Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:09

MamaMiesje schreef:
Het is wel een kunstje idd, die bloem gebruiken :j
Ik vind dat het het beste gaat met fondant die goed uithard: zeer dun uitrollen met poedersuiker eronder/erop, éven laten liggen zodat de plak wat aandroogt, dan de lace cutter erin drukken. Beetje heen en weer schuiven en met een naaldje héél voorzichtig de fondantbloem eruit frunniken. In een lege eierdoos ofzo plaatsen en dan op laten drogen.

Zo heb ik ook nog steeds erg veel moeite met de letters uit mijn lineaal. Ik laat de letters al even liggen als ik ze gestoken heb, maar dan heb je altijd nog zo'n lelijk randje erom. En dat wil je dan mooi maken en ligt je hele letter weer in duigen. wat een ondingen :(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:20

MamaMiesje schreef:
Draaiden ze rond? Waren de cakejes vooraan / het verste weg van de hitte niet gaar?

Ze draaien idd rond, het maakte niet uit, er waren ook cakejes niet gaar in de middelste rij van het blik.
Maar goed straks nog maar een poging wagen, aan 1 blik vol heb ik niet genoeg om morgen te trakteren.

KozieZ

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:23

waarom heb je de cakejes niet gewoon terug gezet en de over nog een keer aan?

Vaak is het wel zo dat een eerste lading meer tijd nodig heeft dan die erna.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:31

Esgaroth schreef:
MamaMiesje schreef:
Ik vind dat het het beste gaat met fondant die goed uithard: zeer dun uitrollen met poedersuiker eronder/erop, éven laten liggen zodat de plak wat aandroogt, dan de lace cutter erin drukken. Beetje heen en weer schuiven en met een naaldje héél voorzichtig de fondantbloem eruit frunniken. In een lege eierdoos ofzo plaatsen en dan op laten drogen.

Zo heb ik ook nog steeds erg veel moeite met de letters uit mijn lineaal. Ik laat de letters al even liggen als ik ze gestoken heb, maar dan heb je altijd nog zo'n lelijk randje erom. En dat wil je dan mooi maken en ligt je hele letter weer in duigen. wat een ondingen :(

Als je de fondant heel dun uitrolt, echt heulll dun, dan je lettertappit in de poedersuiker doopt, vervolgens de letter uitdrukken en dan tegen je aanrecht aanpetsen, dan schieten ze er zo uit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:03

PriscaZ schreef:
waarom heb je de cakejes niet gewoon terug gezet en de over nog een keer aan?

Vaak is het wel zo dat een eerste lading meer tijd nodig heeft dan die erna.

Omdat toen de 2e lading er al in stond en met controleren kwam de prikker er droog en schoon uit...
Later begonnen ze wat in te zakken en rimpelig te worden.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:05

Esgaroth schreef:
MamaMiesje schreef:

Ik doe altijd een stukje huishoudfolie op de marspein/fondant leggen en dan de uitsteker erop :j . Heb je zoiezo geen last van
het vastzitten in de uitsteker ;)

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:25

@Milan_lover Hoe heb je dat gemaakt(1ste plaatje) kan je het in stappen uitleggen en hoeveel je gebruikt hebt en wat?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:42

Ik zal zo even kijken waar ik dat vandaan heb gehaald toen, was heel makkelijk :j Had nog nooit zo'n taart gemaakt namelijk! :P

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:44

MamaMiesje schreef:
Als je de fondant heel dun uitrolt, echt heulll dun, dan je lettertappit in de poedersuiker doopt, vervolgens de letter uitdrukken en dan tegen je aanrecht aanpetsen, dan schieten ze er zo uit.

Oh, maar ze blijven nooit in mijn tappit zitten hoor. Ik druk dat ding erin, beetje wiebelen en er ligt een prachtige letter! Met allemaal rafeltjes aan de randjes. Ik laat ze even liggen, en op moment dat ik ze oppak, is mijn M een I geworden. Of mijn O is een U geworden ofzo. Ziet dr nie uut!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:46

Heel herkenbaar Esgaroth!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:07

Zo mijn, lichtblauwe, cakejes zitten in de oven. Ben heel benieuwd wat voor kleur ze hebben als ze eruit komen _O-

Het ruikt wel jummie zo met die appels er in :9

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 21:29

Rafeltjes zijn een echte no-no.
De truuk.....als je de tappit in je fondant of marsepein drukt, de tappit aangedrukt houden en even heen en weer over je werkblad schuiven. Dat geldt ook voor uitstekers.

