Had ik die vraag niet een tijdje terug al gesteld en had jij daar niet ook op geantwoord toen AM?

Ik heb biologsche honing in de kast staan maar gebruik het niet zoveel. Alleen in de thee als mijn stem kapot is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Haha dat soort salades zijn voor van die verstokte vleeseters die dan toch een keertje stiekem aan de vego gaanMet nepvlees enzo. Beetje jammer
Douce schreef:Ik zou ze ook gerust eten hoor. Waarom niet? Dat het op dier lijkt maakt toch niet uit? Het IS geen dier en dat is toch het belangrijkste?
Magrathea schreef:Probleem is alleen vaak dat het alleen maar lijkt op vleesHet is vaak droger of taaier, en ja dat maakt het in het algemeen niet lekkerder.
Wat ik eerder bedoelde is meer dat je van die mensen hebt die dan denken 'ik ga een keertje vegetarisch eten' en dan ipv bijvoorbeeld champignons in de pastasaus te doen, per se van dat nepgehakt erin willen hebben, want je moet 'vlees vervangen'. Snappen jullie?
Ik vond vlees ook erg lekker hoor (maar ook vaak genoeg niet), alleen de gedachte dat je een dood dier eet is toch een beetje de overhand gaan krijgen![]()
In de Dunne Vegetariër heb je overigens ook een stukje waarin de schrijfster zegt niet van de term 'vleesvervanger ' te houden, want dat impliceert dat vlees een noodzakelijk onderdeel is. Zo van, bij vlees heb je het ook niet over 'vegovervanger'