Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:21

Mooie piptaart. De afstudeercc's blijven geweldig.

Ik denk eerst in zijn geheel bekleden in de kleur/print van de zijkant en dan vervolgens de bovenkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:21

ik heb inkopen gedaan bij de makro, op internet nog wat uitstekers dus van het weekend kan ik aan de gang!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:28

Ik heb ook wat inkopen gedaan bij makro vandaag voor de beurs :)

Mn eerste dummie is bijna af! :D Morgen foto's ;)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:31

Dankjewel!! De letters zijn van funky alfabet... En dat mag hoor angelique :). Ik had ze ook als inspiratie opgeslagen :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:51

Hier mijn voetbal cuppies :D Vind ze zelf wel leuk erg geworden, maar jeetje, wat een werk om al die
'' grassprietjes' te moeten persen := . Ben er ook wel een aantal uurtjes zoet mee geweest :j

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:16

Grapje schreef:
ik heb inkopen gedaan bij de makro, op internet nog wat uitstekers dus van het weekend kan ik aan de gang!

Thx! Ik was het al weer bijna vergeten, maar door jou post had ik nog net genoeg tijd om even langs te crossen.
Alleen was de Makro bij ons al aardig geplundert. De suikerbakkerspoeder was uitverkocht en het leek erop dat de 1kg fondant er niet eens geweest was. Dus een medewerker gevraagd of hij misschien wist of ze van de week nog wat binnen zouden krijgen en toen zijn ze met 2-en gaan zoeken en met de reachttruck rond gaan crossen. Dus alsnog 6gk fondant gevonden en in een of andere afgelegen hoek een doos met naar het scheen (chocolade)biscuitmix, maar dat bleek een doos vanalles wat te zijn met een zak suikerbakkerspoeder. Ik was dus weer compleet want de rest had ik nog.

@Ingrid: die grassprietjes maken het anders wel compleet. Ze zijn leuk!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:29

Linda en Ingrid, gave taarten en cupcakes! Die afstudeerhoedjes zijn echt geniaal!!!!

josie schreef:
imd schreef:
Iemand enige idee of dit wat is? http://www.ebay.com/itm/270810907727?ss ... 705wt_1270

Zijn wel goedkoop, maar zijn ze klein of groot? Heb het ook aan de verkoper gevraagd, maar misschien weet een van jullie het?

De grootste vlinder is iets groter dan de vlinerset via DLT, maar is het maar een fractie.
Ik weet niet hoe het zit met invoerrechten als je via de USA besteld.
Je kon ook zo'n set vinden via Ebay uk, dan heb je niet de invoerrechten e.d.. (als die er zijn op zo'n klein bedrag tenminste), moest even zoeken:
http://www.ebay.co.uk/itm/10-SETS-PLUNG ... 3424wt_989
Komen uit op ongeveer 22 euro, even afhankelijk van de koers

Je hoeft geen invoerrechten te betalen als het bedrag inclusief verzendkosten onder de 22 euro zit. Ik adviseer je om gewoon bij die Metapark te bestellen, heb ik ook gedaan. Als je dan meerdere dingen besteld doet ie gewoon alles in losse enveloppen, zodat het nooit boven de 22 euro uitkomt, en je dus nooit invoerrechten hoeft te betalen :D .
Laatst bijgewerkt door Rinske op 07-09-11 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:31

benangelique schreef:
benangelique schreef:
vraag: ik wil een vierkante taart bekleden, waarbij ik de rand een andere kleur (en print) wil geven dan de bovenzijde. hoe pak ik dat het handigste aan?

iemand?

Gewoon je hoogte opmeten aan de zijkant, een lange strook ter grootte van de hoogte en de 4 zijkanten uitsnijden en tegen de zijkant aanplakken. En dan bovenop meten, fondant ter grootte van de bovenkant uitsnijden en op je taart leggen.

Maar je kunt ook je taart helemaal bekleden met de kleur die je voor je zijkanten wil en daarna apart nog een vierkant voor de bovenste taart uitsnijden en erop leggen.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:40

Wat een mooie taarten en cupcakes weer. Die afstudeerhoedjes zijn geniaal! En NAC-logo's! Haha

Op Ebay kun je leuke aanbiedingen vinden, maar je moetw el goed zoeken. Ik heb daar wel voor omgerekend 25,- 10 setjes plungecutters besteld!!! En ze zijn gewoon goed allemaal.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:48

Dit is een leuke taart voor de tandarts:

Afbeelding

Of deze:

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:59

Hahahaha die zijn beide briljant _O- .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:29

Vooral die laatste...en dan nog een beetje rottige zooi toevoegen ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:57

:')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:39

Samantha_ schreef:
Dit is een leuke taart voor de tandarts:

lees is terwijl ik met de verwijsbrief van de kaakchirurg in de hand sta...

Maar ze zijn beide geweldig. Vind het detail van het glinstertje op die ene tand ook echt briljant.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:43

Ik vind die 3d taart wel heel gaaf! Maar wel een hele klus :P

Falona, verwijsbrief? Verstandskiezen laten trekken?

Kheb bijna mn eerste bruidsdummie af, denk dat ik met n uurtje wel fotos kan showen! :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:26

yep, het is tijd dat de laatste mijn mond gaat verlaten. Op zich zou de tandarts het zelf kunnen, ware het niet dat de ruimte zo klein is dat het dan best wel eens heel erg ongemakkelijk lang kan duren. Kan over anderhalve week al terecht, valt me alles mee.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:50

Ik ben blij dat ik al n hele tijd van alle 4 af ben, ondingen die verstandskiezen!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:56

even een vraagje voor de makro gangers: mijn vader heeft een makro pasje en daar zijn we laatst samen mee naar de makro gegaan. nu wil ik graag even alleen naar de makro gaan voor nog wat bakspulletjes (en mijn pa heeft er niet zo`n zin in :+ ) kan ik dan toch alleen gaan? of moet mijn vader er echt bij zijn? we hebben wel dezelfde achternaam en hebben niet gecontroleerd bij de uitgang ofzo.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:57

Moet je je vader ff een briefje laten schrijven met zijn handtekening erop dat je toestemming hebt, dan weet je zeker dat je binnen mag :P . Soms controleren ze bij de ingang volgens mij.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:00

Gave tandentaarten hihi.

Blazelover wij gaan ook altijd met t pasje van mn schoonvader. Ze kijken nauwelijks op je id... Als je achternaam hetzelfde is kun je gewoon doorlopen. Tegenwoordig in delft scannen ze alleen je pasje nog maar en kijken ze niet eens...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:22

Ik ga altijd met het pasje van mn ouders (eigen zaak) en nooit problemen gehad, tegenwoordig moet je bij onze Makro zelfs je eigen pasje scannen en controleren ze helemaal niets..

Toen ik nog in de Horeca werkte, ben ik ooit in opdr van mn baas naar de Makro geweest zonder pasje, moest ff melden dat ik een medewerker was van "zijn naam" en toen printte ze zo een dagpas voor me uit, terwijl dat een goldcard was.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:24

Zo mn eerste taart is goed als af, heb 3 opties, willen jullie ff aangeven wat jullie de leukste vinden :P ?

Afbeelding
Optie 1: Zonder bloemen bovenop

Afbeelding
Optie 2: 1 bloem bovenop

Afbeelding
Optie 3: 2 bloemen bovenop

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:31

Optie 3 vind ik het leukste, de eerste vind ik wat kaal ogen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:33

Voor mij optie 2. 3 vind ik net iets te druk met die extra bloem.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:37

Ik zou voor optie 1 gaan, lekker verschillend allemaal haha