinaasappel en chiazaden
T: een rode paprika
Lunch: 3 speltboterhammen (1 biologische pindakaas, 2 kaas), stuk komkommer
T: 2 krentenweggeboterhammen (niet gezond, maar lag in de weg in de vriezer :P )
T (eet pas om 20.00): beetje quinoasalade die over is van gisteren (quinoa, spinazie, bleekselderij, tomaat, gele paprika, gebakken kipfilet)
Avondeten: broccoli met een zelfgemaakt sausje uit de oven, stukje mager vlees of vis

Veel eten vandaag, maar ik heb ook constant honger en het is momenteel even beter om dan wat meer 'gezonds' te eten, dan te gaan snacken. En verder ga ik sterk zijn en de suiker weerstaan (behalve dan in die krentenweggeboterhammen :') ) en gewoon niets extra's eten.

Ik ga vandaag ook echt weer noten kopen :P Zijn al twee weken op ofzo.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:57

Gefeliciteerd Colway!

Goed bezig Maartje dat je zelfs B&J kan laten staan!

Toad lekker gebarbequed! Was ook super weer!

Welkom Appelmoes!

Mara ,dat je allang niet zoveel snoep etc. eet op zo'n reis is toch ook een mooie vooruitgang!
@Vogeltje: de soep pureer je dan verder niet? Heb je net als gewone groentesoep stukjes groente in de soep?

Hier een goed weekend gehad. De ochtenden begonnen met een groene smoothie en zelfgebaken crackers gegeten met gezond beleg. Veel groenten gegeten zondag (lekkere witlof salade). Gisteravond was ik op wedstrijd in Rhenen en niet echt avondeten gegeten(een appel en een speltwafel,soort rijstewafel) en toen ik thuis was een beetje kwark. Ben wel tevreden ermee en heb ook weinig behoefte aan zoet en veel eten. Had ook super fijn gereden in mn eerste proef had alleen een stomme fout gemaakt in mn laatste galop lijn wat mn de 1ste plek en de dagprijs koste(werd nu 2de met 211pnt)2de proef was stuk minder,te weinig concentratie,wat spanning en een aantal slordige fouten,veel 5jes had daar 195,vond ik wel wat aan de strenge kant gejureerd voor mn gevoel Ga vanavond even de camera erbij pakken en zien of mn gevoel er naast zit :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:02

Ja idd, gewoon stukjes in de soep :) Gewoon groentesoep heb je dan! Maar ipv een zakje soepgroente gewoon zelfgesneden groente dus.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:17

Gefeliciteerd hesterve! Het was inderdaad super weer :)

Welkom Appelmoes! Een veganistische leefstijl, dat vind ik erg interessant. Eet zelf ook weinig dierlijks, alleen als ik het niet voor het kiezen heb en als ik kan kiezen, dan toch een stukje vis. Misschien is dit wat voor je: http://www.viva-las-vegas.nl/ Ik ga er zelf ook heen :) Vooral voor de kookworkshops enzo. Kyra de Vreeze is ook veganist en heeft erg lekkere recepten!

Ik zit nu aan mijn glas citroen met gember, heb er ook nog wat cayennepeper door gedaan :) Wil zo een smoothie maken van andijvie, mango, ananas, banaan en basilicum ofzo. Wat zou hier nog meer lekker bij zijn? Vanmiddag ga ik een quinoasalade met munt maken denk ik en vanavond gewoon eten wat de pot schaft :)

Fijne dag allemaal!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:36

Mootje schreef:
Colway, In welke poule zit je? Ik heb jaren gecarousseld in de A en B poule :)
Ik werd pas 11.15 wakker, dus geen ontbijt en tussendoortje gehad...
Roelke, Druiven zou ik gewoon uit het vuistje eten!

Hihi G -poule maar hoor ;-) manege doet dit nu voor het 3e jaar. Vorig jaar zaten ze in F, maar ging het mis dus toen gedegradeerd. Nu weer naar de F. Bedoeling is uiteindelijk de A te halen. Zou er eigenlijk mee stoppen, maar zei zondag als we 1e of 2e worden, doe ik weer mee :') Dus nu moet ik weer, haha. Maar vind het ook leuk, wil alleen dan met eigen paard.

Hier een drama weekend gehad qua eten en alcohol. Ik zie nog wazig lijkt wel, was vanmorgen echt een ramp, beroerd en verslapen ook nog. Gelukkig geen afspraken vanmorgen. Gaat lange dag worden vrees ik. Heb ook geen honger.

Heb er een glas verse jus in kunnen krijgen en een cracker die ik niet eens helemaal opgegeten heb :( Blij dat het 'normale' leven weer begint. Even een paar weken geen gekke/drukke dingen meer

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:38

Mooie punten evengoed toch hesterv?

Ik zat ook te denken om eens een soep te maken van gepureerde groentes, lijkt me lekker

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:53

Colway en hester gefeliciteerd.
Welkom appelmoes
Gister was het echt super weer inderdaad.
Wij gaan vandaag misschien ook BBQen, broertje is jarig. Hopelijk knapt het weer nog op
Vandaag dus niet zo'n gezond dagje, straks lekker zelf gemaakte appeltaart eten. Gister prima, op het softijsje na.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:08

Appelmoes, welkom
ennum...wat is je eetpatroon nu zo ongeveer kwa welke producten je kiest?

ben ook wel benieuwd naar je reden om veganistisch te eten/leven en hoe het je bevalt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:11

Appelmoes, Welkom :) Waarom heb je voor die 'stijl' gekozen? Doe jij het alleen qua eten, of draag je ook geen leren schoenen enzo?
Colway, Als je het maar naar je zin hebt toch?

Ik wilde vanochtend beginnen met lauw water met citroensap (had al citroenen gehaald), maar ik was het vergeten :+
O: Kom brinta
T: Appel
L: Nog geen idee
T: Banaan voor het sporten
A: Ik denk pasta met peultjes, champignons & tomaatjes en brokjes blauwe kaas

Vandaag voor het eerst naar de sportschool, schema opstellen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:15

Appelmoes, welkom! Ben benieuwd naar een lijstje van je! :j
Mootje, wat een heerlijke pasta!

Zondag ben ik trouwens nog redelijk goed bezig geweest: zelf pastasaus gemaakt van tomaten, champignos, zongedroogde tomaten, wat pesto en tonijn en flink wat specerijen. Was leker!

Mijn lijstje:
O: 2 x spelt met pindakaas
T: 2 x spelt met kaas (vroeg begonnen, lange dag) en een appel
L: maaltijdsalade (nog even kijken welke)
T: fruitje
A: ga ergens hapje eten, wil voor een visje gaan!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:17

Heb jij spelt in Keut kunnen vinden :oo
Schud die pasta nu zo uit mijn mouw ahv wat er in mijn groentela ligt :')