Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:27

heb een "stamppotje" gemaakt van blomkool, champignonnetjes gebakken in cocosolie en sojasaus en spekkies.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:41

Heeft iemand al ervaring met het Dukan dieet.......volgens mij moet dat ook een KHa dieet zijn ?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:11

Nee, ik heb er zelfs nog niet eens naar gekeken.....

Nou ik ben weer aan het werk dus de tomaatjes en roomkaas zijn weer mee, kon niet ontbijten vanmorgen dus dat staat hier nog naar me te roepen, zal zo eens een poging wagen. Stomme is, ik heb niet eens trek.... en wat nog stommer is, ik heb een nieuwe weegschaal gekocht en daar ben ik een stuk zwaarder op dan op de vorige. DAar baal ik dan weer wel van maar goed ik hou me vast aan wat ik wil en das voor juni in ieder geval nog 10 kilo maar het is best een pittig streven denk ik.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:15

daffodil schreef:
Nee, ik heb er zelfs nog niet eens naar gekeken.....

Nou ik ben weer aan het werk dus de tomaatjes en roomkaas zijn weer mee, kon niet ontbijten vanmorgen dus dat staat hier nog naar me te roepen, zal zo eens een poging wagen. Stomme is, ik heb niet eens trek.... en wat nog stommer is, ik heb een nieuwe weegschaal gekocht en daar ben ik een stuk zwaarder op dan op de vorige. DAar baal ik dan weer wel van maar goed ik hou me vast aan wat ik wil en das voor juni in ieder geval nog 10 kilo maar het is best een pittig streven denk ik.

:(:)
Die 10 kilo is wel haalbaar hoor......

Dukan dieet zegt mij niets, maar ik ga eens kijken wat dat inhoud!

Btw die visschotel met courgette, monchou en rode pesto met geraspte kaas was :~

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:26

Nou ik vind niet dat het heel hard gaat bij mij hoor, als ik zie wat Zooist kwijt is in de afgelopen periode, dat haal ik niet terwijl ik me er toch best aan hou!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:28

je zou nog wat strenger in 1e fase kunnen gaan zitten, bv geen tomaten en geen crackers

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:37

daffodil schreef:
Nou ik vind niet dat het heel hard gaat bij mij hoor, als ik zie wat Zooist kwijt is in de afgelopen periode, dat haal ik niet terwijl ik me er toch best aan hou!

maar iedereen is anders en zooist is een lang end die een paar paarden per dag rijdt :D de bezige bij...

Bij mij gaat het snel als ik actief ben en mijzef strak aan het dieet houd....echter deze week sta ik ook stil :(:)
Ik sport niet en rijd er maar 1 en de laatste week weinig tot niet ivm de vorst :brr: dat werkt ook niet mee...

Geduld is een schone zaak...Komt goed ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:40

Ik moet ook meer sporten maar goed ben heel de week uit de running geweest omdat ik door mijn rug gegaan was en inderdaad het weer werkt niet mee......

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:42

Maar Daf, ik at ook enorm gestoord he?
Ik at eigenlijk alleen maar heel slecht en heel de dag door.
Dat scheelt ook.

Ik heb niet de aubergine lasagne gemaakt want de tomaten lagen op kantoor.
Dus heb de spinazie maar gegeten met gehalt. Smaakte ook erg goed.
Was zelf eigenlijk bang dat ik het niet lekker zou vinden, maar dat viel alles mee.

Vanavond snelle hap, roerbakgroenten met drie eieren erover.

En lijstje van vandaag wordt dan:
O: griekse yoghurt met klein scheutje light siroop
T: stukje brie
L: twee enorme tomaten in stukjes met feta als salade
T: halve magere rookworst
A: roerbakgroenten met omelet
T: zelfgebakken KHD arme notencake (via het recept van de kokoscake maar in plaats van kokos heb ik amandelmeel gebruik en daar notenmix doorheen geroerd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:43

ik merk aan mezelf dat ik niet meer zo strikt ben met een termijn eraan hangen, dat neemt de ruk weg :-)

Je moet zo denken alles wat eraf gaat, vroeg of laat, is meegenomen :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:44

Ik ben zo zoetjes aan weer aan fase 2 begonnen en ben dus ook m'n vet inname iets aan het verminderen. We beginnen gewoon met gekookte eieren ipv gebakken eieren in de ochtend en vandaar uit zie ik wel verder :)

Ik had vorige week een nieuwe jas gekocht en die was ietsjes strak om m'n middel en m'n boobs. Nu is ie lekker los om m'n middel maar nog steeds even strak om m'n boobs...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:44

Te snel is ook niet goed, heb nu 10 maanden erover gedaan en dat schijnt nog het beste te zijn ivm erugval
Ben ook weer begonnen met lopen, echter niet op het niveau van voor de operatie dus besef dat afvallen ook minder gaat..
Zit nu op 500gr per week dat eraf gaat en eigenlijk is dat best hoor, betekend dat je lichaam geen crashdieet ziet en je naderhand dus ook niet weer gaat jojo-en

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:46

Hihi phormicola, dan moet je snel nog wat kwijt bij je boobs.

