Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 10:51

Als ik iets kots vind wil het niet zeggen dat dat het ook is 8)7 Zou mooi zijn...

Had ik die vraag niet een tijdje terug al gesteld en had jij daar niet ook op geantwoord toen AM? :=
Ik heb biologsche honing in de kast staan maar gebruik het niet zoveel. Alleen in de thee als mijn stem kapot is.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:53

Maar worden de bijen mishandeld en in een klein hokje gehouden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 10:55

Van mijn honing vliegen de bijen op biologische grond, overwinteren de bijen op hun eigen honing en het oogsten gebeurt op zo'n manier dat ze er zo min mogelijk last van hebben

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:57

Hebben jullie de vega salades van Vivera al geprobeerd? Mams kwam thuis met een ham-prei salade. Vond ik wel lekker, maar de "ham" hadden ze wel weg kunnen laten. Zit nu aan een triangel met kip-kerrie en die vind ik wel erg lekker. Had ook zonder de "kip" gemogen, maar ik vind het toch wel erg lekker :)
Het enige wat ik niet ga proberen is de vleessalade.. Waarom zou je een nepvleessalade willen als je vega bent?

Gisteren ook bbqsteaks van Valess gevonden Die waren gemarineerd en per 2 verpakt. Ben niet dol op Valess, maar vond deze erg lekker. Je komt ze trouwens niet tegen als de rest van je huishouden ook vega eet, want ze liggen in de schappen bij het bbqvlees..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 11:13

Haha dat soort salades zijn voor van die verstokte vleeseters die dan toch een keertje stiekem aan de vego gaan := Met nepvlees enzo. Beetje jammer :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:23

Ik zou ze ook gerust eten hoor. Waarom niet? Dat het op dier lijkt maakt toch niet uit? Het IS geen dier en dat is toch het belangrijkste?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:36

Magrathea schreef:
Haha dat soort salades zijn voor van die verstokte vleeseters die dan toch een keertje stiekem aan de vego gaan := Met nepvlees enzo. Beetje jammer :D

Beetje jammer van deze arrogantie.
Iemand kan toch geen vlees eten uit principe, maar soms toch de smaak missen?
Wat is daar mis mee?

(Ik hou er niet van, maar dat terzijde)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:15

Er gebeuren wel dingen met bijtjes die echt niet lief zijn. Magrathea, is dat een biologische imker in Nederland? Ik dacht dat we die niet hadden... :=

Ik ben ook niet gestopt met het eten van vlees omdat ik het niet lekker vond, want hé, ik vond het heerlijk! De vleesvervangers in de supermarkt heb ik wel een beetje opgegeven, dat is gewoon te veel geld voor water, soja, water, zout, water en chemicaliën. Dan kun je beter naar een fatsoenlijke bio-winkel gaan.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:23

Wij kopen honing in de omgeving (speciale bijenwinkel of bij mensen die zelf bijen hebben), maar of dat dan zo diervriendelijk is?
Ik eet het sowieso niet, vind er niks aan.
Maar mijn vriend vind het heerlijk en is toevallig ook honingdrank aan het maken (mede), daar had hij een emmer honing voor nodig. Dus ja, wij gebruiken best veel honing...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 18:49

Een emmer honing voor mede? :') Hoeveel komt daaruit dan?
Ik hou niet zo van mede, het is ZO zoet :\

Ik weet niet of het uit Nederland komt, even kijken .... hmm, Oost europa en Afrika. Da's dan weer jammer dat het van zo ver moet komen. Aan de andere kant, per flesje zal de milieu impact toch niet zo groot zijn :=

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:05

Hij had 3 liter honing nodig voor 10 liter drank.
Uiteindelijk zijn er maar 10 flessen van 750 ml uitgekomen (ipv 12). Het was zijn eerste poging. Dus nu hebben we 10 flessen in de kelder staan. Het lijkt wel ranja :P
Ik vind het ook echt ranzig :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:00

mede...goede mede is heel erg lekker, wil hier van het najaar ook weer een voorraadje maken, maar moet even kijken waar ik het goede recept ook alweer heb gelaten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 09:50

Meet Kip en Kippie :D

Afbeelding

Ze hadden weer een kapot ei dit weekend -O- ze haten me! Ik wil zo graag weer een eitje van ze eten :=

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:52

Douce schreef:
Ik zou ze ook gerust eten hoor. Waarom niet? Dat het op dier lijkt maakt toch niet uit? Het IS geen dier en dat is toch het belangrijkste?

Ik zou het ook gerust eten. Ik ben ook niet gestopt met vlees eten omdat ik het niet lekker vond, maar ik tegen het principe was. Maar ik vond het over het algemeen wel super lekker. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 10:01

Probleem is alleen vaak dat het alleen maar lijkt op vlees :+ Het is vaak droger of taaier, en ja dat maakt het in het algemeen niet lekkerder.