..spreekt posters uit dit topic streng toe...ik wil geen rafeltjes meer zien in de toekomst!!!..... ~~}>

strengmodus uit :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:38

Kinke schreef:
Rafeltjes zijn een echte no-no.
De truuk.....als je de tappit in je fondant of marsepein drukt, de tappit aangedrukt houden en even heen en weer over je werkblad schuiven. Dat geldt ook voor uitstekers.

..spreekt posters uit dit topic streng toe...ik wil geen rafeltjes meer zien in de toekomst!!!..... ~~}>

strengmodus uit :D

ohjee Y;( :D

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:55

Goeiemorgen!

Even uit de lucht geweest en niet helemaal bijgelezen. Alleen de laatste pagina's.

Kinke, als ik de bloemetjes of wat dan ook heen en weer schuif, dan heb ik nog steeds rafeltjes. Wat voor mat oid heb jij eronder liggen? Misschien scheelt dat?
En jij komt veel bij Ellen's creatives cakes (werkt er zelfs, of heb ik dat mis). Die Alan Silverwood MultiSize Square bakvorm. Is die handig in gebruik? Weet je dat toevallig? Of is er iemand anders die ervaring heeft met die bakvorm?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:02

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:09

@ettesil: ik heb hem en vind hem geweldig. Enig nadeel is dat hij niet in de vaatwasser mag.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:45

Thanks Falona, dan ga ik hem toch maar bestellen denk ik. Wil het al zo lang. Heb je ook die extra inzetstukken mee besteld, of gebuik te die niet vaak genoeg?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:41

Ettesil, nog steeds rafeltjes na heen en weer schuiven??? Het enige wat ik kan bedenken is dat je dan toch nog te dik hebt uitgerold. De Alan Silverwood pan heb ik zelf nog niet gebruikt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:28

Afbeelding
Afbeelding

Het eerste taartje had ik gemaakt om mee te nemen voor een lang weekend texel.
Bisquit gevuld met mango-abrikozen creme, taartje is over de hele achterbank aan het schuiven geweest en nog heel aangekomen.
De cc's heb ik gemaakt om vandaag te tracteren op revalidatie.
Simpele cc's opgespoten met een mengsel van vanille botercreme en banketbakkersroom, daarna ingevuld met zelfgemaakte karamel wat chocostreepjes erover en kleine stukjes lonka's.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:35

Of je fondant is al te droog, dan word het net een gum.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:36

Oh en niet oppakken met je vingers, maar met een zéér plat tooltje, je mesje bijvoorbeeld.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:44

prakkie schreef:
ik heb wat dingen te koop staan (mjam ,cake en partycakes)

hier de link:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=183478

Oh dan wil ik wel de mjam herfst en winter 2011 van je overnemen :j . Of moet ik een reactie bij DLT geven dan?

Edit: ik bedoel natuurlijk de zomer en winter :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:02

@ettesil: die heb ik (nog) niet, maar zit er wel over te denken ze nog te bestellen. De bakvorm past namelijk echt net in mijn oven en ik kan dus nooit de biscuit precies in het midden zetten, omdat die altijd in een hoek zit. Niet dat de biscuit iedere keer mislukt, integendeel, maar ik weet niet, is voor mijn gevoel toch beter.
Overigens bekleed ik de vorm wel altijd met bakpapier. Hoeft niet helemaal 100% te zijn, maar dan komt hij er net wat makkelijker uit los. Ik merk wel dat het prettig is als de grootste gaten een beetje afgedekt zijn om uitlopen van het beslag tegen te gaan.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:07

Daar is het niet alleen voor, het helpt ook met de warmteverdeling over je bakvorm en eventuele overstromingen voorkomen, je biscuit kan zo wat hoger worden

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:15

Vorige week mijn eerste taart gemaakt!
Mijn zoontje werd 2 jaar dus wou ik een mooie cars taart maken.
ik vindt hem voor een 1e taart best goed gelukt!

Afbeelding

Edit, alles heb ik zelf gekleurd. sorry voor de wazige foto :o