Ik heb een bodywarmer gekocht anderhalve week geleden. Die was echt te strak (via internet gekocht), maar heb hem nu aan naar het werk. Raak dan niet perse gewicht kwijt, maar blijkbaar wel centimeters.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:47

Ik ben nu ook naar 500 gram per week gegaan. De ene keer iets meer, de andere week iets minder.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:48

Hahaha Phormo, borstverkleining??? Ik merk het overigens wel aan mijn kleding hoor, maar niet heel erg op de weegschaal......ik merk dat alles beter zit en dat er meer vorm komt in mijn lijf. Nou heb ik een collega tegenover me zitten die 13 kilo in 8 weken kwijt was, dus dat helpt ook niet echt, dan gaat het al snel langzaam.

Zooist, das wel waar, wat jij wegwerkte was absurd.....dan is de omslag voor je lijf ook heel heftig en het resultaat dus ook!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:49

Volgens mijn dietiste is dat juist heel goed en ik moet zeggen met kerst en oudjaar heb ik mij dus niet aan dieet echt gehouden maar was ook niet aangekomen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:49

De eerste twee weken gingen ook keihard. Nu gaat het normaal. Gelukkig. De eerste twee weken dacht ik ook dat ik het loodje zou leggen, zo moest ik afkicken, echt niet normaal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:50

Vocht is het eerste dat je verliest daarom gaat het in het begin heelsnel, naderhand ga je aan de vetverbranding en dat mag juist niet snel, anders verdwijnen de vetcellen niet en hoef je maar iets verkeerd te eten en dan vullen ze zich weer..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:50

Mijn lijst van vandaag :-)

O: 2 gebakken eieren met bacon
T: 1 eigen gebakken cocosmakroon (deze keer met amandelmeel en een beetje geraspte chocolade 85% puur :9 )
L: plakjes brie omwikkeld met spek
T: 100 gram griekse yoghurt
A: Vispotje (pangasius/garnalen) uit de oven met broccoli, courgette, monchou, rode pesto en geraspte kaas (beetje andere variant als gisteren :9 )
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 03-02-11 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:52

Nou ik val gelukkig nog steeds wel af hoor, dus echt druk maak ik me er niet om en inderdaad ik weet dat hoe langer ik erover doe, hoe beter het eraf blijft.

Heel in het verleden (toen ik 18 was) heb ik een jaar bij een dietiste gelopen, door haar en door wat hulpmiddelen ben ik toen ruim 30 kilo afgevallen maar ook een beetje doorgeslagen erin. Ik weet hoe het hoort en bij mij kan het beter iets langzamer gaan dan zo heel hard, want dat is een stuk gezonder!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:55

Je moet je niets aantrekken van andere mensen iedereen is anders..
ik word al dik als ik aan een gebakje ruik bij wijze van spreken, een ander vreet zich vol en komt geen grammetje aan
Zo is het met dieeten ook, de een valt sneller af dan de ander..
Je moet je eigen doel voor ogen houden en daarvoor gaan...al duurt het wat langer, het resultaat blijft hetzelfde en misschien wel blijvender..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:58

Bij mij gaat het ook langzaam hoor, maar inderdaad, kleding gaat toch losser zitten.
Merk ook dat mijn lichamelijke conditie verbetert, kan bv weer normaal op het paard komen zonder allerlei capriolen op het krukje :=
Pijn in de enkels wordt ook minder.
Moet nog wel een stukje maar het hoeft allemaal niet snel.
Vetcellen verdwijnen toch nooit meer echt?
Dacht dat ik dat ergens gelezen had.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:00

Nou ja, ik had gewoon verwacht op elk deel van m'n lichaam evenveel kwijt te raken :+ Blijkbaar was mijn lijf het daar niet mee eens :') Maar ik MAG natuurlijk niet klagen he!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:02

Klagen mag best, als je in staat bent om jezelf daarna weer bij elkaar te rapen en een schop onder je achterste te geven :P
Iedereen heeft wel eens een dip, of je nu al bijna tevreden bent of nog lang door moet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:02

Coydog, ik stap al zoooo lang met kruk op dat ik niet eens meer zonder erop zou komen denk ik! Maar goed dat probeer ik ook niet, want voor je paard is mét echt veel beter....

Doe mij ook maar een cupmaat minder hoor......