Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mayo schreef:Ik klop ook heel bewust altijd 13 minuten. Ik heb bij mijn workshop toen geleerd tussen de 11 en de 13 minuten te mixen. Doe het braaf en er is nog geeneen biscuit echt ingezakt.
Mayo schreef:Wellicht ook de temperatuur opbouwen? Ik doe voorverwarmen op 150 graden, dan de biscuit erin, na 10 minuten op 165 graden, na 10 minuten op 175/180 graden voor de resttijd (onder en bovenwarmte elektrisch). Ik haal overige bakplaten uit de oven, laat alleen de bakvorm op het rooster in het midden. Ik bak met naturelbiscuit minstens 5 minuten langer dan aangegeven in de schema's, chocoladebiscuit 10/15 minuten langer. Ik laat de vorm 5 minuten buiten de oven afkoelen en stort het dan ondersteboven uit op een rooster.
Misschien dat dit stappenplan helpt?
nadita schreef:Mayo schreef:Wellicht ook de temperatuur opbouwen? Ik doe voorverwarmen op 150 graden, dan de biscuit erin, na 10 minuten op 165 graden, na 10 minuten op 175/180 graden voor de resttijd (onder en bovenwarmte elektrisch). Ik haal overige bakplaten uit de oven, laat alleen de bakvorm op het rooster in het midden. Ik bak met naturelbiscuit minstens 5 minuten langer dan aangegeven in de schema's, chocoladebiscuit 10/15 minuten langer. Ik laat de vorm 5 minuten buiten de oven afkoelen en stort het dan ondersteboven uit op een rooster.
Misschien dat dit stappenplan helpt?
Ik heb de biscuits er wel 30 minuten in gehad. Alleen oven niet voorverwarmd. Wel alle bakplaten eruit en de schaaltjes op een rooster. Ik heb een klein electrisch oventje.
Volgende keer houd ik jouw schema aan Marjolein. Ik had nu 15 minuten op 160 graden, daarna 15 minuten op 175 graden.