Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:53

ik heb een heleboel verschillende kleuren zilver van sugarflair, die zijn niet meer overal te krijgen, maar ellens creative cakes had nog wel aardig wat en anders de taartenfee in belgie.

mooie taart wereld en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:54

Die vind ik wel mooi zilver ogen, goed genoeg iig. Maar ik kan bij geen enkele webshop zilver vinden, alleen grijs. Ik ben op de verkeerde plaats aan het kijken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:54

Sugarflair is toch dat goedje dat uit de handel ging? Voor NL dan iig.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:56

ja klopt falona, zal er in belgie ook wel uit gaan denk ik, ivm europese richtlijnen, maar als ellen's geen zilver meer heeft, dan heeft www.detaartenfee.be er nog wel een heleboel, ik heb inmiddels een doosje vol met kleurtjes :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:58

Ik heb idd die sugarflair, in zilver, goud en brons

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:01

Was ik toch naar het goede aan het zoeken. Ellen heeft nog zilver *\o/*

Ik zit te twijfelen of ik meteen wat andere kleurtjes mee bestel. Nu het nog kan. Nu maak ik er nog geen gebruik van en ik heb geen flauw idee of ik het in de toekomst vaker zal gaan gebruiken of niet. Maar straks is het er niet meer, en wat is er dan als alternatief te krijgen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:06

Hoort Marsepein altijd te plakken trouwens?
Ik had nog nooit met marsepein gewerkt, altijd met fondant.
maar ik had deze:
Afbeelding
En het plakte enorm! :P

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:07

Ik typ even onder mijn moeder haar naam, daar ben ik nu namelijk en zij staat ingelogd, maar ik ben het: WERELD:

Dan kijk je bij kleurpoeders, daar is alleen grijs. Je moet bij glans en glitter kijken, en dan bij glanspoeder en daar staat zilver
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=1508

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:08

1234 schreef:
Hoort Marsepein altijd te plakken trouwens?
Ik had nog nooit met marsepein gewerkt, altijd met fondant.
maar ik had deze:
Afbeelding
En het plakte enorm! :P

even wat poedersuiker gebruiken, dan plakt het niet meer en als je dan de beklede taart afstrijkt met een licht vochtige kwast haal je de poedersuiker weg..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:10

Thx, maar ze geven ook aan dat hij uitverkocht is. Komt hij dan nog wel binnen? Aangezien hij straks niet meer geleverd mag worden?

Ik zie nu trouwens dat ik idd overal op de verkeerde plek aan het zoeken was, ik heb ze nu ook bij taart & decoratie gevonden. Denk dat ik ze daar maar ga bestellen, dan kan ik ze van de week na het werk even bij de winkel oppikken. Is net zo makkelijk voor mij.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:11

Ow dit is echt erg, als ik weet dat iets uit de handel gaat wordt ik echt hebberig en wil ik maar meteen zoveel als kan bestellen :=

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:13

ik vertelde aan manlief dat ze uit de handel gingen, toen moest ik er van hem maar flink wat bestellen, dat liet ik me natuurlijk geen 2x zeggen :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:18

Ik heb er ook zo eentje die mijn hebberigheid alleen maar voed :=

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:23

Weer even bijgelezen.. Er zijn een hoop mooie taarten voorbij gekomen zeg!! +:)+

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:24

Falona schreef:
Was ik toch naar het goede aan het zoeken. Ellen heeft nog zilver *\o/*

Ik zit te twijfelen of ik meteen wat andere kleurtjes mee bestel. Nu het nog kan. Nu maak ik er nog geen gebruik van en ik heb geen flauw idee of ik het in de toekomst vaker zal gaan gebruiken of niet. Maar straks is het er niet meer, en wat is er dan als alternatief te krijgen?

Er zijn ook nog een aantal andere merken die kleurstofpoeders hebben :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:27

Heb gisteren mn taartje gevuld en bekleed.. was de bedoeling dat het een herfst taartje werd maar dat is niet echt gelukt :o.. Ik zal straks wel even foto's plaatsen.. En ik heb ook voor het eerst cake pops gemaakt! Ben heel benieuwd hoe ze smaken..

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:27

Wat vinden jullie eigenlijk de fijnste poeders, en welke kleuren? Wil wat kleurstoffen gaan bestellen, maar dan lees ik al die kleuren en denk ik echt: en nu ?

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:29

Ik had ook nog cakepops gemaakt trouwens, en ik weet niet of ik iets fout heb gedaan, maar ik vond ze echt VIES! had ze gemengd met speculoos pasta, en eromheen een laagje purechocola. maar het was echt vies! ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:35

Misschien dat de smaken die je gebruikt niet combineren? Ik zou eerlijk gezegd niet voor speculoos gaan, vind dat zo'n chemisch goedje.

Ik heb zelf een starterskit van Wilton aangevuld met peach (voor de tepels) en bruin (omdat ik dat nooit gemaakt krijg met andere kleurstoffen/cacao en wel geregeld wil hebben). Verder vul ik mijn set aan naar behoefte.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:35

wow, jullie gaan snel :))

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:37

_Eef schreef:
Ik had ook nog cakepops gemaakt trouwens, en ik weet niet of ik iets fout heb gedaan, maar ik vond ze echt VIES! had ze gemengd met speculoos pasta, en eromheen een laagje purechocola. maar het was echt vies! ;)

hmm.. speculoospasta en pure chocolade zou ik ook niet lekker vinden :n
Wat misschien wel kon, speculaas verpulveren en dat door je cakepop doen en dan een klein likje speculoos erdoorheen.
Of alleen de bovenkant van de cakepop besmeren met speculoos en de chocolade gewoon weglaten.
óf alleen chocolade :)) das wel lekker!

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:47

Oke, dan doe ik deze combinatie NOOIT meer ;) iedereen vond mn taart wel lekker gelukkig! (:
de vulling was appelvlaaivulling en mona toetje speculaas! ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:52

Wat een mooie taarten komen er voorbij! Ik heb het weekend ook wat Sugarflair poedertjes gehaald, hier in Vlaardingen zijn de 3 halen 2 betalen, omdat ze uit de handel gaan :)

Ik heb dit weekend mijn eerste taartje gemaakt! Ben best perfectonistisch dus ik ben niet helemaal tevreden. Maar omdat het mijn eerste keer was kan ik het mijzelf wel vergeven. Ik heb hem gemaakt voor een jarige vriendin en hij wordt vandaag aangesneden, ben benieuwd! Hij is gevuld met aardbeienjam en de tweede laag met stratiatella botercreme met vanillesmaak :) Ik heb hem afgesmeerd met botercreme met vanillesmaak. Ben heel benieuwd of hij lekker is!

Ik moet nog goed oefenen met het uitrollen van de marsepein, ik had hem wat te dun gedaan. Het maken van bloemetjes gaat me gelukkig best goed af, al is dat niet zo moeilijk. Maargoed, genoeg gepraat, hier het resultaat van 4 á 5 uur inspanning:

Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, mijn Iphone is niet zo'n goede fotograaf :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:57

Mooie taart. Ik denk dat ik toch echt wat meer kleurtjes ga bestellen dan alleen goud en zilver. Zal er vanavond eens voor gaan zitten, want we hebben nog eea op de planning staan vanmiddag.

Mooi trouwens om iemand anders zijn werkgebiedslagveld te zien :D

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:03

Hier dan eindelijk mijn blondtaart showen:
Afbeelding