Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:55

Even een kleine test met de modelling chocolate, tjonge, wat werkt dat mooi zeg. Het komt echt retestrak uit de mallen, nog veel scherper als fondant.
Afbeelding
Afbeelding

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:57

Wauw :oo

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:20

Mooi!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:22

Gaaf zeg!
En hoe is dat spul nou in de hand? Smelt het ook gauw, krijg je er vieze handen van?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:29

Wauw zeg, ik ga even jou receptje opslaan en ook eens maken, is echt supermooi!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:31

Ik denk wel dat het smelt wanneer je het langer in je hand houdt. Maar even kneden en in een malletje doen is zo gepiept natuurlijk. Volgens The Little Cake Shop in Hilversum, is het handig om er koudelucht spray bij te gebruiken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:32

M'n handen waren wel iets vies, maar niet zoals ik had verwacht. Wat me eigenlijk meeviel want ik heb altijd problemen met fondant en gumpaste door mijn warme handen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:33

Hier staat ondertussen een 24cm gevuld met slagroom en kersen in de koelkast op te stijven. Vanavond een zakkie er omheen en dan de diepvries in. Komende woensdag ga ik er een Bumbataart van maken :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:37

hmmm...slagroom en kersen...lekkerrrrrr. Ik ga voor vrijdag een taart maken voor schoonzus haar bul uitreiking.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:42

Die site van laatst, met al die lettertypes: i-de-aal zeg! +:)+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:12

MyLittleLove wat een leuke taart!! Het is niet eens heel erg dat je niet genoeg fondant had, nu is het net een weiland :D

Ohh Kinke wat mooi :oo Echt heel gaaf :D
Niet alleen zo los maar ik denk ook als details voor op een taart :))

Klinkt lekker MamaMiesje :9

Ohh ik heb opbergruimte voor m'n spulletjes :):) Vandaag kast opgehaald, simpel maar wel mooi, en ik kan lekker (bak)spulletjes kwijt :D

Onze kat heeft em ook ff goedgekeurd.. Moet we he, t is immers ZIJN huis :=
Afbeelding

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:14

Whaha kwabbeltje :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:41

Snoept je kat altijd mee met je taarten := (wel een mooie kat :j )

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:46

Nee :n Tom eet alleen maar Whiskas-snoepjes := Zelfs vlees hoeft hij niet, alleen snoeppies _O-
Dat buikje komt doordat hij (en poes ook) echt heel dik waren toen ze bij ons kwamen. Nu is t al flink minder (hij heeft ook echt zo'n pluizige poef-vacht := ) maar ja dat velletje onder zijn buik gaat niet meer weg :P Hijs ook al een jaar of 13 :P T is echt een mega-autist, maar wel een lieve <3 We hebben ook nog een bolle rood-witte theemuts :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:56

Oooh die zien er leuk uit Kinke.
Wordt het ook hard?
*heeft recept net opgeschreven* :D
Die gouden accenten, heb je die met een kwastje er op gedaan en wat gebruik je daarvoor??

Mooie kast Patricia, ik heb laatst ook een buffetkast op Mp gescoord voor mijn bakspulletjes.
Ik heb het inmiddels verdeeld liggen over 2 grote lades van breedte 60 cm, lengte 60 cm en hoogte 30 cm.
Hele grote lades dus en het past er nu al niet meer in en dat terwijl ik pas begonnen ben met verzamelen in Februari :=
En dan heb ik ook nog een aparte la voor alle bakvormen en cupcakevormpjes.
Gisteren ook weer een bestelling gedaan van €50,- voor spullies :o
Mijn man vind mijn uitgaves op moment niet meer zo grappig en vind dat ik maar een webshopje moet beginnen haha.
heb ook nog een verlanglijstje staan op DLT van €60,- en de buurvrouw neemt nog een non-stick roller mee uit America

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:02

Allereerst wat een mooie dingen maken jullie zeg!! _/-\o_

Sorry dat ik hier zo maar binnen kom vallen, en ik weet ook niet of ik het hier kan ( en mag) vragen...

Maar zou er iemand een mooie taart voor Moederdag kunnen maken? Met eventueel wat cake pops? Cupcakes?

Weet niet of er iemand leuke ideeën heeft, of waar ik voor voorbeelden kan kijken.

En dan zou het het makkelijkste zijn, als ik de spullen op zou kunnen halen, vlakbij mijn woonplaats. Tilburg, noord brabant dus.

:D

Iemand?? *\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:03

Moet je de openingspost even bekijken, rockey. Daar staan bokkers per provincie die bakken voor een ander :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:08

MamaMiesje schreef:
Moet je de openingspost even bekijken, rockey. Daar staan bokkers per provincie die bakken voor een ander :D

Blond :o?

:D

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:19

Erg mooi Kinke! Ziet er inderdaad strak uit!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:21

Maurice wat lief, voor mams neem ik aan?
En hoe is het met je vader???

Zo nu weer ontopic.
Die uitgaven lopen heel hard op ja, stuit hier ook weleens op tegenstand.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:35

BarockPinto, het hardt niet uit zoals fondant. Na het kneden wordt het wel weer stugger.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:34

Wauw wat gaaf Kinke!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:33

Ze sputteren wel onze mannen maar als ze een stuk taart of een heerlijke cupcake voorgeschoteld krijgen hoor je ze nergens meer over...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:36

vind het er wel super uit zien kinke.
Nou hier loopt het ook wel goed buurvrouw van mij in limburg belde of ik voor de communie cupcakes wou maken en ze had het ook in de klas verteld aan een van de moeders die ging mij waarschijnlijk ook nog bellen ben heel blij.

Nou ik heb geluk als ik wat nodig heb is die meestal niet moeilijk grappige is als hij wat geld overheeft aan het eind van de maand vraagt die altijd heb je nog wat nodig in ruil voor een stuk appeltaart :P

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:48

Zo heb ff een paar dagen niet of nauwelijks gelezen en jullie hebben flink doorgepost dames! Zie allemaal mooie taarten en cups voorbij komen! Echt heel gaaf!!!

Heb afgelopen week een tietentaartje gebakken voor de collega's van mijn vriend. Hij heeft hem vandaag meegenomen, dus ben benieuwd, heb de vulling simpel gehouden met wat jam en aardbeien kwark.

Had wat ruzie met de botercreme, kreeg het er niet glad op en toen het er eenmaal glad op zat kon ik niet meteen door met bekleden (kwam ff iets tussen) dus vriendlief had heel lief me taartjes in de koelkast gezet wat resulteerde in harde botercreme.... drama dus, vandaar dat de borsten een beetje gebobbeld zijn....

Afbeelding

Maar, voor mijn eerste tietentaartje, ben ik best trots!

Verder nog even bij de taartenwinkel geweest en e.e.a. gekocht... Mijn verzameling spullen begint nu ook wel aardig uit de hand te lopen. Vriendlief heet me al een eigen kast beloofd als we de keuken hebben verbouwd! En vriendlief vind het alleen maar leuk als ik weer met vanalles voor de taarten thuis kom. Alleen vind ie wel dat ik nu geld moet vragen voor het bakken van taarten voor andere, al is het maar om de ingrediënten eruit te hebben. Maarjah.... ik twijfel nog, vind mezelf nog lang niet goed genoeg om er geld voor te vragen namelijk... Maarjah, gewoon kostendekkend.... is wel zo reeel toch?