Wat ik eerder bedoelde is meer dat je van die mensen hebt die dan denken 'ik ga een keertje vegetarisch eten' en dan ipv bijvoorbeeld champignons in de pastasaus te doen, per se van dat nepgehakt erin willen hebben, want je moet 'vlees vervangen'. Snappen jullie?
Ik vond vlees ook erg lekker hoor (maar ook vaak genoeg niet), alleen de gedachte dat je een dood dier eet is toch een beetje de overhand gaan krijgen :r
In de Dunne Vegetariër heb je overigens ook een stukje waarin de schrijfster zegt niet van de term 'vleesvervanger ' te houden, want dat impliceert dat vlees een noodzakelijk onderdeel is. Zo van, bij vlees heb je het ook niet over 'vegovervanger' :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:03

Vlees is een sojavervanger :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 10:16

Lol _O-
Mooi streven Hellen :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:27

Magrathea schreef:
Probleem is alleen vaak dat het alleen maar lijkt op vlees :+ Het is vaak droger of taaier, en ja dat maakt het in het algemeen niet lekkerder.

Wat ik eerder bedoelde is meer dat je van die mensen hebt die dan denken 'ik ga een keertje vegetarisch eten' en dan ipv bijvoorbeeld champignons in de pastasaus te doen, per se van dat nepgehakt erin willen hebben, want je moet 'vlees vervangen'. Snappen jullie?
Ik vond vlees ook erg lekker hoor (maar ook vaak genoeg niet), alleen de gedachte dat je een dood dier eet is toch een beetje de overhand gaan krijgen :r
In de Dunne Vegetariër heb je overigens ook een stukje waarin de schrijfster zegt niet van de term 'vleesvervanger ' te houden, want dat impliceert dat vlees een noodzakelijk onderdeel is. Zo van, bij vlees heb je het ook niet over 'vegovervanger' :+

Het kan ook ideaal zijn voor als je partner liever niet vega wil eten en je hem zo toch kennis kan laten maken met vega food.
Zo heb ik het ook geprobeerd, mijn vriend wil niet vega, maar die vleesvervangers vind ik goor, ook quorn en ja, ook al zit het door de spaghetti. Als ik iets met noten maak, mist hij toch het vlees. Mijn middenweg is dat we minder vlees eten (gem 60-80 soms 100gr vlees pp).

Ik vind de term vleesvervanger niet geheel fout. Het is een feit dat er stoffen in vlees zitten die je vervangen moet.
Hoeft niet perse met een vleesvervanger, kan ook met de juiste noten, zaden, peulvruchten, rijst, bepaalde groenten, maar niet iedereen is bereid/heeft verstand om dit nauwkeurig in balans te brengen en dan is een vleesvervanger een goede benaming.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:27

sja, weet je wat het is, het is doordat het zo op vlees lijkt (kwa vorm ) lekker toegankelijk voor mensen die een paar keer per week, of zo af en toe eens, vegetarisch willen eten ... op die manier is het voor veel mensen die gewoon traditioneel willen eten (zetmeelproduct, groenten, vleesch) lekker makkelijk om dat ook te doen .
waardoor er dus ook wat makkelijker vaker vega gegeten word.

als diehard vegetarier kun je het stom vinden etc, maar het maakt minder vlees eten nu eenmaal heel toegankelijk voor niet vegetariérs, dus wees er blij mee dat ze er zijn :)

kijk, dat het gros van die dingen nu eenmaal niet te eten is is een ander verhaal, maar blijkbaar zijn ze eetbaar genoeg volgens de massa , anders werd het niet verkocht .
en dat vegetarisch eten met een minimum aan creativiteit onwijs lekker is , net zoals je iedere levensstijl kwa voeding lekker kan maken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:32

Ik eet nu mijn eerste 'maaltijd' van vandaag :Y)
Stomme tandpijn. Nu heb ik pijnstillers gehad en heb ik HONGERRR als een Shet :Y)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:36

Honger als een Shet _O- _O- Gaat-ie?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:38

Jahoor :j lekker effe wat aardappeltjes opgebakken, eet ik nu met mayo/ketchup

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:42

Zag nu ook bij de C1000 vega gehakt om ballen mee te draaien. Wat ze wel niet bedenken joh ;) Heb het wel gekocht om te proeven, want misschien is het voor een niet vega wel erg lekker ;) Mijn moeder houdt bijv. niet echt van vlees (eet het heel weinig) en dan is dit misschien wel lekker voor haar :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:57

Ik heb het ook eens op. Vond het te doen maar het viel enorm uit elkaar. Vond het wel minder droog dan gewone hamburgers (voor op de gourmet bijvoorbeeld) dus dat was wel een succes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:13

ik ben van de week even naar de Ekoplaza geweest. Zag er allemaal heerlijk uit, maar ik vloog toch wel even de schappen in af en toe van de prijzen := 6 euro voor een grote pot cashewspread :\ Zo duur!!
Heb nu een potje tomaten-paprika spread gehaald, ben benieuwd.

Hoe heette dat ene merk nu ook alweer dat ook zo lekker was?